søndag den 25. oktober 2015

Frø i overskud


Vi har haft en god høst af allium frø, og selv om jeg har været flittig med at sprede dem over vores mest "rolige" bede, så er der stadig en del tilbage. 


Selv vidste jeg ikke at man kunne frøformerer allium, men det lærte jeg for et par år siden da jeg fik foræret et par poser med frø. Det tager lang tid - og kræver tålmodighed. Og så skal de ha´ ro og ingen lugen rundt omkring dem - derfor har jeg altid strøet dem i de bede som stort set passer sig selv. Her håber jeg de formerer sig, og bliver smukke allium engang med tiden. Måske et skud i tågen - og forgæves venten. Men hvorfor ikke prøve :-)


Frøene ligger pakket i små poser - og der er stadig urenheder fra planten at finde iblandt dem. Kan du bruge dén slags frø, og vil du betale portoen, så sender jeg en pose til dig. Det er hovedsageligt Purple Sensation der gemmer sig i poserne - men desværre blev de blandet med et par blomsterhoveder af én af de smukke hvide. (Navnet følger)

Jeg kan sende dem med B-post - for 10 kr :-) Mobilepay modtages :-)


Der er frø til de første 8 der skriver her på bloggen at de har lyst til at modtage :-) Besked via Facebook eller mail dutter ikke ;-)

*Go søndag derude*

25 kommentarer:

  1. Svar
    1. Herligt Anne Mette
      Send mig en mail på mail@sherpa.dk, så udveksler vi mobilepay og adresse :-)
      Hilsen Susan

      Slet
    2. Er du interesseret i frø Anne Mette? Så send mig en mail én af de næste dage. Ellers må jeg desværre give dem til en anden.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  2. Vil meget gerne have en pose frø, sender en mail senere 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt fint.
      Du mailer bare :-)
      Hilsen Susan

      Slet
  3. Hej Susan
    Jeg er næsten ny i haveblogverdenen, og jeg skal til at anlægge en ny have helt fra bunden af, så jeg vil meget gerne prøve dine frø.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er velkommen Nina.
      Send mig en mail på mail@sherpa.dk så kan vi bygge adresse og mobilepay.
      Mange hilsner Susan

      Slet
    2. Hej Nina.
      Jeg sender dine frø i dag.
      mange hilsner fra Susan

      Slet
  4. Kære Susan
    Dejligt med noget godt i overflod, endnu mere dejligt at du vil sprede den med andre. Jeg er helt sikker på at de vil gøre lykke der hvor de kommer hen.
    God ide
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Ja - når man har for meget, kan man jo lige så godt dele ud ikke?
      Sig til hvis du kunne tænke dig en pose.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  5. Jeg vil meget gerne modtage frø med posten, sikke et overskud, jeg sender dig en mail��

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er velkommen
      Så får vi byttet mobile pay og adresse
      God dag
      Susan

      Slet
    2. Hej Fie.
      Jeg sender dine frø i dag.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  6. Hej Susan, det vil jeg også gerne prøve :-)

    Knus Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Super
      Send mig en mail. Så ordner vi luge det praktiske
      Skøn dag til dig
      Susan

      Slet
    2. Hej Nina. Så er der pakket frø til dig. De bliver sendt i morgen.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  7. Hej! Jeg vil gerne bestille en pose. Det skal prøves:)
    Mvh. Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er velkommen. Send mig en mail på mail@sherpa.dk så kan vi udveksle mobilepay og adresse.
      :-)
      mange hilsner Susan

      Slet
    2. Hej Heidi.
      Jeg sender dine frø i dag :-)
      Hilsen Susan

      Slet
    3. Lyder godt. Jeg ser frem til at modtage dem! :)

      Slet
  8. Hvis du har flere er jeg også interesseret, jeg er igang med at realisere et gammelt ønske om at lukke haven op for folk der har lyst til at gå en tur i vores gamle tilgroede have, det skal være sådan helt uforpligtende og non profit agtig. og så arbejder jeg med at lave huler, kunst for sjov osv rundt om i haven og her kunne allium jo passe fint ind:) Jeg skriver indimellem lidt om haveprojektet på min blog Fantast-fabrikken hvis du skulle få lyst til at læse med. Rigtig god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa
      Ja der er stadig frø .... så send mig en mail på mail@sherpa.dk så kan vi bytte mobile pay og adresse
      Mange hilsner Susan

      Slet
    2. Hej Eva.
      Dine frø bliver sendt i morgen :-)
      Hilsen Susan

      Slet
  9. Hej Susan
    Tak for brevet, der er kommet med posten i dag. Jeg har skrevet et indlæg på min blog, og jeg håber, at det er ok, at jeg har indsat et link til dette indlæg på din blog.
    VH Nina

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.