tirsdag den 11. oktober 2016

Havens pompom´er

Skal der være fest... så lad der være fest. Jeg har fyldt stuen med de store smukke hortensiablomster - og de er ganske som den fineste festpynt. 


De ligner de dér pompom´er som man hænger op træerne når man dekorerer haven til den fineste havefest, men hva´ hver dag skal jo egentligt også være en fest ikke?


Jeg har ikke helt luret hvad det gør at nogle af dem tørre på den smukkeste vis, og andre viser istedet - og hvordan det kan være at nogle ret hurtigt hænger med hovederne, når nogle står flot i evigheder. Måske nogen af jer der følger med kan fortælle mig det?


Husk at samle din festpynt ind  - og gerne inden frosten kommer. Dét ved jeg - det kan tage pynten af mange smukke blomster, også hortensia.

*Go´ fest*

6 kommentarer:

  1. Du har så evigt ret - de er SÅ fantastiske og smukke ...
    Skønne både friske og tørrede
    God dag
    Annette

    SvarSlet
  2. Jeg har også tabt mit hjerte til dem. Jeg har heller ikke fundet løsningen til hvordan man tørrer dem, så de ser smukke ud. Mine hænger lidt og ser "visne" ud. Men smukke er de når de er friske!

    SvarSlet
  3. Hvor ser det skønt ud med de smukke pompomer.
    Jeghar selv, for første gang, klippet hortensia og taget dem med ind. Har kun en som blomstre, men den giver til gengæld helt vildt. Heldigt for mig.
    Knus Heike

    SvarSlet
  4. Hej Susan.
    Allerførst stort tak for din skønne blog. Jeg nyder at følge med i din have og ikke mindst dine nuttede hunde.
    Jeg har haft held med at tørre hortensia. Jeg tror hemmeligheden er den, at blomsterne først skal plukkes, når de føles lidt voksagtige. Nogle blomster når aldrig det stadie, men visner inden. Det er der ikke rigtig noget at gøre ved, til gengæld så holder de "voksede" lige så længe man orker at se på dem. Jeg plukker blomsterne, sætter dem i vaser uden vand eller deler de store blomsterhoveder og binder dem i kranse.
    Rigtig god fornøjelse med dine hortensia.
    Knus Gerd

    SvarSlet
  5. Støvede rosa kulører er vist altid et hit hos jer - også her!
    Smukke farver og blomster,

    Kh Mathias

    SvarSlet
  6. Hej Susan, jeg kender ikke formlen. Men elsker hotensia og de er da festlige. Skønne støvede farver :o)
    Kæmpe kram fra Linda

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.