tirsdag den 10. juni 2014

Haveglæder - om at nyde :-)

Vi bliver glade i maverne af at ha´ vores haver ikke? Jeg gør ihvertfald, og helt uden sammenligning så er det dét sted hvor jeg slapper bedst af. 


Blomsterne og alt det grønne er det bedste skud vitaminer jeg kan få, og det særlige er jo at man oftest ikke bruger lige så meget energi i haven, som vi får igen. Det er jo en ren overskudsforretning :-) Og når jeg slentre ned af havestien langs huset i nattøj.... så ved jeg det bliver en god dag.


Jeg er om noget glad for vores havesofa - den gamle og fine barneseng. Dér sidder man sørme godt - og længe. Den er godt til både 2-minutters pauserne og dém der indebærer en lille morfar. Selv om vi bor ret centralt, så har vi det faktisk ret fredeligt i haven. Når man er inden for havelågen - så er man inde i roen. Underligt - men sådan er det faktisk.


Jeg nøde som resten af landet det skønne vejr i Pinsen, men jeg nød særlig meget at jeg dag for dag kunne se hvordan alting blomstrede mere og mere rigt. Måske det bare var mig der vågnede op - men pludselig var der blomster over alt.


Sommeren er helt sikkert i fuld gang - det er sikkert. Det føles som om der er meget mere af det gode når solen varmer, og man bare slet ikke har lyst til at gå inden døre. Men når hverdagen kalder og helligdagene ikke varer evigt - så vil vi jo også bare gerne have det bedste ud af dem ikke. Skønne sommerdage skal bare helst aldrig ende.


Jeg har nydt dagene i Pinsen ekstra meget, for de næste dage vil jeg ikke være mange sure sild værd. Jeg lægger mig på langs gør jeg :-( Så selv om der stadig sker lidt på bloggen, så vil jeg nok ikke svarer jeres kommentarer. Jeg håber at kunne finde en god plads i haven - ikke for varm og ikke for kold, men helt sikkert med udsigt til masser af haveglæde. 


*SMIL TIL HVERDAGEN - DET BLIVER WEEKEND IGEN :-)*

10 kommentarer:

  1. Hej Susan.
    Håber du har fået tanket godt op med energi i haven, så du har noget at tærer på de næste par dage. Skønne billeder, som altid. Kan rigtig se at du har total overfold af blomster, og sådan skal det også være.
    Sommer hilsner fra Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heike.
      Ja - jeg har tanket op, og brugt dagen i dag ude i skyggen. Det er godt nok varmt er det.... selv Lukla gider ikke spise sine "hunde-is".
      Varme hilsner Susan

      Slet
  2. Hvor ser jeres have skøn ud, Susan! Jeg ønsker dig nogle tålelige dage på langs! Det hjælper forhåbentlig på det hele at det er sommer og at haven er smuk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tanken Nana... og du kan bestemt tror at det hjælper at man kan nulle rundt imellem blomster og bede.
      Det er skønt derude, og selv om der er en høj temperatur, så kan man alligevel finde en plads med skygge og vind.
      Sommerhilsner Susan

      Slet
  3. Hej Susan
    Hvor ser der skønt og frodigt ud i jeres sommerhave. Dejligt som vore haver giver så meget glæde og overskud, til de lidt mere grå dage, jeg håber du snart er ovenpå igen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Heidi. Jeg hænger på endnu.... og tager en dag af gangen.
      Mange sommerhilsner fra Susan

      Slet
  4. Dejlige billeder fra din have, jeg håber at du slipper bedre igennem de kommende dage, end du tydeligvis venter.

    SvarSlet
  5. Der ser skønt og frodigt ud i din have lige nu, dejligt at du har nydt pinsedagene, nu må du tage en dag ad gangen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen,
      Sommerhilsner fra Susan

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.