onsdag den 8. maj 2013

Forkælede tulipaner - og mere om kageformen.


Udenfor står jord og himmel i ét... Det regner og tordner helt vildt.

Lidt underligt - for det er sådan en rigtig vild omgang "sommer regn og torden". Og det får mig da virkelig til at tænke at NU er det ved at være dén tid på året.  SOMMER.


Allerede i går aftes, fik advarslerne om vild regn, mig til at gøre noget virkelig "have-nørdet". Jeg flyttede alle mine tulipankrukker ind i læ i drivhuset. Ja - tænk hvis de smukke tulipaner som jeg har glædet mig sådan til, ville bliver slået i stykker i regnen. Det kunne jeg slet ikke bære tanken om. Så de kom ind - forkælede som de jo er.


Og nu.... nu står de stadig derude og kan bare kigge ud i regnen..... den helt utroligt vilde regn.
Ja - jeg ærger mig over at jeg ikke kunne flytte magnolietræerne derind også. Jeg har sådan en lyst til at gå ud og skærme de smukke blomster - og det gør altså ondt at se den hårde medfart de får.


Og så tilbage til mit nyeste køkken-grej som jeg lovede nogen af jer at fortælle lidt mere om. Min skønne Krysantemum-bageform.


Formen er fra det amerikanske firma Nordic Ware. Det er kendt for at være godt kram, og for deres helt fantastiske modeller af forme. Der er virkelig noget for alle.
Formen er ikke billig - men til gengæld skulle den så holde resten af dine dage, og derefter bliver et arvestykke. Ja - dét må tiden jo vise, men det er sikkert at man kan mærke at det er god kvalitet. 


Jeg har fundet min form i netbutikken Fenomen.dk - og det er det eneste sted hvor jeg har set denne model. Men er du nysgerrig efter at flere modeller end dem Fenomen.dk har på deres side, kan jeg også anbefale Blandet-landhandel.dk og Dogsfirst.dk

HUSK at smøre formen godt inden brug - jeg har brugt dén spray som Special købmanden sælger. Jeg kan forstå på div. bagesider at det er alfa omega at bruge en go én for at gå et godt resultat. Og deres udgave brugte jeg med stor succes. 


Ja, jeg har altså ingen aktier i nogen af firmaerne, eller får nogen form for procenter for min omtale - men jeg elsker bare godt grej, og vil gerne dele min begejstring :-)


Sjovt om vi snart kan se flere flotte formkager rundt omkring i blogverdenen snart :-)

* Rigtig god helligdag i morgen *





18 kommentarer:

  1. Har I fået meget regn? Bliver næsten helt misundelig. Og dog. Men haven sukker, vi fik kun lige lidt. Tak, jeg har fået billetterne, tusinde tak jeg mailer dig lige og laver indlæg, den sidste uge har været total vild og nu er det lige om lidt :) Godt du hentede tulipanerne ind, dem i haven visner hurtigt, synes jeg. Kh Anne Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja for søren.... vi fik meget regn. Desværre er vores måleglas i regnmåleren itu - "nogen" havde glemt at få den ind for vinteren. Så hvor meget der kom aner jeg ikke...
      Og du har helt rat Anne Mette.. det er lige om lidt at der er Ledreborg. Jeg glæder mig.
      Knus Susan

      Slet
  2. Det er da en kage jeg får lyst til at bage. Kan godt forstå du forkæler dine tulipaner.
    KH: Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg fik også sådan en lyst til at bage da jeg så den form.. og kagen levede helt op til forventningerne :-)
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  3. He he! Jeg gjorde det samme igår, satte alle mine blomster ind under halvtaget og dækkede min højbede til, så alle de små frø ikke skulle springe op af jorden hvis der kom skybrud! Det ville jo være spildt arbejde! Men ingen skybrud heroppe!
    Hvor fin en kageform!
    ~ Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide også til højbedene.... ja det ville virkelig være ærgerligt hvis det var spildt arbejde.
      Og gad vide om det er mest her omkring at vi har fået så meget vand??
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  4. Lækre kageforme, jeg bliver nok nøs til at hoppe med på vognen. Men venter lige til vi har været i London i næste uge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Go tur til London Susanne..... NYD DET :-)
      Så kan du jo bage når du kommer hjem :-)
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  5. Godt at du fik dine tulipaner i ly for regnen. - Her har det ikke regnet så vildt.
    Sikke en skøn kageform. - Og man bliver helt lækkersulten af at se på den flotte kage!
    bedste hilsner
    Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Lækkersulten... det kan jeg godt forstå. Den var virkelig god, og den fine form syntes jeg jo også gør noget særligt.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  6. Klogt move at sætte tulipanerne i ly. Det ville være bittert at få dem smadret af en tordenbyge. Vores regn var dog stille og behagelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie. Du er endnu én med stille og behagelig regn.. Gad vide om det kun er her i Viborg vi fik sådan et vildt skyl?
      I dag er tulipanerne kommet ud igen, og de lignede nogen der nød det :-)
      Mange havehilsner fra Susan

      Slet
  7. Kære Susan
    Jeg ville også have taget tulipanerne ind. Gør det samme om efteråret med de sarte sommerblomster, når den første frost kommer, for at forlænge blomstringen.
    Her vest for Århus kom der slet ikke så meget vand. Kun 6 mm i alt.
    Tusinde tak for linket - jeg har lige købt formen. Når man både elsker blomster og kager forekom den fuldstændig uundværlig:)
    Kærlig hilsen Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Elsker din kommentar Lotte...... Fuldstændig uundværlig :-) Det er nemlig SÅ sandt - og de helt rette ord.
      Jeg glæder mig til at høre om du bliver lige så glad for den som jeg er. Og finder du en rigtig go opskrift.. så vil jeg utrolig gerne kigge med på den.
      Mange forårs hilsner fra Susan

      Slet
  8. Nøj har slet ikke øje på dine Tulipaner efter jeg så din kage.! umm :-)
    God weekend
    Kram
    Birgitte

    SvarSlet
  9. Hvis ikke dine tulipaner skulle være forkælede - hvem skulle så :D

    Var meget spændt da jeg kom ud i haven dagen efter det både have regnet, tordnet og haglet, men heldigvis kunne jeg tørre angstens sved af panden. En enkelt pinselilje havde bukket hovedet. Resten stod lige så fint og uberørte af vejrsituationen - Lige før man begynder at tro på gud... ;o)

    Knus og en skøn weekend til dig.

    SvarSlet
  10. Ja, det er forkælede tulipaner. Men dem du deler kage ud til er da vist også forkælede ;-) Og jeg elsker også godt grej. Kan sagtens forstå at du er glad for din kageform!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.