onsdag den 5. oktober 2016

Velkommen til efteråret

Sommeren holdt godt fast - ja så godt at den gik hen og blev til en løvfaldssommer. Vi fik mange flere sommerdage end vi havde turde håbet på i sensommeren og en glohed fridag ved Vesterhavet blev det også til for kun få uger siden. 


Men nu er efteråret kommet, og selv om himmelen stadig er den smukkeste blå så er temperaturen dalet drastisk, og lyset har ændret sig.


Det lave og lidt kølige sollys giver nogle helt andre skygger i haven, og det er svært for græsset at tørre helt. Det står lidt halv-langt og kigger efter græsslåmaskinen - men når vi ikke bruger haven på samme måde mere, så kommer den ikke frem flere gange om ugen mere.

Og jeg - jeg kigger mange gange op på de store og skyggefulde træer på kirkegården, og jeg tænker "næste år bliver det meget bedre". Ja - til vinter vil træerne endeligt blive beskåret og det må da virkelig give et helt andet lys i vores have. Jeg forestiller mig at jeg vil holde en lille fest for at fejre det... en lysfest :-)


Nu vinden begynder at tage sådan rigtig fat så ryger de sidste æbler snart ned. Ja ligesom bladene som ikke blot skifter farve på træerne, de begynder også at dække jorden med alle de mange brændte farver og nuancer. Jeg tror det bliver et smukt efterår.


*Velkommen efterår*

3 kommentarer:

  1. Ja, velkommen efterår og tak for i år dejlige sommer :-) Det er smukke billeder du viser, Susan! Bare efteråret fortsætter med masser af blå himmel og sol.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den blå himmel er fantastisk og efterårsfarvene bliver endnu smukkere.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  2. Da det jo alligevel ikke kan være anderledes, så er det dejligt at du husker os på alt det smukke ved efteråret. Godt efterår til dig Susan Lysalf.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.