lørdag den 11. maj 2013

I LOVE IT

Nu står tulipanerne i smukt flor på trappen foran Orangeriet - så er det rigtig blevet forår. 


Jeg elsker dét syn... og det er noget som jeg har glædet mig til. Jeg er virkelig godt tilfreds med en måde som krukkerne og bedene indkranser vores lille have-oase, og jeg smiler hver gang jeg går op af trappen. 


Men tulipanerne i bedet er ikke så flotte i år. De er jo også på 2. år i år, og det gør altså noget ved, hvor villigt de blomstre. Jeg tror jeg vil sætte nogle flere i efteråret - i erkendelse af at jeg nok ikke kan undvære det vilde flor som jeg kunne nyde sidste forår. SE MERE HER


Krukkerne er derimod plantet til med nye løg. Det ses tydeligt. Og de er sørme blevet som jeg havde forventet - ingen mystiske farver og varianter. Ja, den slags har jeg tidligere oplevet en hel del af, så jeg venter altid spændt på at se hvad der dukker op af mulden. 



De dufter frisk og sødt - og de strækker sig op imod lyset. Og det virker meget majestætisk med de lange tynde stilke. Nogen gange kan jeg undre mig at de kan holde sig... Men selvfølgelig kom de også ind da det regnede så voldsomt i ugen. 


De lidt lavere - de hvide, er også smukke. De har noget mindre blomster, men stadig en dejlig duft. 


Og hvis nogen tænker, om ikke de krukker skal have en frygtelig masse vand? Så er svaret jo... ligesom andre krukker. Bladene bliver hurtigt lidt bløde hvis løgene bliver for tørre. 


Men dét job har jeg jo hjælpere til... nogle temmelig søde nogen af slagsen :-)


Og se så lige.... Vores pæretræer i espalier´et ved siden af Orangeriet, står utrolig flot i år. Ja - så flot, så vi er begyndt at glæde os til nogle pærer i år. Sidste år, var deres første år... og det var ret sølle. Kun 1 pærer - der slet ikke smagte godt, ej heller for den solsort der havde smagt på den.
Men nu... nu er der masser af fine blomster.

*God weekend til jer alle*

17 kommentarer:

  1. Jeg forstår godt din glæde ved dette smukke syn:-)
    Det er et fantastisk smukt væksthus, ser jo helt Claus Dalbyskud:-)
    Skøn farve på dine tulipaner. Jeg elsker tulipaner..:-)

    Rigtig god weekend til jer fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. "Dalbysk".... ja det er ikke den dårligste beskrivelse. Han er jo min store inspiration til mange ting ude i haven.... det indrømmer jeg meget gerne.
      Mange havehilsner fra Susan

      Slet
  2. Ej, hvor er det pænt, Susan! Det er meget vellykket med krukkerne!!

    SvarSlet
  3. Det er SÅ smukt, dit væksthus! - Jeg kan godt forstå, du smiler, hver gang du ser dit orangeri og de flotte krukker. Det ville jeg bestemt også gøre :-) Jeg er selv vild med terrakotta krukker. God lørdag aften!

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt forstå at du er begejstret. Det ser fantastisk ud, og du har da god grund til at være stolt og glad. Jeg håber at pæretræ vil belønne dig med en fin lille høst i år.

    SvarSlet
  5. Hej Susan.Et utroligt smukt syn.Kan godt forstå at du nyder jeres
    dejlige orangeri.
    Elsker alle krukkerne med tulipanerne.
    Er også vild med det smukke gamle træ til højre for orangeriet.Er det et æbletræ?
    Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet
  6. Hej Susan, som sædvane ser det super lækkert ud hos Jer :-)

    SvarSlet
  7. Det er et rent Monet-billede I har i haven - Så fantastisk smukt <3

    Griner over hunden. Her kunne tages det samme billede bare med en schæferhund :o) Tungen er fremme både når vandkanden fyldes - og tømmes. Den ene høne er begyndt at komme og drikke af vandkanden når den er fyldt, der hvor vandet hældes i. Med det resultat at hovedet flere gange har siddet fast under håndtaget på kanden.... Heldigvis kan hun hjælpes, men det passer meget godt med at høns kun har to hjerneceller ;o)

    Ha en skøn aften - og tusind tusind tak endnu en gang, over at du tænkte på netop mig.
    Kæmpe knus

    SvarSlet
  8. Underbara bilder...
    Ha en skön kväll!

    Titti

    SvarSlet
  9. Det er jo ren forårsidyl. Lækre tulipaner, kan næsten høre hvor de knitrer. Jeg går altså også ofte rundt og smiler i min have, af glæde over, at jeg har en sådan lille drømmeverden der er min. Livet er fantastisk, når man sætter pris på alle de små og store ting, der gør en glad. Det er du et sandt bevis på. Knus

    SvarSlet
  10. Dejlige billeder.
    Hvor ser det godt ud. Du er bare god til at få alt til at præsentere sig.
    En fornøjelse at se.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
  11. Kan godt forstå du nyder synet Susan....skønt ser det ud. De lyserøde tulipaner er desværre flygtige og kræver at man sætter nye hvert efterår hvis man vil bevare den frodige blomstring....desværre for ih hvor er de bare attråværdige og smukke :0)

    Ser vi næsten løb ind i hinanden på marked ved Hald i sidste week-end :0)

    SvarSlet
  12. Det ser virkelig smukt ud med krukker og beplantning ved drivhuset. Dejligt når ens drømme bliver virkelighed.

    SvarSlet
  13. Hvor ser det bare superflot og dejligt ud, et herligt syn her på en noget kold og småtrist mors dag... ;0)

    SvarSlet
  14. Vilken härlig trädgård du har där! Våren verkar ha framskridit fint nere hos er (jag var i Danmark för en månad sedan), hos oss här i Finland har t ex björkarna just fått små limegröna löv. Ha en fin söndag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvarSlet
  15. Det er et fantastisk orangeri du har, så smukt så smukt

    SvarSlet
  16. Det kan jeg godt forstå at du gør, det er simpelthen også smukt, smukkere, smukkest. Kh Anne Mette

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.