torsdag den 12. april 2018

Den dag varmen kom

Lørdag var dén dag hvor varmen kom.... sådan rigtig varme, så man kunne få sved på panden og hvor striktrøjen var skiftet ud med t-shirt. Det var en himmels fornemmelse - og det var én af de første dage i min lille forårsferie. 


Jeg har jo længe drømt om, at nå nær ved hele haven rundt i denne ferie - og terrassen havde længe stået og råbt efter mig. "Ta´ mig først - jeg trænger SÅ meget til at bliver shinet lidt op".


Og den havde ret.... Masser af krukker, rod og samlinger af alt mit "guld" havde hobet sig op, og blandt det lå alle vinterens visne blade. Triste og trætte krukker... med visne og lidende planter. Sådan en energi-dræner som vi både kan se fra køkkenet fra Orangeriet, og som "taktisk" bare ville være super smart at starte ud med som ét af de første projekter.


Terrassen er en stor mundfuld som kræver en stærk mand i baghånden, da der er mange krukker og meget at feje - og så kræver den at man har lyst til at kaste sig over den. Men med udsigten til varme og sol - så var mine energidepoter fyldt helt op.


Det var en rigtig god dag. Hårdt - uden tvivl, men også dejligt at se hvordan ting løste sig, og formede sig omkring mig. Lidt efter lidt kunne jeg se både fliserne og de fine krukker igen. Det visne forsvandt og foråret som lurede under det hele blev synligt og kiggede frem. Og selv om kun krukkerne på grillbordet har fået nye blomster så ser det hele bare nye og friskt ud.


Selv krydderurterne i højbeddet voksede den dag - bogstaveligt talt. Vi klippede i purløgen til vores frokost... og sidst på dagen kunne man slet ikke se vi havde været på rov :-) Snart er der klar til at vi kan sætte kartofler og løg i højbeddet. Vi forsøger at få temperaturen op med en plastikdug - og mon ikke vi snart vover at starte ud med grøntsagerne.


Måske den næste weekend byder på en tur til mit ynglings plante shoppingssted - Billigblomst. Så kommer der mere farver og forår i haven og på terrassen - og hvis jeg selv skal sige det, så syntes jeg egentlig jeg har fortjent det ;-)

SKØN AFTEN TIL DIG OG DINE

5 kommentarer:

  1. Hold da op en energi. Det er blevetrigtig flot.
    Her har der ikke været så smukt et vejr endnu men har hørt at efter weekenden skal vi forkæles.
    Det ser super flot ud i jeres have.

    Sov godt
    Charlotte

    SvarSlet
  2. Du har ret: Ting, der trænger, dræner for energi, og det var da et ordentligt boost du nåede :-)

    SvarSlet
  3. Underbara bilder och nu längtar jag verkligen efter VÅREN...
    Kram från Titti

    SvarSlet
  4. Det hjælper på humør og alting når de gamle blade og visne planter kommer væk og det hele sådan bliver forårsklart.

    SvarSlet
  5. Hej Susan.
    Der ser rigtig fint ud og jeg håber du kommer til Billigblomst. Hyggeligt sted.
    Hilsen Lis

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.