torsdag den 14. september 2017

Den smukke landbohave hos Ævlebævle

SÅ fik jeg mig sat godt til rette i sofaen og åbent for alle billederne fra vores besøg hos Ævlebævle.


Den gode følelse og oplevelserne fra vores besøg står igen frisk i min hukommelsen - og jeg har glædet mig til at vise jer flere af vores "indsamlede indtryk".


Motiverne stod i kø.... ja ligesom de hidsige regnbyger som ikke holdt sig tilbage. Billederne viser tydeligt hvor forskelligt himmelen og lyset var - men stemningen var fantastik hele tiden. Havefolk hygger sig uanset vejret... og haverne viser sig blot fra flere sider. 


De markante græsser og fantastiske grupper af solhat slog nærmest benene væk under mig. Ja vi har hverken græsser eller solhat i vores egen have, men hvem ved hvad sådan en sanseoplevelse vil betyde for os.


Den gode plads og muligheden for større grupper gør bare at de ser fantastisk smukke ud. Det kan vi ikke selv tilbyde dem - men i Jeannett´s have stod de ikke mindre end fantastisk.


Insekterne var vist lige så vilde med bedene som vi var. Bier, sommerfugle og guldsmede sværmede rundt og hvem vil ikke gerne have sådanne smukke væsner i sin have. Bierne der kan trylle den dejligste honning og sommerfugle og guldsmede som bare er så smukke og elegante at man kun kan elske dem. 


Havens mange kvadratmeter er på fineste vis opdelt af både bede og hække, og oplevelsen af "eventyr" og "nye rum" var en god oplevelse. 


Bag "porten" gemte sig dén køkken- og skærehave som jeg drømmer om. Masser af plads til rækkevis af både blomster og alt det spiselige. En stor luksus som jeg selv ville elske at have i tilknytning til vores have - men det er jo så dér at jeg forestiller mig at vores nabo kirkegården vil sætte sig imod.


Men hjemmedyrket smager bare bedre end købt.... og hvis man har tid og plads til sådan en have må man virkelig kunne trylle i sit køkken.


Kastaniehegn, ærteblomster og tallerkensmækkere i skøn forening.... :-) Har man ikke bare lyst til at gå ind af den låge?


Gårdspladsens garage var omdannet til det flotteste uderum. Væggene var "foret" med brænde og sammen med de levende lys, møbler og blomster blev det et fantastisk sted at være. Super hyggeligt og et sted man virkelig havde lyst til at sætte sig. De gamle døre som bordplader og de gamle skodder som "hylde" over bordet er lige mig....


Det var en skøn oplevelse at besøge haven.... skøn og glad. Hele haven var spændende indrettet med rum og bede - men som I nok kan læse så var det de fantastiske bede med græsserne som jeg forelskede mig i. 


Vi fik utroligt mange indtryk med os hjem, og vi hyggede os med havesnak med skønne skønne mennesker. Haveglæde gør bare godt - og hvis man har en energikonto hvor der er i overkanten af "udgifter" så er det fantastisk med oplevelser som denne der i den grad er en stor "indtægt. 


Hvis haven Ævlebævle igen åbner havelågen op så vil jeg rigtig gerne anbefale dig at tage vejen forbi. Det er en haveoplevelse der er værd at køre efter.


Mange havehilsner fra Susan 

3 kommentarer:

  1. Endnu en gang: SMUKKE SMUKKE billeder. Det er en meget fotogen have :)
    Åh alle de Solhatte <3 Jeg elsker den blomst, og har lige plantet 4 nye ;)

    Jeg synes også at græsserne tager sig utrolig smukt ud. Men det kræver plads…hvilket jeg er i underskud af i min have :-D

    Dejlig aften til dig :)

    SvarSlet
  2. Tak tak af hjertet tak, tak for de smukke ord om min have, og de mindst lige så smukke billeder. Jeg er helt rørt, at se andres billeder fra sin have er altid skønt, men at se billeder af den kvalitet er noget ganske særligt. Det var virkelig hyggeligt at hils på jer, jeg håber vores veje snart krydses igen. Kærlig hilsen Jeannett

    SvarSlet
  3. SÅDAN har jeg det også 😊.Jeg elsker Jeannetts have.....

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.