torsdag den 19. april 2018

En fantastisk dag....

Hvilken fantastisk dag, og hvilken fantastisk aften. Sommeren har besøgt os og min weekend er starter - ja ligesom resten af mit liv :-)



Det er ikke kun solen og varmen der gør det..... Nej alting ser lysere ud, og min læge har i dag sagt "klap dig selv på skulderen". Jeg tror sørme at jeg har fået manet både spøgelser og dumme menneskers betydning ud af mit liv - og jeg er fast besluttet på at det skal forblive sådan. Jeg kan og jeg vil - og jeg er egentlig lidt imponeret over mig selv :-)


Jeg føler mig klar til at nyde foråret og sommeren med en tanke om at jeg nok nærmest har styr på det meste igen, og de færdigheder som ikke kommer tilbage - den har jeg lært at organisere mig ud af, og det er ganske okay. Stress og depression kan sagtens vælte dig - men du kan også rejse dig igen.


Nogle har været så heldige at de kunne nyde en dejlig kølende is i dag - jeg har måtte nøjes med aircondition på mit arbejde. Men nu... nu har jeg også fortjent en lille forfriskning. Den vil jeg nyde imens jeg skal kigge på en ting til mig selv.... en lille fortjent gave vil jeg mene vil være på sin plads ;-)


Jeg håber I har haft en lige så dejlig dag som jeg - at I har fået lov at mærke sommeren, og måske at I er de heldige der har fået is :-) 

Nyd weekenden og nyd livet - det er lige om hjørnet. 

15 kommentarer:

  1. glædeligt at du er på vej op på benene igen ;) (stress og depression ?? - velkommen i klubben)
    Jeg nyder også vejret i disse dage :) og det er længe siden at vi har haft sådan et godt vejr ;)
    snart go' weekend herfra...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tim. Ja det er vist samme klub..... ikke den mest spændende, men en klub hvor alle typer af mennesker er med. Ja det er fantastisk at kunne vove at sige at det går fremad... for op på benene det skal jeg bare.
      Håber du nyder weekenden - vi har ihvertfald været flittige i det fine vejr i dag.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  2. Kære Susan
    Ville så gerne nå at kommentere noget mere, men sjovt nok så er tiden mere end knap i øjeblikket, når vejret er som det er. Men hvor er det skønt og hyggeligt altid at læse din blog også. Tager hatten af for alt hvad du når og gør i dit hjem og din have og bag hæklenålen og hundeplejen. Jeg selv er jo ramt af neurasteni/hjerneskadetræthed, som udfald af en psykisk stress og panikangst for mere end 7 år siden, men efter førtidspensionen blev en realitet for et par år siden synes jeg at føle roen en smule bedre, men hold op hvor skal jeg passe på ellers "klapper fælden" igen som man siger.
    Knus og ha en dejlig dag. Jeg suser udenfor nu (det er vist heller ikke for tidligt her 9.50, men sjovt nok gør de indendørs kedelige ting ikke sig selv imens.)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Helle. Tak for din hilsen...
      Ja mange års kronisk sygdom og medfølgende træthed er hård kost - og da der skete andre store omvæltninger i mit liv, så væltede mit læs. Det tager lang tid at nå så langt ud - men det tager endnu længere tid at komme på benene igen. Fælden kan nemt smække igen.. det er rigtigt, og jeg skal sådan passe på. Jeg er ikke "super selskabelig" - og må takke nej til mange ting. Men til gengæld så føler jeg at jeg blomstre når jeg får lov at nulle rundt herhjemme med huset og haven - hundene og hundesengene. Det er fantastisk at jeg kan udrette noget dér - når jeg nu ikke kan være så meget andre steder.
      Håber du har nået en helt masse i haven.
      KNUS Susan

      Slet
  3. slettede lige pga. jeg skulle korrigere i kommentaren som er herunder

    SvarSlet
  4. Det er en dejlig tid vi går i møde, og jeg håber for dig at det også billedligt talt lysner. Æv med aircondition på arbejde - jo tak, vi andre havde en dejlig dag i haven :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lisbeth..... ja det lyser og jeg smiler imens. Det er dejligt at turde håbe, og det er fedt at turde sige det højt.
      Jeg har fået stillet min lyst med is :-)
      Håber du har haft en dejlig weekend
      KNUS

      Slet
  5. Dejligt at høre du er nogenlunde fast på benene igen.
    Skøn tid lige nu, og ja jeg var en af de heldige der fik en is, gemalen havde være inde og solde, så der var is til eftermiddagskaffen på terressen.
    God weekend, men nok ikke helt så flot vejr.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Gunvor.
      Isen har vi fået i dag :-) Ligesom grill og masser af god tid i haven - alverdens ting er blevet nået, og vi har sådan hygget os imens.
      Ja fast grund under benene... det er guld værd. Jeg ved at jorden stadig vil "gynge" under mig med jævne mellemrum, men jeg tror nu på at jeg bedre kan holde balancen, når det begynder at slingre lidt.
      Håber du har en dejlig weekend.
      KNUS

      Slet
  6. Sikke et glad og sprudlende indlæg.
    Fyldt med glæde, forventning og sommer.
    Du har nemlig ret. Man kan overvinde rigtig meget og det at rejse sig igen kræver en del. Du kan virkelig være stolt. Det er så flot gået.

    Smuk weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære du. Tusind tak for din søde hilsen. Ja - jeg er glad og forventningsfuld, og tror på at det nok skal gå. Og det er ret vildt at kunne det :-) Nu har jeg bestilt mig selv en lille "ting"..... fordi jeg bare måtte, og fordi det giver en god mening. Jeg skal nok vise jer hvad det er.
      Jeg håber du nyder weekenden og solens varme.
      KNUS

      Slet
  7. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents.
    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet
  8. I see your blog daily, it is crispy to study.
    Your blog is very useful for me & i like so much...
    Thanks for sharing the good information!
    starbet login

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.