søndag den 11. august 2013

Hvad der gør livet fantastisk......

Nu er ferien ved at være ovre for denne gang.... den har været fantastisk. Og til de af jer som bekymrede sig, om vi nu også fik slappet af i ferien - så kommer her beviset. Nemlig feriebilleder.


Vi har haft nogle skønne dage i det vestjyske, hos vores gode venner. Dejlige mennesker, der lige som os sætter pris på hygge, afslappet stemning og på dyr. Og selv om vi var et lille smut "i marken" for at hjælpe dem med lidt lugning på deres fårefold, så var det ren afslapning at være på visit.


Sammen tog vi til det nærliggende Vesterhav, hvilket jeg nød i fulde drag. Jeg elsker Vesterhavet, men kommer der alt for lidt. Det var fantastisk og bestemt godt for både krop og sjæl.


Vi var også rundt og kigge efter "lopper", og især ét sted var virkelig en oplevelse. Dét fortæller jeg mere om i et senere indlæg.


Hjemme på gården havde vi også en lille foto-session :-) Min veninde Sanne ville rigtig gerne have billeder af hende og deres nyeste hund - dejlige Timmy. Og det var jo ingen sag - for de var ret fotogene :-)


 De blev ret gode syntes jeg - og nu hvor min søde mand han havde fundet kameraet frem, "hoppede" Lukla og jeg lige ind foran også.


Jeg elsker gode portrætter - gode billeder som man "vil være bekendt". Som viser én som man er, men også som man gerne vil ses. Jeg kan godt lide når billederne fortæller en historie - og i mine billeders tilfælde hvad jeg lever for og sætter pris på.


Min veninde er også Lukla´s opdrætter, og hvad ville være skønnere end et dejligt billede af os to og Lukla sammen? Vores venner er fantastiske mennesker og vi deler mange interesser, blandt andet vores passion for vores hunde. Jeg elsker allerede dét billede.


Hjemme igen fandt vi haven i en lidt grønnere og friskere udgave end vi forlod. Utroligt hvad lidt vand fra oven gør ved det hele..... 



Men det er dejligt - for nu tæller jeg virkelig dagene inden vi åbner havelågen på lørdag.
Vi har i de sidste dage af ferien, fået gjort flere forberedelser, nusset rundt med nogle småting og bare nydt haven. Utallige omgange "Femhundrede" er blevet spillet både under parasollen og i Orangeriet - og vi har haft SÅ mange hyggelige stunder.


Lige nu truer en tordenbyge, og vi hygger os inde i sofaen. Hygge af den bedste slags - på det nye lammeskind som vi har fået.

Ja - min veninde Sanne har selv garvet det, og det er virkelig smukt. Vi forelskede os i det så snart vi så det, og Sanne syntes at dét skulle vi ha´. Det har den flotteste farve, og er meget lækkert. Men derud over er det jo helt fantastisk at det er hende som har lavet det.... det gør det helt unikt. Jeg elsker dét skind - og jeg elsker min gode veninde.

Er der andre end mig som elsker dét flotte skind - så kan jeg fortælle at skinnet er fra et får af arten Lüneburger.


****
Husk også at deltage i min Give Away

  Her har du muligheden for at vinde en bronzesommerfugl fra AS Bonzeart.
Værdi af 1000,- 
Vinderen trækkes fredag d. 16. august. 

****
SMIL

26 kommentarer:

  1. Smukke, smukke billeder..:-)
    Det var dog en jeg savnet og jeg tør næsten ikke spørge...hvad med Sherpa?


    Stort knus fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Pænt af dig at spørge til Sherpa, og ja han har det godt ♥ Han er dog ikke meget for nye steder mere, da han nu er helt blind, men han har hygget sig på en "pensionis-ferie" hos mine svigerforældre. Dér færdes han hjemmevant og helt uden problemer.
      Men tak for tanken - nu skal jeg nok snart få et billede af ham på bloggen igen.
      Mange knus Susan

      Slet
    2. Kære Susan...det var dejligt at høre..:-)
      Vores ene schæfer var også blind de sidste 2 år, men han fandt fint rundt både i haven og i huset.
      Godt du har gode passere til ham..:-)

      Knus fra Lisbeth

      Slet
    3. Ja - mange opdager ikke hans handicap. Vi ser det jo tydeligt, men har indrettet os og hverdagen - så er det helt fint, og ikke noget problem.
      Knus Susan

      Slet
  2. Fantastiske bilder av dere, hundene og hagen. Har sett bilder fra orangeriet, det er jo helt skjønt både sommer og vinter. Flott lammeskinn dere fikk også, ser ut som det er flere som er fornøyd med det:)
    Klem fra Jorunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jorunn.
      Ja du kan tro vi er mange der elsker dét skind... Vi må dele pænt til vi engang får nogle flere :-)
      Tak for roserne om orangeriet og haven.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  3. Herlige bilder fra foto-session deres!! Vakre bilder fra hagen!! Så frodig og fint:))
    Klem

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Selv tak for nogle skønne dage i godt selskab.
    Jeg elsker også min gode veninde <3
    ...og så lige en indskudt bemærkning. Skindet er IKKE fra et får...men fra et lam
    ;-)

    SvarSlet
    Svar

    1. ... og selvfølgelig Sanne... det er jo fra et lam. (syntes nok der var noget galt i dén sætning)
      KNUS

      Slet
  6. Godaften Susan.Dejlige billeder af jer alle tre.Og skønt at i fik slappet af og nydt jeres ferie.Så nu kan i koncentrere jer om jeres åbent hus i næste uge.Har også et par skind som jeg er rigtig glad for.Pøj-pøj med jeres havedag. knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette.
      Tak for din skønne hilsen.
      Hilsner fra Susan

      Slet
  7. Dejlige billeder! Sjovt som collien ligner min :-)
    Hav nu rigtig god fornøjelse med jeres åben have arrangement. Jeg håber der kommer masser af mennesker, og at vejret bliver godt og mildt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana.
      Ja - Timmy er en SMUK collie, og en rigtig frisk dreng.
      Tak for din hilsen til vore arrangement.. lige nu er vejrudsigten lidt skiftenden, men vi har besluttet os for at få en skøn dag.
      Knus fra Susan

      Slet
  8. Smukke smukke billeder. Kornet ligner jo nærmest flammer. :-)
    God mandag
    Kram
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er nogle skønne billeder.. Jeg er særlig vild med billederne af Sanne og Timmy - farverne er SÅ fine sammen. Og ja - det ligner nærmest flammer.
      Hilsner fra Susan

      Slet
  9. Kære Susan.

    Fantastiske portrætbilleder fra kornmarken. Især synes jeg, at billedet af Sanne og Timmy er helt fantastisk, fordi kornets farve går igen i Sannes hår og Timmys pels. Det ser da vidunderligt ud:o) Men du og Lukla ser virkelig også smukke ud i kornmarken. Dejlige dejlige billeder, som du altid vil skatte højt. Skønt at høre, at I sådan har nydt ferien.

    Iaften/inat sku` I måske overnatte i orangeriet, så I kan nyde synet af de mange stjerneskud, hvis ikke der er for meget lysforurening?

    På snarligt glædeligt gensyn.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Danmarks havedame nr 1 :-)

      Du kan tro vi var ude og kigge stjerne igår... desværre var der ikke den store gevinst. Men måske mest for at jeg var temmelig træt og slet ikke kunne koncentrerer mig. Og så var det jo arbejdsdag i dag... øv.

      Mange knus fra Susan

      Slet
  10. Du er en sand livsnyder er du Susan.... Og det er kun godt... :0) Dejlige fotos, der symboliserer hvad livet egentlig handler om... Fortsat go sommer herfra, den er heldigvis ikke slut endnu, selv om vi får lidt regn nu, og vejret er blevet lidt køligere... Blot typisk dansk sommervejr.. :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød Heidi... typisk sommervejr.
      Ja - det er jo helt rigtigt, men lige nu drømmer jeg mest om en hedebølge som dén der lige er sluttet. Jeg gider ikke at være våd på lørdag..... det andet er meget sjovere.
      Men bagefter må det gerne blive mere almindelig vejr - for så skal vi snart krybe sammen under tæpperne og drikke varm kaffe og cacao. Og det er da også mega hyggeligt.
      Mange sommerhilsner (jeps - stadig sommerhilsner)
      fra Susan

      Slet
  11. PS: Om det så er Sannes hår, så bølger det som kornet. Det er altså vildt smukt:o)

    Nu skal der snart kigges stjerneskud.

    Lige kommet ind fra haven og liljerne dufter, så englene synger.

    Flere knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Aftenduftene i haven er skønne... friske og ofte meget tydelige. Jeg elsker det.

      Også flere KNUS herfra

      Slet
  12. Jamen, jamen, jamen søde Susan.....nu mærker jeg virkelig sommerens lange og massive fravær på bloggen. Det er da helt gået min næse forbi med dit åben havearrangement.......nu skal jeg lige se om jeg kan rokere lidt rundt i kalenderen for så er det da oplagt jeg kigger forbi...det kunne bare være hyggeligt at se din skønne, orangeriet have og også træffe dig :0) Jeg ser lige hvad der kan lade sig gøre.


    Skønne, skønne sommerbilleder - din mand har et godt tag på det kamera :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor herligt Dorthe - at ha dig tilbage herinde, og til at du kunne tænke dig at kigge forbi.
      Det kunne være hyggeligt at hilse på dig.
      Vær bare sød at fortælle mig "hvem du er"... din blog osv. Jeg har SÅDAN en dårlig hukommelse.
      Mange hilsner - og forhåbentlig på gensyn fra Susan

      Slet
    2. Jeg kommer - og det skal jeg selvfølgelig nok :0)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.