tirsdag den 6. august 2013

Forberedelser og ferie

Vi har ferie i denne uge - og den er både tiltrængt og længe ventet.


Vi har glædet os til, at det blev vores tur til at nyde de lange sommeraftener, og til at få startet på nogle af forberedelserne til vores "Åben have-arrangement".


Ja tiden flyver jo af sted - og lige om lidt er det d. 17 august. Dagen hvor vi åbner havelågen for besøgende.


Vi glæder os - men er også spændte. Spændte på den gode måde altså.



Vi har brugt ugens første dag på at kommer rundt i alle havens kroge - også kaldet den store omgang lugning. Forbløffende nemt overstået faktisk - nok på grund af den lange og tørre periode. Men haven er jo blevet vandet flittigt, og dét har ukrudtet jo også nydt godt af.



Krukker er blevet flyttet - så de nu er de friskeste blomster som er fremme. Fliser og belægning er blevet fejet, og så håber vi, at der ikke kommer alt for meget "nedfald" i den nærmeste tid.


Men selv om vi har været effektive - så har vi også hygget os i stor stil. Vi nyder virkelig vores have - og vi nyder bare at sidde derude og se hvor levende det hele er.


For levende er den... Der er sommerfugle, bier og insekter over alt, ligesom fuglene. Et par dueunger sidder klar i en rede lige over Orangeriet. De er vist lige ved at være klar til at prøve vingerne for første gang - spændende hvordan dén øvelse vil gå.


Der er fuld gang i blomsterne - og duften og synet er næsten berusende. Vi har i år forsøgt at bringe en masse blomster ind i haven, og selv om vi stadig er begyndere på det punkt, så ser det nu ret fint ud. Vi håber sådan, at det hele står lige så flot om 11 dage - for vi vil jo gerne vise haven fra den fineste side.


Det er en god fornemmelse - at være ved at være klar. Men jeg vil nu give Tante Grøn - "Danmarks havedame no. 1" (ja - det er hun i min verden) helt ret. Et større eller mindre anfald af præstations angst HAR nemlig indfundet sig - ganske som hun forudsagde. Men bare rolig - jeg skal nok få styr på sommerfuglene, på én eller anden måde :-)


Selvfølgelig har vi tænkt på, hvor mange der mon har lyst at lægge vejen forbi. Det er jo svært at vide....  Men hvis DU har lyst til at kigge forbi - så må du endelig præsenterer dig. Jeg vil elske at få hilst på jer, som jeg kender her fra bloggen.  


Husk også at deltage i min Give Away


  Her har du muligheden for at vinde en bronzesommerfugl fra AS Bonzeart.
Værdi af 1000,- 
Vinderen trækkes fredag d. 16. august. 

*Fortsat dejlig uge*

26 kommentarer:

  1. Uh... der ser drømmedejligt ud i jeres have lige nu, du skal ikke have præstationsangst :) Jeg ved simpelthen ikke om jeg kan nå et besøg hos dig, da vi har gæster om eftermiddagen, men hvornår "åbner" du?

    Nyd nu også jeres ferie:)

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla. Ja du kan tro vi nyder ferien... Det må du ikke være i tvivl om :-) Vi skal også andet end være i vores have - men haven er nu også et rent afslapnings sted for os. Havearbejde eller ej :-)
      Vi åbner havelågen kl. 11 - og jeg håber du får mulighed for at kigge forbi.
      Mange sommer og have hilsner fra Susan

      Slet
  2. .... nå ja, kl. 11. - læste lige under dit link. Jeg må også lige have set lidt på det med din konkurrence, de sommerfugle er da bare så smukke.

    SvarSlet
    Svar
    1. :-)
      Du er meget velkommen til at deltage i min Give Away.
      (jeg er også selv ret betaget af de sommerfugle)
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  3. Skønne billeder af jeres fantastiske have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Sommerhilsner fra Susan

      Slet
  4. Satser stærkt på at nå forbi ... det ser spændende ud ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne være rigtig hyggeligt Merete - du er meget velkommen.
      Mange sommerhilsner fra Susan

      Slet
  5. Kære Susan.

    Hvor ser der lækkert og totalt indbydende ud i jeres paradis.
    Hvis jeg kunne, ville jeg bestemt også deltage i din Give Away, for jeg har "noget" med sommerfugle og bronzesommerfuglene er virkelig smukke.

    Mon ikke præstationsangsten opstår, fordi vi føler så stor en kærlighed til vores have/orangeri? Kærlighed medfører jo som bekendt sårbarbed. Pludselig skal andre tage stilling til, om ens hjerteblod i deres øjne er noget værd.

    Men frygt ej, min søde pige. Hvem vil ikke knus-elske jeres paradisiske plet?

    Vi kommer:o)

    Ønsker jer en rigtig rigtig god ferie. På snarligt glædeligt gensyn.

    Idag skal vi til Haven i Hune. Ikke dårligt.

    Knus og kærlige tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tante
      Ihhhhh hvor var det en god hilsen - dén blev jeg glad for.
      Du har da helt sikkert ret mht at være sårbar.... For det er jo det der sker når man indbyder andre til at se hvad man holder af - og det er jo uanset hvad det drejer sig om.

      Haven i Hune - dén oplevelse har vi stadig til gode. Men mon ikke vi når det i år... Jeg håber.

      Vi glæder os også til at se jer..... ja lige om lidt.

      Mange sommerhilsner og knus Susan

      Slet
  6. Hej Susan
    Jeg kommer ikke lige til fastlandet, for ellers ville jeg meget gerne se din have. Billederne ser flotte ud, så det bliver uden tvivl en fin oplevelse. Glæd dig, det er meget hyggeligt med åben have.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Tak for din søde hilsen. Jeg håber det bliver en fin oplevelse for gæsterne, og jeg ved at jeg nok skal hygge mig.
      Jeg drømmer bare om tørvejr lige for tiden - vejrudsigterne er ikke for enige. Men hva - det kan jo ændre sig meget endnu.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  7. Jeg håber du får styr på sommerfuglene, for haven er der styr på :) Og at det bliver så god en oplevelse, at du åbner havne op igen næste år - i år kan jeg nemlig ikke få det til at hænge sammen, men ville rigtig gerne se haven IRL.
    Rigtig god ferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ulla.
      Tak for de søde ord.... :-)
      Jeg håber også at vi åbner lågen op igen til næste år - for der er mange af jer som ikke kan komme i år. Jeg vil jo så gerne hilse på jer.... så måske til næste år? Nu ser vi.
      God aften.
      Sommerhilsner fra Susan

      Slet
  8. Hej Susan, det bliver en fantastisk åben have I kommer til at opleve, det er jeg helt sikker på.... Men jeg ville nok også have lidt ondt i min mavse... ;0)Igen fantastiske billeder fra jeres have, det er så hyggeligt... Jeg nyder også min, selv om den ikke engang når jeres til knæhaserne. Og rigtig go ferie til jer, jeg har haft 14 dage, og er på arbejde igen, men har så ferie i uge 34, det glæder jeg mig monster til... Den uge skal bla. bruges på en dag i Ribes hyggelige gågade, og i et par spændende genbrugsbutikker , som jeg ikke lige får besøgt så tit, da de ligger et stykke vej fra hvor jeg bor... Men i ferien betyder det jo ingenting... :0)

    SvarSlet
  9. Hvor har du en smuk have. Tak for de dejlige billeder af dine mange smukke blomster.
    Håber i får en dejlig dag med rigtig mange besøgende.

    SvarSlet
  10. Es ist wirklich herrlich in deinem Garten....besonders gefällt mir das Bild mit deinem Sitzplatz...Du hast einen besonderen Geschmack...

    Lieben Gruß Erwin

    SvarSlet
  11. Hvor er der bare smukt i jeres have! Jeg ville så gerne se den i virkeligheden. Men jeg når det altså ikke denne gang (og, se, nu lægger jeg op til at I skal holde åben have igen ;-)). Jeg er faktisk i Jylland, men for langt nordpå til at jeg kan nå omkring jer. Jeg har ellers regnet på det, for jeg ville meget gerne ...
    God ferie til jer!

    SvarSlet
  12. Så skønne billeder so altid. Jeg er helt, helt sikker på at jeres gæster til Åben have ikke bliver skuffer.
    Sommerkram
    Birgitte

    SvarSlet
  13. Glemte brillerne. Det kan ses på indlægget :-)

    SvarSlet
  14. jeg satser på at din åben-have-dag bliver så stor en succes, at I gentager den til næste år.... så passer min planlægning måske bedre... for i år bliver det desværre ikke til noget. Men så kan jeg nyde dine dejlige billeder i stedet for, det ser da virkelig ud til at det er lykkedes, at bringe blomsterfloret ind i haven. Held og Lykke

    SvarSlet
  15. Hej Susan.Der ser da bare skønt ud i din have.Så du behøver slet ikke at have præstationsangst.Jeg bor desværre lidt for langt væk for dig.....men håber du får succes med di åbent hus.God aften knus Jette

    SvarSlet
  16. Hvor er det dejligt at jeres have ser så flot ud nu - jeg er sikker på at det holder til arrangementet. I bor lidt for langt væk fra mig, jeg ville ellers gerne se jeres have og orangeri og alt det andet spændende der kommer til at ske den dag:-)

    SvarSlet
  17. Din have ser virkelig idyllisk ud, med masser af skønne farver og liv.
    Synes virkelig den er flot indrettet med blomsterbed, krukker og havemøbler. God inspiration;)

    SvarSlet
  18. Hej Susan.
    Beundre altid dine smukke billeder, og din smukke have.
    Derfor har det længe pint mig, at jeres Åben Have ligge på min arbejds lørdag. Håber så inderligt at i snart igen vil åbne haven, så jeg kan få mulighed for at se det hele i levende live.
    Håber i får en rigtig dejlig dag med alle jeres besøgende.
    Kh Heike

    SvarSlet
  19. Fantastisk fin hage, med de lekreste bed!! Nyyydelig!!
    Ha en herlig helg!:)) Klem

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.