lørdag den 12. april 2014

Dét skal fejres......

Tiden flyver afsted - og min hukommelse kan slet ikke følge med.
Sørme om ikke det var sidste søndag - d. 6. april, at jeg og bloggen kunne fejre 3 års fødselsdag. Ja - det havde jeg jo lige glemt.


Sikke meget jeg har oplevet siden da, og sikke vores haveglæde kun er blomstret og blevet større. Jeg har mødt så mange skønne, dejlige og inspirerende mennesker - mange flere end jeg nogenside har mødt før i mit liv. Og så har jeg måske også mødt mig selv...... :-)


Flere spørger mig, om ikke bloggen er en "tidsrøver", men egentligt så ser jeg den istedet som en "tidslomme". En lomme som jeg kan hoppe ned i, når jeg alligevel ikke har fysisk overskud til at være social og på farten, og hvor jeg er stille og roligt kan sidde og nyde alt det I andre viser og fortæller på jeres blogge. Tiden er ikke så vigtig når man er i godt selskab... og jeg føler aldrig at jeg spilder tiden her sammen med jer. Her er altid varmt og godt - og super hyggeligt :-) Bloggen fungere også som en dagbog for mig - og "tidslommen" bringer mig ofte tilbage. Hvordan var vejret denne dato sidste år - og hvornår kom pelargonierne ud af deres vinterhi? Det jeg ikke selv kan huske - dét kan bloggen... min "ekstrene harddisc".


Selv om det er længe siden, kan jeg godt huske mit første indlæg..... (du kan se det HER). Jeg havde glædet mig til at lægge det ud, og jeg var ret spændt. Og så husker jeg, at jeg var ret forundret over at få nogle kommentarer. I som var de første til at kommenterer - I ga´ mig blod på "blog-tanden" :-)  Dengang var mine billeder mindre - og teksten lidt anderledes. Jeg drømmer stadig om at kunne genfinde alle billeder og lave dem alle i stor størrelse - men dét sker nok alligevel først når dagene har 48 timer.

Så med en uges forsinkelse holder vi i aften 3 års fødselsdag. Glæder mig til at kunne nyde hjemmelavede marcipanskåle med passionscreme - det bliver et hit :-)


***
I morgen skal vi også fejre...Men mere om det i morgen :-)
***

29 kommentarer:

  1. Tillykke med 3 år dagen Susan <3 <3 <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha` Annette :-)
      Weekendhilsner fra Susan

      Slet
  2. Tillykke med de 3 år på bloggen :-)
    Det er altid en fornøjelse at kigge forbi din blog :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Vivi. Dejligt med din hilsen og de søde ord.
      Skøn weekend til dig
      Susan

      Slet
  3. Tillykke med mærkedagen, som tiden dog går og i godt selskab :) Jeg har ikke fulgt dig fra starten af din blog, men har længe hængt på nyder hvert et indlæg fra din hånd. Dejligt inspirerende og super positivt - jeg kan mærke din haveglæde og livsglæde gennem skærmen. Det er også godt tre år siden jeg begyndte, og din indledende beskrivelse af en "tidslomme" er så fin og rammende, noget jeg kan genkende.

    Keep up the good work :) Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Ulla.... det er virelig skønt at høre.
      Din blog er også en af dem jeg nyder at følge, og vi "kender" jo næsten hinanden :-)
      Uhhh jeg var faktisk lidt i tvivl om jeg ville kunne forklarer mig om dét med tidslommen... så det er rart at høre at du ved hvad jeg mener.
      I will continue the work :-)
      Knus Susan

      Slet
  4. Stort tillykke også herfra. Jeg er rigtig glad for at følge din blog, som er både inspirerende og hyggelig at følge med i.
    Jeg er jo selv en nybegynder og kan sagtens nikke genkende til din beskrivelse af opstartstiden.
    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen Laleh :-)
      Jeg bliver så glad når du fortæller at du er glad for at følge med herinde - det giver lyst til at blogge endnu mere.
      Din blog er også rigtig fin Laleh - nyere ja - men rigtig spændende og flot.
      Mange hilsner og god weekend
      Susan

      Slet
  5. Kære Susan.

    Hjertelig tillykke med bloggens 3 års jubilæum. Jeg kan kun give dig ret i alle dine betragtininger om dette forum. HER ER GODT AT VÆRE. Og ikke mindst hos dig, Susan- for du laver personlige og smukke indllæg. Du kan mærkes gennem skærmen og derved bliver din blog meget vedkommende.

    Spis lige en hjemmelavet marcipanskål med hoftecreme for mig også. Jeg må nemlig ikke for min læge.

    Tillykkeknus fra den lækkersultne, der ikke må spise sukker:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tante.
      Uhhh... jeg må egentligt heller ikke få hoftecreme og marcipan. Det er min helt egen diktat, og den kan være mindst lige så skrap som Doktorens!!! Men idag skal vi fejre fødseldag - og DET er under kategorien særlige lejligheder. Så må man gerne synde. Men jeg skal nok nyde den ekstra meget - og så sende dig en kærlig tanke :-)
      Søde ord Jytte... og store ord. Jeg er jo bare "mig", og jeg skriver om det jeg føler for. Kan dårligt huske hvad planterne hedder, og kan stædigt blive ved at plante steder hvor jeg ved at ikke noget kan gro. Nogen gange tror jeg at jeg vil være "evigheds-have-begynder" - men det er vist også helt fint :-)

      DET ER SØRME OGSÅ GODT AT HA´ DIG HER ♥

      Knus og tusind tak for alle dine søde og særlige kommentarer Jytte.

      Slet
  6. Tillykke med jubilæet :-) jeg nyder at følge dine altid inspirerende indlæg

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Marie.
      Hvor er det dejligt at høre.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  7. Til lykke, Susan!

    Jeg er enig med dig i det du skriver: Blogland røver ikke tid, men giver gode oplevelser. Og man får altid gode oplevelser her hos dig :-)

    Jeg synes faktisk at jeg kender dig. - Måske netop fordi dine indlæg - som Tante Grøn siger - er personlige. Og også fordi du altid er sød til at lægge kommentarer hos os andre.

    Fortsat god blogning til dig, søde Susan!

    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana.
      Hvor er du bare SØD :-) Særligt fordi du syntes jeg er sød til at kommenterer hos jer andre... det er nemlig dér min dårlige samvittighed er. Jeg vil gerne være meget bedre.
      Mange knus Susan

      Slet
  8. Tillykke med 3 året :) det er godt at følge med .
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også rigtig godt at have dig med Marianne.
      Mange glade hilsner Susan

      Slet
  9. Stort tillykke med de 3 første blogår. Jeg er helt enig med dig i alle de dejlige ting der er ved at blogge. Jeg elsker dine altid dejlige og glade indlæg, ledsaget af supergode billeder. Det var en stor glæde at møde dig og Jesper ved juletid, så jeg kender dig jo endnu bedre nu :-) Det er helt fantastisk hvad den blogverden medfører af nye havevenner.
    Lyder så lækkert med den dessert, mums :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi har jo mødtes, og hvor var det hyggeligt Anette, Vi nød at være forbi og besøge dig, og at se din store og super spændende have. Der var masser af guld - og sikke meget inspiration.
      Blogverdenen er et godt sted at være ..... man kan få alle de venner man gerne vil.
      Mange glade og hilsner Susan
      ps. desserten er nydt... og godkendt :-)

      Slet
  10. Gratulerer hjerteligst med 3 års dag for bloggen, tenk da er vi like gamle her inne:-) Det er alltid koselig å titte innom deg og jeg er helt enig i at bloggingen er en stor berikelse! Ser fram til å følge deg videre!
    Klem og smil fra Berit

    SvarSlet
  11. Hej Susan!
    Stort TILLYKKE med 3 års dagen af bloggen:-D Siger som de fleste, det er en fornøjelse at følge med her, i dette hjertevarme rum du har skabt dig, fyldt af skønhed og behagelige skriverier! Selvom jeg ikke altid kommentere, så kigger jeg med, det kan du være vis på:-D
    Spændende hvad der skal fejres i dag.....
    Mange hilsner Anette

    SvarSlet
  12. Kære Susan. Hjertelig tillykke med de første 3 år på bloggen. Det går jo forrygende, så skal vi ikke bare snuppe 30 år mere... ;)
    En skøn betragtning omkring vores tidsforbrug herinde, den kan jegs kun tilslutte mig. Spørgsmålet undrer mig iøvrigt ofte, for det samme spørgsmål bliver ikke stillet til dem der sidder foran den ene sportsbegivenhed efter den anden. Måske fordi vi bare har vænnet os til at sådan er det.
    Tak for tre skønne år i det Durupske væksthus- have-& hundeliv. :)

    SvarSlet
  13. Hip hurra og hjertelig tillykke med mærkedagen søde Susan.....det er jo bare en ren fornøjelse at være med i din tidslomme og altid opløftende at kigge forbi din skønne oase af en blog. Jeg håber du har blod på tanden til at fortsætte bloggeriet i mange mange år frem over - jeg vil stornyde at læse og kigge med.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  14. Stort tillykke med blog-fødselsdagen.....
    For mig er det en ny, inspirerende og spændende verden - denne blogverden...
    Flot blog du har... har fulgt med de sidste par mdr...
    Tidsrøver .... tja, eller også ser vi bare ikke så meget tv.!!! :)
    God søndag til dig - glæder mig til at følge med fremover...
    Knus Susanne

    SvarSlet
  15. Hej Susan.Også et stort tillykke fra mig med dine tre år på bloggen.........nyder altid dine skønne indlæg og dejlige billeder fra jeres have og orangeri.
    At blogge er et skønt univers på trods af havens str. og vores alder..........alle kan være med.
    Og dit ord"tidslomme" dækker fint over mine betragtninger ved at blogge.
    Har jo selv lige fejret mine to år på bloggen..............og nyder alle de dejlige kommentarer
    En rigtig god søndag til dig og Lukla knus Jette

    SvarSlet
  16. Til lykke med bloggens tre årsjubileum!
    "Tidslomme" det var en vakker måte å se det på:)
    Og det hører jo mye koseligere ut enn "tidstyv"/"tidsrøver", må si jeg er enig med deg når en ser det slik:)
    Det er jo så mye spennende som skjer rundt om på alle bloggene,og en lærer stadig noe nytt!
    Skal huske det ordet...tidslomme;)

    Riktig god påske til deg!
    Varm klem

    SvarSlet
  17. Kære Susan

    stort tillykke! Du har inspireret mange - også mig, og er "fast" på min hit-liste over blogs, der skal nås... Der er mange om buddet efterhånden, men Fru Pedersen og du ligger fast i toppen! Håber det engang lykkes at komme til åben have hos jer, så vi også kan opleve jeres lille paradis "live". Ellers må vi jo pudse TV2 Midt-vest på jer også....

    kh

    SvarSlet
  18. Kære Susan , et stort tillykke, og jeg håber du vil blogge i mange år endnu, for du giver os så megen inspiration og fornøjelse... :0)

    SvarSlet
  19. Tillykke med de 3 følger dig glad og gerne, så håber du fortsætter længe endnu :0)

    SvarSlet
  20. Kære Susan
    Kæmpe tillykke med 3 år fødselsdagen :o) Din blog var en af de første jeg blev fast læser på da jeg startede som blogger. Du skriver altid godt og positivt -og så deler du ud af dig selv på en god måde. Det er skønt at følge dig, orangeriet og hunde(ne).
    Jeg kan helt følge dig i det med tidslommen og det er både sjov og inspirerende at kunne kigge tilbage på hvad der er skrevet ikke bare på egen blog men også på andres.
    Feks kan jeg huske at du sidste år skrev om jeres besøg her på Sjælland hvor du viste nogle herlige steder. Dem har jeg lige været inde og kigge på igen og bruger det som inspiration til hvor Søndagsturen kan gå hen. Foresæt endelig de næste mange år :0)
    De bedste fødselsdags hilsner fra Linda

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.