onsdag den 15. april 2015

Fotosession.....

Lige før påske havde vi en lille fotosession herhjemme. Vores gode veninde Keramikeren Helle Nørby havde jo lavet flere smukke kakler til de populære kobberbakker, og hun ville gerne have de nye motiver fotograferet. 


Det er altid sjovt den slags.... Jeg kan godt li´ at se ting igennem et kamera. Se motiverne, se lyset og særligt når jeg gerne vil have en helt bestemt stemning med på billederne også. Billederne her er dog min mands værk - jeg stylede og han var kameramand :-)


Det var en dag med sol og lys i stuen, og de fine reflektioner i kaklerne og kobberet gjorde arbejdet ret nemt. Jeg er vild med de blå farver, og særligt den lyse blå er jeg helt pjattet med. Det er vist bare min farve tror jeg. Den passede perfekt til mine grønne små vaser og de limefarvede juleroser fra Orangeriet.

Billedere er blandt andet brugt på Helle Nørby´s hjemmeside som du finder HER og på hendes Facebook side som du finder HER.


Desværre når vi ikke forbi i Tante Grøn´s have i pinsen. Vi forventer nemlig at det er dér vi får familieforøgelse ♥ Men jer der gør, kan dér møde Helle Nørby, og se hendes smukke botaniske brugskunst. Helle´s ting er som skabt til at være i Tante Grøn´s have, og jeg er sikker at det miks vil gøre et besøg til noget helt særligt.

Du kan se meget mere om Tante Grøn´s have på hjemmesiden HER. Se hvilke dage der er åbnet for havelågen til den smukke og betagende have, og se hvilke andre "udstillere" der kommer forbi.


Min weekend er lige startet - ja endnu en lang én af slagsen. Det bliver skønt, og listen over ting som jeg virkelig gerne vil nå er lang. Alting bliver mere og mere grønt ude i vores have, og tulipanerne er begyndt at vise farve. Det er slet ikke så ringe endda.

*I menuen øverst, finder I nu også en side med mine hæklede hundekurve. Måske I har lyst til at kigge med, donere garn eller måske selv få sådan en seng :-) *

10 kommentarer:

  1. Kære Susan, jeg kan ikke forestille mig nogen, der er bedre til at fotografere disse ting. I formår at "fremkalde" den nænsomhed og nerve jeg forsøger at lave mine ting med -tak for det:) Ja, jeg tror også den lyseblå er blevet min egen favorit, selvom jeg faktisk havde forestillet mig en lidt lysere og mere pastel agtig blå, da jeg blandede glasuren -men den er skøn til kobberet, og lur mig om ikke den kommer til at fange den irgrønne hvis man vælger at lade tidens tand sætte sit aftryk på kobberbakken, så den får nogle smukke irgrønne nuancer:)
    Jeg glæder mig til at deltage i Tante Grøns Havedage -bare ærgerligt at I har andre planer;)
    kærlig hilsen Helle

    SvarSlet
  2. Jeg har set bakkerne med kakler på Helle Nørbys hjemmeside og faldt pladask for dem også i den lyseblå. Det er første gang jeg ser de mørkeblå og de er vel nok også flotte:-)

    SvarSlet
  3. Tak Lisbeth, det har jo hver sin charme. Til jul foretrak næsten alle de grønne:)Kh Helle

    SvarSlet
  4. Så fine bilder det ble med deg som stylist og din mann som fotograf! Likte veldig godt de fine dekorerte flisene, blåfargen var vakker! Julerosene var skjønne de også:) Jeg ser i ditt forrige innlegg at dere skal sette opp nytt stakittgjerde, det kommer til å bli så fint, liker så godt de fine portstolpene deres! Ønsker deg en fin torsdag og en riktig god helg.
    Klem fra Jorunn

    SvarSlet
  5. Bakkerne er så umådelig smukke. Forelskede mig allerede første gang hun sende nyhedsbrev ud med dem. Billeder er som altid flotte og viser bakkerne fra deres aller bedste side. Man kan blive helt forgabt i Helle's fantastisk kreationer.
    Knus Heike

    SvarSlet
  6. Jeg håber Helle i år også har en stand i geografisk have i Kolding til plantemarked. Jeg er så heldig jeg har fri den dag, og håber jeg kan overtale min mand til at holde en feriedag, for jeg har første gang til gode at opleve hendes lækre produkter live... :-)

    SvarSlet
  7. Perfect lightening and beautiful ceramic tray.So stylish indeed!

    SvarSlet
  8. Kære Susan.

    Hvor er I to et rigtigt dreamteam som h.h.v stylist og fotograf. Jeg er fuldstændig forelsket i Helle Nørbys keramik og vi er stolte over, at hun ville komme og kaste glans over vort åben have arrangement. Skønt at så mange af vores gæster får mulighed for at lade sig friste.

    Iøvrigt er jeg fuldstændig enig med Helle i, at I fanger motivets sjæl med en sjælden indlevelse og nænsomhed. I love it.

    Hvor ER det spændende med den familieforøgelse. Jeg har en hund med fire poter....een på hver sit ben....bagpå sidder halen fast og vipper. Forrest sidder snuden, og når man rører ve`n, så ka` man mærke, om den sku` ha` feber. Du kan få kvinder og kager og jordbær for sjov....men der er intet så skønt som en vuffelivov. Vi hepper på dig Luklamor.

    Knus

    SvarSlet
  9. De er virkelig fine de kakler, de står på ønskelisten, det samme gør en tur til Tante Grøns have. Super lækre billeder i har fået taget og sikke et spændende projekt med hundekurvene de er virkelig fine dem du laver. Jeg er selv meget engageret i projekter i Nepal, så jeg syntes det du laver er virkelig prisværdig.

    SvarSlet
  10. Hvor er det dejligt at I kan lide bakkerne, havde det ikke været for Susan og Jesper, så var de nok aldrig blevet fotograferet -ja måske slet ikke kommet til verden:)
    Heidi Sønderjyde, jeg tror og håber jeg kommer til Plantedagen i Geografisk have, men jeg har rigtig travlt med to store udsmykningsopgaver, jeg burde dog være langt med dem på det tidspunkt. Tante Grøn: fornøjelsen er på min side, jeg glæder mig VILDT til deltage i jeres havedage, hilse på jer -sådan rigtigt, og se jeres skønne sted!
    Ja, jeg er med i Luklamors heppekor!:) kærlig hilsen Helle

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.