fredag den 24. juni 2011

Sommer

Selv om det her været en blæsende dag, så kommer vi ikke uden om at det er sommer..... Dagene er lange, og der er masser af lys. Skønt.
Pæoerne er ved at være ovre deres blomstring - og snart er bedet foran vores karnap helt grønt. Kun de hvide, som kommer senere, er stadig flotte.Og så har jeg jo også været ude med saksen idag... og det reducerede jo også antallet lidt.

Hvis nogen har gode ideer til hvordan jeg kan få flere forskellige blomster ind i dét bed - så er jeg meget interesseret. Hvad kan jeg plante imellem pæonerne som blomstrer på et andet tidslunkt - og kan jeg plante imellem dem? Eller skal jeg mon tynde ud i dem... det nænner jeg næsten ikke.


Vi nyder stadig vores Orangeri i fulde drag.
Det er det skønneste sted vi har - vores lille oase. Vi er midt i alt det grønne - og midt imellem fuglene.
Vores have har altid været utrolig velbesøgt af mange fuglearter, men det er ligesom der er mange flere i år. Ja - selvfølgelig virker det som om der er mange flere, når vi nærmest er "flyttet ud" til dem... men alligevel syntes vi, at vi er ekstra heldige i år.


Vi har i eftermiddag nemlig set flere fugleunger af arter som vi ellers ikke har set unger af før. Hr og Fru Dompap kom med to unger, og de spiste lystigt af frøene af de selvsåede Forglemmigej. Og kort tid efter - jå så så vi en lille Spætmejse baby.... helt fantastisk fin.
Kameraet er som regel lige ved hånden, og vi skal nok forsøge at få "fanget" dem på kameraet :-)


Og så har vi jo flaget idag... Flaget for alle de glade studenter fra vores nabo, Katedral Skolen, der i formiddags havde dimension.
Nååe ja - og så fordi at solen skinnede, fordi jeg har haft fri, fordi der er en uge til vi har ferie - og ikke mindst fordi man skal flage når man har lyst til det :-)

Rigtig god weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.