søndag den 8. april 2018

Det færdige glashus

Hvordan gik det lige med påskens projekt? Ja det helt fantastiske glashus som skulle finde sin plads hos vores gode gode venner i det vestjyske. Det gik bare virkelig godt.... og se bare... det er virkelig flot.   


Som jeg skrev i indlægget i påsken (Se eller gense det her) så er det slet ikke et umuligt projekt - men et projekt man skal have tid og lyst til at kaste sig over. Og begge dele - det havde vi. Det er en stor fornøjelse at kunne hjælpe vores gode venner med at få deres drøm opfyldt - og det har været dejligt at kunne give vore hjælp tilbage efter at Bent sidste år hjalp os med at få indhegnet vores have. Det var vores store store drøm :-)

Mange profiler skulle sorteres og sammensættes, møtrikker strammes, og glas og lister sættes i - og det imens den bedste forplejning og det bedste selskab pakkede det hele ind i den skønneste påskeferie vi kunne tænke os. Det gør godt at være på landet..... og de åbne vidder får øjnene til på én gang at slappe af og forsøge at spotte ét af de mange vilde dyr i området.


Desværre havde vi ikke uendeligt tid - og selv lange påskeferier slutter. Vi ville elske at ha´ blevet og hjælpe med alle de sidste ting... og måske særligt ville jeg ha´ nydt at være med på sidelinjen når alle disse dejlige m2 skulle indrettes. Men jeg lover at jeg skal forsøge at få lov til at vise billeder senere..... for de er allerede kommet SÅ langt med alle deres gode ideer og planer.

Herligheden er et Helios Antique fra Pavillon Danmark....... og vi er stor fan af kvaliteten og hvor hamrende flot det ser ud :-)

11 kommentarer:

  1. Stort tillykke til Bent og Susanne med deres skønne drøm. Er sikker på, at det bliver alt det de har ønsket sig og jeg glæder mig til, at se flere billeder.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Heike.
      ja de er ellevilde... og Sanne er vist ikke til at hive ind igen :-)
      Flere billeder.. de skal nok følge.
      KNUS

      Slet
  2. Det er virkeligt et stort arbejde, at samle et drivhus så dejligt når gode venner har tid til at hjælpe. Da vi fik vores op var vi så heldige at 2 af vores voksne sønner kunne hjælpe med at samle selve huset og en svoger kunne mure muren.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene.
      Åhhh sådan ét med muret sokkel.. det ville jeg elske. Ja jeg ville også elske nogle flere m2 derude, men omvendt så er vores lille orangeri helt perfket til vores lille hus og lille have. Og så er der ikke meget glas at pudse :-)
      Ja vi må hjælpe hinanden - det er bedste.
      KNUS

      Slet
  3. Det er da et fantastisk flot drivhus, og så stort at man kan opfylde flere forskellige drivhusdrømme på én gang. Dejligt at I kunne bidrage med råd og arbejdskraft.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg tror det er en fordel at have afluret op til flere af samlevejledningerne... fnis... det er en mundfuld når man åbner første side i bogen. De bliver glade for det... men jeg tror nu mest det er til mennesker og hygge.
      KNUS

      Slet
  4. Kæreste Susan.
    Det var den bedste Påske jeg nogensinde har oplevet.
    Arbejde og hygge samtidig med at man får en stor drøm opfyldt.
    Hvor heldig er jeg lige?
    Tak for at I er jer !

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Sanne
      Selvfølgelig...... det er hvad venner er til for <3
      Vi glæder os til hyggelige stunder derude - og vi ved at du allerede nu er helt vild med dit nye sted. Det er ingen sag at holde rund fødselsdag vel :-) ?
      KNUS

      Slet
  5. Åhhh vilket vackert växthus! helt underbart...
    Ha den bästa av vårveckor!
    Kram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er helt helt fantastisk... smuk og så ligger det det helt perfekte sted.
      KNUS

      Slet
  6. uh, det er liige sådan et hus jeg ønsker mig, det skulle bruges mest til mennesker, for det jeg har er fyldt til bristepunktet med planter. men prisen, ak nej. Jeg er ved at samle gamle vinduer til et, en gang i fremtiden.
    Det må nu have været en dejlig arbejdstid, med gode venner og fint vejr.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.