onsdag den 22. juni 2011

Opskrift på "Måske verdens bedste fødselsdagskage"

Sikke mange der skal ha lavet kage.... så jeg iler med opskriften :-) Og gem opskriften godt - for som man også kan se på billedet - så forsvinder kagen hurtigt!


"Måske verdens bedste fødseldags kage"

Bund:
200 g sukker
200 g mandler (ikke smuttede) blendet groft.
3 bægere pasteuriserede æggehvider

Hindbærskum:
1/2 pisket fløde
1 bakke hindbær - omkring 150-200 g

Pynten:
Flere slags friske bær. Jeg har brugt 1 bakke hindbær og 1 bakke blåbær

Pisk æggehviderne stive, og tilsæt sukker. Pisk så til det er helt stift og sejt. Kom nu de blendede mandler i, og vendt det sammen. Fordel det i en rundt bageform, som er foret med bagepapir.
Bages i bunden af en 175 grader varm ovn - i 20-25 minutter.

Når bunden er helt kold kan den pyntes med skum og bær.

Mos den ene bakke hindbær med en gaffel, og bland den i den 1/2 l piskede fløde.
Fordel skummet oven på bunden, og pynt med rigelig mængder bær :-)

Velbekomme.....


6 kommentarer:

  1. Så vender jeg igen-igen tilbage til denne opskrift! Hvis du vidste hvor mange gange jeg har kastet denne kage på bordet, siden du viste opskriften!! Den har vakt jubel... :o)

    SvarSlet
  2. Så er det vist for længe siden den er prøvet.... Denne gang skal den laves med softice... ;)

    SvarSlet
  3. Hej
    Kan bundene laves dagen i forvejen, og stadig være lige lækre? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jane
      Det er faktisk et godt spørgsmål... jeg mindes jeg har lavet bundene dagen før, men jeg kan faktisk ikke huske det.
      Håber det lykkedes
      Mange hilsner
      Susan

      Slet
  4. Hvor mange personer er den til? :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmmmm...... Ja det kommer vel an på hvor sultne dine gæster er ;-)
      Nej, jeg har ikke noget antal, men vi plejer at kunne bespise mindst 6 personer med sådan en - og så er der vist også lidt tilbage.
      Mange hilsner og go fornøjelse.
      Susan

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.