søndag den 11. februar 2018

Stolt og glad - helt ned i maven :-)

Så blev det søndagaften og jeg er efter en go´eftermiddagslur igen vågnet lidt op. Ja det var jo en lang og begivenhedsrig dag i går - en virkelig god dag. 

Udstillingen i Fredericia gik over alt forventning, og Lukla havde sin debut i Veteranklassen. Ja sådan går det når man som hund runder de 8 år, og da Lukla - og ja også mig selv, har haft lang pause fra udstillingsringen, så tænkte jeg at det var passende "light-bedrift" af give os selv. 

Men selv om jeg bare havde tænkt mig en hyggelig og "light-udstillings-dag" så endt Lukla med at gøre sig virkelig godt på de bonede gulve. Hun fik "Excellent" og blev 1. vinder i hendes klasse med CK. Hun blev 2 bedste tæve på dagen - og den bedste danske tæve. Hun fik "Reserve Certifikat", og fik også "Veteran Certifikatet" - og til sidst så blev hun "Bedste Veteran". 


En masse fine ord, titler og forkortelser som også betyder at dommeren faktisk rigtig godt kunne li´ hende. Dommeren syntes hun have godt kvalitet og at blive placeret så fint i et felt af smukke tæver gør mig virkelig stolt. De der Veteran Certifikater er noget nyt som netop er blevet indført - men det kan da godt være vi skal forsøge os lidt mere med dem ;-)

Men bedst af alt så er der bare så dejligt at mærke glæden i maven. Glæden over at arbejdet med at gøre Lukla klar og fået hende i form, har båret frugt er virkelig stor. Og hvor er det fedt at ha´ noget godt og positivt at gå op i - at bruge sin tankevirksomhed på. Det kan lyde underligt men når man som jeg og mine depressions-spøgelser prøver at styrer og kontrollere alle følelser der kommer - så er det fedt bare at kunne lade paraderne falde og bare være glad over vores uventede succes.

Vi havde en dejlig dag med de dejligste mennesker. Kendte hundevenner og nye bekendtskaber.
Kira Leth med bloggen Frøken Leth kiggede forbi ved ringsiden lige da placeringerne skulle gives, og det var hyggeligt at spotte et "nyt" kendt ansigt i mængeden af tilskuere. Kira er selv opdrætter og da én af hendes hvalpe også skulle bedømmes, var hun også kommet til Fredericia. Det var super hyggeligt at hilse på dig Kira :-)

Nu vil jeg nyde at min weekend strækker sig helt hen over mandag også - og nyde at have endnu en dag til at kunne rende rundt med armene over hovedet.

Håber også I har haft en dejlig weekend

5 kommentarer:

  1. Stort tillykke. Nyd sejren og fridagen :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke med Lukla, det var flot både af hende og dig :-)
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  3. Kære Susan.
    Hvor er det dejligt, at hører at dagen var succesfuld. Ikke kun fordi Lukla brillerede med sin skønhed, men også fordi du havde en fantastisk dag uden spøgelser. Må der komme mange flere af de dage.
    Knus og kram Heike

    SvarSlet
  4. Sikken en fantastisk dag i Fredericia :)
    I gjorde det rigtig godt, og sikken et par I er <3

    Ud over at en af mine hvalpe klarede det rigtig godt i ringen, så var dagens højdepunkt at hilse på dig (og Lukla) :) Det er altid dejligt at mødes med andre fra 'blogland' i virkeligheden. Og når vi endda kan mødes til arrangementer hvor vi har samme passion, så er det ENDNU bedre :)

    Knus

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.