torsdag den 5. juni 2014

Urban gardening

Nogle af vores gode fund fra turen til Ledreborg, er slet ikke købt på messen. Det er de to skønne hylder her som jeg tænker på. 


Vi så dem lige med det samme, da vi nærmede os standen, og vi fik en klar ide om at de ville være perfekte på husmuren på vores terrasse. Stærkt inspireret af Urban gardening, og hvordan Tante Grøn og Syrenprinsen havde fået krydderurter på væggen i deres gårdhave - så kunne jeg straks se det for mig.


Det var ikke nogen hemmelighed at de ikke var gamle - heller ikke for sælgeren. Men prisen var så godt som fast, og desværre for høj. Så vi forlod messen uden hylder - men med en ny og super god ide.


Så overraskelsen var stor, da vi på hjemturen gjorde hold hos Isabella Smith på Hesede Hovedgård. Der stod to hylder, nøjagtig som dem vi så på Ledreborg - men til den halve pris. Det var da lidt sjovt, at tilfældet alligevel gjorde at vi skulle ha´ de hylder med hjem. For med hjem - DET kom de.


Min søde mand og svigerfar var hurtige til at få dem hængt op, og jeg havde en helt klar plan med hvad der skulle pryde dem. De fine små fine Claus Dalby-krukker passer perfekt i størrelsen, og jeg vidste lige med det samme at det var jordbær vi skulle ha´ på hylderne. Dem har vi ikke i forvejen, og hvem vil ikke gerne kunne nyde de søde bær?


Hylderne har ikke hul i bunden, hvilket jeg jo syntes er ret smart når det kommer til vandingen. For de har jo fået den varmeste plads på terrassen, og jeg forestiller mig at der skal en del vand til, for at krukkerne ikke tørrer ud. Men det gør jo også at krukkerne får en fin patina ret hurtigt, og dét er også et hit.


Allerede nu kan jeg næsten ikke huske hvordan det så ud inden hylderne kom op. Jeg er vild med det - det er bare SÅ godt. Vores lille køkkenhave på den gamle terrasse bliver bare bedre og bedre,  og det er utrolig så meget glæde vi har af den. Lidt nye billeder af højbedet følger i næste indlæg.

*Snart weekend* 

12 kommentarer:

  1. Det var sørme et godt køb, og hvor heldigt, at i fandt dem til halv pris! Hvor ser jeres gårdhave eller køkkenhave dog hyggelig ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne. Ja det er blevet rigtig godt deromme - vi nyder vores køkkenhave.
      Ja halv pris er jo næsten gratis :-)
      Hilsen Susan

      Slet
  2. Kan jeg godt forstå du er glad for dine hylder med alt det spiselige uhm, dejlige billeder man kan altid finde et hjørne og friske op kan kun inspirerer og så hygger det og giver ekstra appetit..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er både hyggeligt og praktisk - og flot. Så bliver det jo næsten ikke bedre.
      Glæder mig til at smage.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  3. Hvor var det godt at I ikke købte de første I så..tænk hvor ærgerlig det ville have været..;-)
    Super godt køb og den terrasse har jo blevet den flotteste køkkenhave..:-)
    Er spændt på hvad du ellers fandt på Ledreborg..:-)

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det ville ha været RET øv at komme hjem med de dyre, og så falde over dem dagen efter til det halve. De er virkelig perfekte... og det du sagde med at stå op om natten for at kigge på en fin ting... Ja jeg har ikke været oppe om natten for at se på hylderne, men været en ekstra tur ude i haven for liiiiige at lure... dét har jeg.
      Billeder af de sidste ting... de er på vej¨
      KNUS

      Slet
  4. Nåhr ja, nu kan jeg rigtig se dem - de er flotte og passer jo perfekt dér i din terrasse-have

    SvarSlet
  5. De er da helt perfekte til muren, hvor ser det dejligt ud. Tænk med store røde solmodne jordbær, mums :-)

    SvarSlet
  6. Hvor skønt Susan - det er bare sådan en fed fornemmelse når lykken tilsmiler én. Det ser super godt ud og kan lige ser jer sidde med armene over hovedet og et stort smil på læben på vej hjem over storebælt.

    Forvandlingen af jeres terrasse ser super godt ud - og skønt med et lille køkkenhave afsnit der kan give lidt krydderi på tilværelsen.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  7. Kære Susan.

    Stort tillykke med de overlækre og superskønne nye hylder. De er vildt smukke og jordbærkrukkerne klæder dem bare så godt. Ja, nu er en modificeret udgave af urban gardening nået til Jylland:o)

    Knus og kærlige tanker

    SvarSlet
  8. Nogen gange skal man bare have lov at være heldig, og hvor ser det bare hyggeligt ud.. :0)

    SvarSlet
  9. Kære Susan.
    Tillykke med Jeres fund. Super skønne hylder. De har da altid manglet dér over bænken:)
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.