søndag den 23. oktober 2016

Besøg i min ynglings butik - tur til Tyskland #2

Selvfølgelig skulle vi besøge Rathjens Depot da vi sidste weekend var på weekend i Tyskland. Vi elsker den butik - så selvfølgelig :-)


Og da jeg ved at mange af jer som kigger med herinde også elsker den stil og hvad butikken gemmer... så får I her lidt billeder fra besøget.


Der tegner sig et mønster når jeg kommer her hos Rathjens.... Jeg suger til mig af alle indtrykkene, nyder de smukke ting og håber at finde det helt rette guld. Jeg sukker som regel gentagene gange, og ville ØNSKE vi havde et større hus som jeg kunne fylde med autentiske og unikke møbler. Ihhh hvor er der uendeligt meget sjæl gemt i disse ting.


Det er ligesom et eventyrland... ja sådan helt magisk og man ved slet ikke hvor man skal starte og slutte, for tænkt hvis jeg missede noget. Nogen får det måske sådan når de går ind i de "gængse møbelhuse"... men den tid er jeg nok vokset fra.


Men der er nu også noget over at vi sådan kan gå på "jagt" sammen. Det er for at sige det ligeud og på godt jysk skide hyggeligt. Jeg elsker når min søde mand kommer og spørger "har du set dén dér......" og "var det noget med sådan en der....?". Ja når man er fælles om noget, så er det bare meget mere hyggeligt - uanset hvad man laver.


Og se lige hvad jeg fik øje på...  Den SKØNNESTE gamle barneseng. Helt perfekt og lige som jeg har drømt om i evigheder. Ja - jeg har længe drømt om en lille seng til hundene, men først nu var det den helt rigtige model. Sengen var endnu ikke i butikken - men stod og kiggede på mig fra det private baglokale. Men så var der jo ikke andet end at spørge til den ..... tænke... få familien hjemme i Danmark til at måle om den mon ku´ være der..... og så lige tænke endnu engang.


Efteråret var også kommet til Rathjens Depot, og de store kastanietræer som står foran butikken havde leveret sit til den skønne stemning i dekorationerne. Smukt, enkelt og stemningsfuldt.


Alt de smukke gamle zink så omend endnu finere ud blandt efterårs farverne, og endnu engang hørte man mig vist sukke dybt over alle de fine ting som virkelig ville gøre det godt hjemme på vores egen matrikel. Men jeg tænkte vist kun på én ting...  hundesengen ;-)


Og hvordan gik det så med den seng? Ja - vi kørte fra Rathjens med den aftale at vi ku´ vende tilbage dagen efter, hvor vi så var blevet klogere på målene. Og vi vendte tilbage - ikke bare klogere, men også evigt glade for den ku´ godt være både på pladsen i stuen og i bilen. Perfekt - og virkelig én af de handler som jeg bare er så glad for. Sengen er nu på sin plads i stuen... og jeg lover jer at I nok skal få lov at se hvor hyggeligt det er - og hvor vel hundene har taget i mod den.


I fornemmer det nok.. jeg er en stor fan af det her skønne sted. Det er virkelig ikke langt fra grænsen og hvis I alligevel skal en tur ned og handle ind til julen, så gi´ lige dig selv en tur her også. Det tager ca 30 minutter ekstra - og så selvfølgelig lige en time eller to til at shoppe ;-)

Du kan besøge deres hjemmeside HER - og også finde dem på Facebook.

GO TUR

12 kommentarer:

  1. Hej Susan.
    Efter dine indlæg om butikken, har jeg ikke været i tvivl. Den butik måtte jeg simpelthen besøge. På fredag oprinder dagen og jeg er så spændt at det næsten kilder i maven.
    Knus fra Heike

    SvarSlet
  2. Hej Susan.
    Efter dine indlæg om butikken, har jeg ikke været i tvivl. Den butik måtte jeg simpelthen besøge. På fredag oprinder dagen og jeg er så spændt at det næsten kilder i maven.
    Knus fra Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Heike.... Du vil ELSKE det ♥
      Jeg ved I vil få en skøøøøn tur og at I vil nyde det MAX. Hils dernede fra os.
      Husk kontakter :-) Hun tager ikke visa
      KNUS

      Slet
  3. Hvor ser det lækkert ud 👌 Tak for tippet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber du selv kan besøge stedet en dag. Det er skøøøøønt :-)

      Slet
  4. Jeg er næsten på vej ud af døren, det ser enormt spændende ud, jeg elsker også at gå i den slags "butikker" hvor alt reelt nærmest er unika, eller i hvertfald ikke masseproduktion fra Kina og Malaysia. Træ med liv og patina, og jernmøbler lavet inden Europa blev for dyrt.
    Ang hunde, vi leder med lys og lygte, har talt med alle de seriøse folk i Danmark, men der er bare ikke små brune hvalpe. Alle er solgt nærmest inden fødsel. Uha det er lidt tungt, vi savner vores hund.
    Det var en god ide med børnesengen, om hundene vil bruge den....ellers er den smuk.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik
      Hundene vil SÅ gerne bruge sengen... den er et stort hit. Og det er uanset om der er ild i brændeovnen som står ved siden af eller ej.
      Jeg håber snart at en lille brun snude igen er at finde i jeres familie ♥ Kan I ikke blive skrevet op til én i et kommende kuld..... også selv om det er udsigter som kan trække ud, så er det jo bedre at være med i "køen" end at være bag den. Jeg krydser fingre for at det snart lykkedes - og jeg har tænkt på jer flere gange om hvordan det mon gik hos jer.
      Butikken..... ja den må I besøge. Her tror jeg bestemt også at du vil kunne finde noget som falder i din smag.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  5. Hej Susan

    Jeg sidder og kikker på dine smukke hunde, hvilke race er de? Kan du fortælle mig hvad farven/mønstret hedder de er så smukke - og jeg overvejer at købe en lille hund...

    Hilsen Maria

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.