mandag den 20. maj 2013

Vores skønne dag på Ledreborg

Hjemme igen efter vores skønne pinsetur - det var en utrolig god tur med masser af oplevelser og hygge. I de næste par indlæg, tager jeg jer med til mange af de steder som vi har været forbi, men i dag starter vi helt specielt sted.


Først har jeg nemlig lyst til at vise jer billeder fra selve dagen - dét jeg har glædet mig så meget til, ja nemlig.. Livsstilsmessen på Ledreborg. 


Mange har haft messen som fast udflugtmål i mange år - men jeg var hvad man vist kan kalde en "Ledreborg-jomfru". Ja - det er ingen hemmelighed at jeg har glædet mig til at komme afsted, men det var PRÆCIS så smukt og spændende et sted som jeg havde forestillet mig.
Så høje forventninger bliver ikke altid gjort til skamme....  :-)


En god dag starter som bekendt fra morgenen af - så vi var tidligt på færde. Så da portene blev åbnet var vi klar blandt de første. 


Og så var der ellers bare smukke stande over alt.... Jeg kunne jo hurtigt skimme at der var uendeligt meget som vakte min interesse... Der var dejligt mange som havde gamle ting og møbler med. En god blanding men især var der mange franske ting. Både landstil og den "finere"  Jeg vidst med det samme det ville blive en skøn dag. 


Hvad der slog mig mest var den overdådighed af blomster som mange af standene havde med. Smukke roser, fingerbøl og geranier. Der var en duft uden lige - en duft som blev blandet med duften er sommerskoven og af ramsløgene som stod på fint i blomst i skovbunden. 



Stemningen var helt fantastisk. Folk var afslappede og hyggede sig. Parken omkring Ledreborg er jo et fantastisk smukt sted - og et sted som lægger op til at tager sig tid. Mange nød frokosten og fik tiltrængte hvil i skyggen under de store træer... også os.
Og at ligge på ryggen og slappe af - og kigge op i de smukke kirsebærtræblomster, det var fantastisk. 


Der var selvfølgelig også andre ting end gamle møbler og ting. Der var flere lækre boder med delikatesser og også nogle med nogle lækkert tøj. Desværre... syntes jeg... var der også flere boder med "naller" - men det er der måske nogen der syntes om. Men altså - de boder kunne jeg sagtens overse, for ved siden af var der altid én med de skønneste varer.


Der var mange "kendte" ansigter og butikker.... Ingen nævnt - ingen glemt :-) 
Det var rigtig dejligt at se jer alle, og det var dejligt at sige hej til de af jer som vi kender. Ja, der var også en del som jeg meget gerne ville have hilst på, men da min stemme desværre pga. en dårlig hals var "ikke eksisterende"... så måtte jeg desværre begrænse mig.  


Men nogen som vi især havde havde glædet os til at hilse på, var folkene fra Pavillon Danmark.
De havde en fin stor stand med to utroligt lækre drivhuse. Der var mange interesserede besøgende og det forstår vi godt. Vi har jo vores eget lille Pavillon Danmark-paradis herude i vores egen have :-)


På Pavillion Danmarks stand mødtes vi også med Anne Mette (hende med bloggen CuginaK)
Hun var den heldige vinder af min min Give Away, om 2 billetter til messen, og da det jo var Pavillon Danmark som havde sponseret billetterne, og Anne Mette gerne ville kigge nærmere på deres stand - så var det jo oplagt at mødes dér. Super hyggeligt at mødes "live"...  og som om at man har kendt hinanden længe. Rigtig hyggeligt. 


Vi havde en helt fantastisk dag derinde..... De 7 timer som vi var der, forsvandt ligesom duggen for solen. Mange indtryk og nogle rigtig gode fund rigere tog vi derfra. Det er slet slet ikke sidste gang vi har besøgt den messe. Vi havde den skønneste oplevelse.

*Fortsat dejlige pinse til jer*


18 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare skønt ud Susan - noget mere lyserødt, grønt og frodigt end da vi var på Clausholm - lige før træerne sprang ud....og vejret var jo bare helt perfekt til sådan en messe :0)

    Knus og fortsat god pinse

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de sidste dage har virkelig gjort en forskel på hvor langt foråret er nået. Utroligt som vores have også havde ændret sig da vi kom hjem efter vores pinse-tur.
      Vejret i lørdags var helt perfekt til sådan en tur.. og vi følte os heldige da vi kunne se hvordan det regnede søndag. Det må ha været øv.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  2. Hvor ser det hyggeligt, Susan - og sol og lysegrønne træer gør det jo endnu skønnere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det VAR super flot.. Der er nu noget helt specielt over det lys som der kommer igennem de fine forårsblade. Det er virkelig flot.
      Mange knus Susan

      Slet
  3. Smukke og dejlige fotos Susan, og jeg glæder mig til at læse mere... Var det ikke svært at holde pungen i tasken ? ;0) Knus en lidt misundelig Heidi, der dog pinselørdag istedet brugte en skøn dag sammen med hyppen ved et hyggeligt distancestævne i Ribe, hvor vi var ude og ride en 20 km rute, bla. langs den sønderjyske marsk/ vadehavet... ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi. Ej hvor lyder det også som en dejlig pinselørdag du har haft... Mange år siden efterhånden - men jeg er også tidligere "heste-pige", og dét savner jeg især her i foråret.
      Det må have været en skøn skøn tur.
      Jow lidt svært at holde pengene i lommen.. men så alligevel... jeg ved når der er noget som jeg VIRKELIG gerne vil have, og SÅ er jeg hurtig. Og ellers er jeg nok lidt ubeslutsom.. men det er måske fint nok. :-)
      Brugte lige dele penge på indkøb til en veninde og til mig selv... næsten :-)
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  4. hvor er jeg glad for at du, som jeg, synes at Ledreborg er en dejlig oplevelse, jeg skal helt sikkert afsted igen til næste år (som jeg har været det hvert år siden 2005).

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja for dén da... det var super super dejligt. Den eneste udfordring for mig.. ja det er at jeg jo ikke vil afsted hvis jeg ikke har rigeligt penge på lommen. Og de skal jo liiige lægges oven i bro-gebyret og så overnatninger. Så lidt planlægning og opsparing skal der til. Men vi kommer igen - måske allerede næste år :-)
      Knus Susan

      Slet
  5. Det ser råhyggeligt ud. Jeg ville ønske,at jeg havde været der.
    Jeg må se at komme afsted næste år. Tak for billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan i hvert fald kun anbefale dig det.. Jeg blev ikke skuffet - tvært imod :-)
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  6. Det var superhyggeligt at hilse på jer og hvor har du bare fanget stemningen med dine billeder, eller I har, for det første kan du jo ikke selv have taget :) Heldigt at vi var der lørdag, før søndag var der heldagsregn her i området - og selv om der er mange træer, så tager det lidt af hyggen, vi har prøvet det i gummistøvler. Jeg er glad for at dine forventninger holdt, du ved jo at jeg lige nåede at få 'kolde fødder'. Kh Anne Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Iiihhh ja hvor var det hyggeligt at mødes med dig Anne Mette - og din søde mand som havde fået dig hevet med :-)
      Det var alletiders - og nej jeg blev slet slet ikke skuffet. Jeg glædet mig vist bare endnu mere efter jeres - og især dine fortællinger, fif og gode ideer til sådan en dag. Det var skønt.
      Og da vi forlod Honning og Flora (ja der tog vi op søndag morgen), stod det også ned i stænger... og jeg tænkte bare NEJ hvor er det ærgerligt for dem der er på messe i det vejr. Det kan umuligt være det samme.
      Håber du fik lavet nogle gode handler.... og fik noget "guld" med dig hjem. Og så at I fik lidt snak med Pavillon Danmark - så I måske snart skal have jer jeres eget "lille paradis" i haven.
      Knus Susan

      Slet
  7. Hej Susan.Dejlige billeder fra din fantastiske tur til Ledreborg.Dejligt at høre at den levede op til forventningerne.Har selv været der en del gange,men de sidste år har jeg valgt Mit hjem er mit slot i Frederiksberg have.
    Vi valgte at tage en tur til Nordsjælland i lørdags.....se mit indlæg.
    Jeg er spændt på at se hvad du fik købt.God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Det ser sørme også ud til at det var en god tur I havde.... smukke billeder :-) Jeg har også hørt om "mit hjem er mit slot"... men ikke så meget som Ledreborg. Det har ikke været endnu vel? Håber du får en skøn dag blandt alle de fine ting.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  8. Vi var på Ledreborg idag. Har også taget et billede af de der mamelukker :-). Ledreborg er en virkelig skøn oplevelse, men hold op hvor er der mange stande med gamle og ens ting. Lidt for mange synes jeg. Savnede pludselig variation i stilarter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der var vist mange der så et godt motiv i de mamelukker Bettina:-) Stilen - ja jeg er jo godt tilfreds, da det er den stil som jeg godt kan li´ at gå på jagt i. Men jeg syntes langt fra at det hele er "noget". Jeg har nok gang i min egen stil, og blander gerne fra flere forskellige genre. Det kan tit blive for overpyntet og for mege med "moderne franske landstil"... syntes jeg. Men jeg vil elske at eje bare NOGEN af tingene. Og så må jeg jo søge hvor dé ting gemmer sig.
      Fortsat dejlig dag.
      Susan

      Slet
  9. Hej Susan

    Dejlige billeder, elsker bare ledreborg, det er det ultimative indenfor livsstilmesser.
    Jeg har været der siden de startede og har selv udstillet der 3 gange.
    Der er bare noget over den udstilling, vi var der fredag men allerede lørdag følte vi at vi måtte tilbage da vi trods 7 timer ikke blev færdige fredag, derved tog vi afsted idag...begge gange med trækvognen fyldt...
    Der smukt deroppe, og parken er pragtfuld. Jeg håber jeres bed og breakfast var godt...Glæer mig til at se flere billeder. måske vi kan mødes deroppe næste år..
    Kærligst Tine MilleVanille.

    SvarSlet
  10. Skønne og smukke billeder <3

    Standene var knap så inspirerende mandag, men fyldt med gode "lukke-"tilbud - solen skinnede og vejret var godt. Tusind tak for du tænkte på mig.
    Glæder mig til at se dine køb - glemte det fuldstændig.. men kom i tanke om det, da I havde forladt indkørslen... Så typisk :o)

    Dejligt at se jer, selv om det var kort og huset var fyldt.
    Kæmpe kram.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.