søndag den 11. december 2016

11. december & 3. søndag i advent ♥ Noget om adventsgaver ♥

Så blev det 3. søndag i advent.... sådan helt af sig selv, og uden at vi egentligt har opdaget at vi også er næsten halvvejen igennem decemberdagene der er, inden vi skal fejre julen.  


Igen i år har hænger der adventspakker til min søde mand på det store gamle skab i stuen - og jeg nåede lige at tage et par billeder her til morgen, inden han kunne se hvad der gemte sig i pakke nr 3. Ja .... tiden flyver som sagt, og da dagens pakke var blevet pakket op, så blev der en smule tomt. Kun én pakke er næsten for lidt - og jeg overvejer om jeg skal hitte på en bonu-pakke. Ja bare for at pakke nr 4 ikke skal føle sig så alene :-)


Ja jeg tror han hygger sig med pakkerne... og jeg hygger mig med at hitte på, og med at se ham pakke ud hver søndag. Sidste søndag fik han et lille hjemmegjort gavekort på hjemmebagte julesmåkager efter eget valg..... dét gavekort blev brugt i går aftes. De nøje udvalgte småkager var Ingefærkager - og jeg forstår godt at det var lige dén der hittede. Vi har en ting med ingefær - og billedet i opskriften så meget lovende ud.

Ingefærkager

Men når man nu skal lave ingefærkager - så skal man også bruge noget brunkagedej. Ja - det var jo lidt smart, for så fik vi også lavet brunkager. Endnu en ny bedrift for mig - for jeg er kanelkage-bager af tradition, og de andre har aldrig fået tid i kalenderen. Men i går var vi to til småkagebageriet.. og så er det ingen sag at forsøge sig med noget nyt.

Det er bestemt ikke sidste gang vi har lavet Ingefærkager. De er VIRKELIG lækre, og de passer virkelig godt til en go´ kop kaffe. En ny "klassiker" vil jeg tro :-)

Brunkager
Brunkagerne er heller ikke så ringe endda ;-) Helt anderledes end dem man køber, og smager hos andre "hjemmebagere"... men vi bilder os ind at vores er de helt rigtige og klart de bedste :-) 

Skulle nogle julegæster have lyst til at kigge forbi.. så er småkagerne ihvertfald klar. 

*Forsat god aften*

3 kommentarer:

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.