tirsdag den 21. maj 2013

Min nye "have-pryd"

Og hvad købte jeg så på Ledreborg? Ja I tror måske det er lyv når jeg siger kun ÉN ting.
Men det er faktisk rigtig.... næsten da.


Jeg faldt pladask for denne fine altankasse... jeg kunne ikke lade være. Øjensynlig fransk, og med et langt liv bag sig. Selve kummen er lavet af eternit og det fine stativ er lavet af smedejern. Rusten - dét er den, men helt intakt, og med mange år igen.


Prisen var mere end rimelig og jeg havde forventet det dobbelte. Så vi har hurtige - mig i beslutningen, og min mand i handlen, da jeg jo ikke havde stemme til det mindste pip.


Til kummen fandt jeg to fine Petunia - en slags som jeg ikke har set før. De passede lige syntes jeg.


Disse to franske gamle parfume lamper faldt jeg også over - men ikke til mig selv, men til min gode veninde som  samler på dem. Et par sms´er frem og tilbage, og vi bød på dem for hende - og fik dem. Hvor herligt. Ja - de strøg jo hurtigt videre hjem til hende, så billedet her har hun selv taget. De er super fine og dekorative - og passer perfekt i hendes dejlige og hyggelige hjem. 

Men derud over - og en flaske ingefærdrik som er genialt til min dårlige hals, så købte vi ikke noget. Vi fik en masse skøn inspiration og gode ideer - men især en helt fantastisk dag sammen. Og det er sørme heller ikke så ringe :-)


Men hvad oplevede vi ellers på turen? Ja - jeg vil da rigtig gerne fortælle lidt om dét her fine sted - Casa & Co. Måske I der er fra Sjælland allerede kender stedet så ganske godt.... Butikken ligger ved Ringsted - og du kan se mere om butikken på deres hjemme side HER.


Vi "landede" her som det første efter at være kommet over broen, og det var dejligt at komme ud og strækker benene. Det er et rigtig skønt sted med masser af charme og stemning - så det var et dejligt første syn på vores tur, der mødte os.


Butikken har flere afdelinger. Den ene med forskellige skønne ting til hjemmet. Mest nye ting, men rigtig gode ting. Jeg kunne bestemt godt blive fristet... men havde have jo tanken om en vis Livsstilsmesse i tankerne. Også afdelingen med tøj og tilbehør var skøn - meget smukt indrettet og meget fristende varer. 


Og så havde de.. bliver jeg nød til at sige... den mest fantastiske cafe. Virkelig smukt indrettet inden for, men bedste af alt, noget utrolig lækkert mad. 


Vi sad ude i det dejlige vejr, og fik en sandwich med pestokylling, og det var bestemt et måltid at tage SÅ langt efter. Virkelig lækkert. Så kommer du forbi på de kanter, så kan jeg ihvertfald godt anbefale dig at få lidt godt til ganen dér. 


Bagefter gik turen videre til vores B&B i Lejre..... og vi kunne slappe af efter en lang tur.
Og det var også et helt specielt sted... se bare udsigten fra vores værelse. 


*Næste indlæg - mere shopping - denne gang hos Honning og Flora*

20 kommentarer:

  1. Den er da genial smuk den altankasse, og med patina som kun tiden og vejret kan iscenesætte. Godt vejr få det bedste frem i alle egne. Jeg kender udemærket Ledreborg det er et virkelig skønt anlæg i nogle meget heldige omgivelser.
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik.
      Ja det er et utroligt smukt område omkring Lejre - her kan man bestemt godt bruge nogle dage på at ture rundt.
      Og altankassen.... ja den er ret godt iscenesat :-)
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  2. Wow..hvor er den flot og smuk den altankasse..:-)
    Lækre Petunia også.
    Casa&Co ser spændende ud, nu har det begyndt at krible for at komme på loppemarkeder igen..;-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du må UD på nogle loppemarkeder igen Lisbeth... For mig er det indbegrebet af sommer.
      Og der er masser af guld derude... det venter bare på at vi komme og finder det :-)
      Havehilsner fra Susan

      Slet
  3. Sikke en flot altankasse, de petunier er som skabt til kassen, det ser så fantastisk fint ud. Casa og co kunne jeg da også godt tænke mig at besøge engang, det er lige et sted for mig :-)
    Smuk udsigt fra vinduet, gætter på at det er fra jeres B&B værelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.
      Jeps - billedet med vinduet er fra vores værelse. Meget meget hyggeligt sted.
      Casa og co kan jeg bestemt anbefale.... især deres lækre cafe :-)
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  4. Jeg var også på Ledreborg.
    Et rigtigt fint sted og marked.
    Butikken du viser billeder fra, hvor ligger den henne?
    Den lyder rigtig hyggelig.
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lonni. Butikken ligger ved Ringsted, og kun 5 min fra hvor vi kom af motorvejen. Jeg har skrevet det til i teksten - hvor der også er link til deres hjemmeside. Jeg var ikke opmærksom på at stedet jo ikke fremgik. Så tak for det :-)
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  5. Sikke et godt køb med den altankasse. Glæder mig til at se dine billeder fra Honning og Flora

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps :-) Jeg er også mægtig glad for den.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  6. Dejligt inspirerende indlæg! Og super smuk altankasse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana:-)
      Mange hilser fra Susan

      Slet
  7. Virkelig flot altankasse.
    Tak for rundvisningen. Jeg har nydt dine fine billeder.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hyggeligt at du kiggede forbi :-)
      Også god aften til dig.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  8. Så vakker altankasse du fant!
    Det passet riktig godt med de skjønne petuniablomstene.
    Flotte bilder, og jeg likte virkelig utsikten fra deres værelse:)
    Et vakkert sted.

    Ønsker deg en fin kveld:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med din hilsen.... Ja det var et dejligt sted vi overnattede. Måske jeg skulle skrive lidt mere om dét sted?
      Mange forårshilsner fra Susan

      Slet
  9. Som altid dejlige stemningsbilleder Susan, jeg kan kun blive i godt humør... Tror I kommer mange spændende steder i Dk, og du har ret i, at der findes så MEGET spændende derude... :0) Jeg håber jeres hyggelige sted har overlevet de seneste døgns blæst og regn... Her ser det trist ud, så mange nyudsprunge blade ligger blæst af træerne, og mit flotte kirsebærtræ der lige var sprunget ud, ja det har smidt sine smukke blomster... Øv... Nå, med lidt oprydning og solen der skinner i dag, så går det nok... ;0) Ha en skøn dag...

    SvarSlet
  10. Tak for den skønne hilsen :-)
    Håber ikke at skaderne som blæsten har lavet - ikke kan gro til igen. Det er bare virkelig ærgerligt med kirsebærtræet, for den slags er noget af det smukkeste. Her blæste det også ganske vildt....og jeg nåede kun lige at tjekke haven i 2 minutter her til morgen - så regnede det igen.
    Ikke hvad jeg havde planlangt på min fridag.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
  11. Kære Susan
    Hvor er det bare dejlig læsning. Nyder det så meget at følge med hvor i har været. Bestemt også et sted der skal tilføjes listen:o) Og det bedste synes jeg er, at man kan afslutte med noget lækkert at spise, alle sanserne bliver brugt! Ha forsat en fantastisk dag. Kh Maria

    SvarSlet
  12. Sikke nogle skønne fotos fra en dejlig dag. Godt at vide, at der er sådanne steder, hvis man skulle komme på de kanter!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.