onsdag den 17. august 2011

Færdig med det sidste belægning

Først vil jeg lige sige tak for jeres respons vedr. mine "kort-planer". Jeg har fået en del respons - også ud over den her på bloggen, og det er super at høre hvad I syntes.
TAK for jeres kommentarer.
Jeg har bestemt, at mine første kort, skal være dobbelt-kort. Som én skreve herinde, så udelukker det ene jo ikke det andet.... og det er jo helt rigtigt. Så måske - hvis det går godt med disse - at jeg forsøger mig med enkelt-kort også. Mere om det senere.


Ferien er slut - for intet godt varer jo evigt. Men vi var ualmindeligt effektive de sidste dage vi havde, så vi syntes virkelig vi fik noget ud af dagene.


Vi blev færdige med vores belægning i haven, og det betyder at vi nu kan gå på fliser hele vejen ud i Orangeriet. Det er herligt - og meget mageligt. Det betyder også at trappen endelig er færdig, og det færdige resultat er en fryd. Vi syntes det er rigtig fint med den brede trappe op til indgangen, og med stenene foran er det hele blevet "færdigt" at se på.
Nu manger vi bare at græsse igen dækker de områder hvor vi har måtte lægge ekstra jord på, for at udjævne niveau forskelle.


Vi har også lavet en sti langs huset - fra havedøren og til havelågen. Dét er noget vi har ønsket os i alle de år vi har boet i huset - og vi er nærmest lykkelige nu den er dér.
For når man, som vi, har hund - så syntes man nogen gange man løber rundt i vådt græs hele tiden. Og hundene foretrækker også en sti - de er nemlig også ret magelige. Våde poter har aldrig være noget hit. Men det er slut nu - og vores gæste kan komme på besøg ad "have-vejen" og komme tør-skoede ind.

Så det hele er vældig godt - og vi er vældig tilfredse med resultatet.


Til slut vil jeg lige vise vores gæst i foderhuset her i ferien..... Meget smuk Flagspætte, som er ret glad for fedtkugler. Desværre er billedet ikke så godt, da det er taget igennem en rude.

2 kommentarer:

  1. Uh det ser super ud Susan....virkelig - den sti bliver I glade for til vinter :0) Så fint besøg I har haft......den er virkelig smuk sådan en spætte....hvis I fortsætter med fedtet er de meget trofaste og kommer gerne dagligt - mine svigerforældre har haft en i fler år.

    Det lyder spændende med med dit projekt kort - dobbelte er fantastiske....men jeg kan måske bedst lide de enkelte når det skal være lidt mere uhøjtidligt til en lille kort hilsen i hverdagen.....og dem kan man ikke få for mange af :0)

    SvarSlet
  2. Det ser rigtigt godt ud med jeres stier. Hvor har I været flittige :-)
    Det er simpelthen så skønt at kunne smutte rundt i haven, uden at få våde fødder. Og du har helt ret i, at hundene også bedst kan lide stier.
    Vores gamle hund havde en morgenritual på ca. en halv time, hvor han skulle rundt på alle vores små stier, og checke at hans kongerige var i orden. Han så så kær ud, når han spankulerede stolt afsted :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.