torsdag den 23. maj 2013

Honning og flora

Søndag morgen pakkede vi bilen og kørte mod den fantastiske butik Honning og flora.


Butikken ligger i den gamle gartnerbolig ved Egholmslot, ved Kr. Hyllinge - og er normalt alt alt for langt ude af min rækkevidde. Men nu bød chancen sig - og øj hvor havde jeg glædet mig. Honning og flora har både en BLOG og en WEBSHOP, og det er dér hvor jeg tidligere har suget til mig af skønne indtryk og ideer. Men der er nu ikke noget som at være der selv - og især i disse helt fantastiske omgivelser, ja her blev vi jo taget med på et skønt eventyr da vi trådte inden for døren.


Regnen hang meget truende i luften - og vi og de andre besøgende startede vores rundtur i haven imens der stadig var tørt. Og sikken en have... fantastisk. Jeg er vild med "indelukket" bag kastaniehegnet. Det gjorde noget helt specielt for haven. Ja generelt var der rigtig mange gode ideer som jeg har taget med mig hjem.


Hele stemningen og lydene fik os til at drømme tilbage til da vi rejste i New Zealand... Det var lige så frodigt og eventyrligt som nogle af de steder som vi oplevede dér, og det gav os en dejlig følelse i maven. Huset bagerst i haven med det stråtækte tag og det smukke kirsebærtræ - det var virkelig smukt. Og det smukke skue blev kun endnu mere eventyrligt at af to elegante påfugle som gik rundt. Vi kunne hører at der var mange i området - og to af dem havde altså valgt at bruge lidt tid sammen med os. Ikke så dårligt :-)


Fristelser... dem var der mange af, når man som jeg elsker at indrette sin have og hjem med ting med sjæl. Rikke som har butikken sammen med sin mor, rejser selv ud i verden og finder de smukke ting. Og hun gør det godt - der var mange ting som godt kunne ha være med hjem i vores bil. Mange fine ting til haven og til helt unikke uderum.



Haven var fyldt med små rum - rum med forskellige "temaer". Her er det det fineste langbord, som viser hvordan du kan dække dig et smukt sommerbord i haven. Og selvfølgelig kan du købe hvad du lige mangler til netop dét bord.


Der var mange havemøbler - af den unikke og smukke slags. Dén slags som du kun finder steder som her, og som ikke kan hentes i massevis i et møbelhus.


Vi nåede lige inden for i butikken inden det begyndte at regne - regne rigtig meget endda.


Men hvad betød det - for inde var der også mange smukke og unikke ting. Stemningen var rigtig god - sådan hen i stil med "kom ind i mit hjem, og lad os drikke en kop kaffe sammen". Meget hjemligt - og perfekt til de varer som butikken har.


Jeg elsker at gå sådan et sted - at snuse rundt og håbe at finde det "helt rigtige". Ja - vores lille ønskeseddel over ting som vi drømmer om og leder efter er altid med, og én dag så skal det nok lykkedes.




Besøget hos Honning og flora var helt specielt. Ja fordi jeg har drømt om at komme der selv så længe, og for at det bestemt levede op til mine forventninger. Jeg kommer helt sikkert tilbage en anden gang - når livet bringer mig på dé kanter af Danmark.


Og hvad kunne vi så bare ikke leve uden? Disse to skønne havespyd med franskeliljer på toppen. Perfekte til bedene - som støtte for "langbenede" stauder, og som noget smukt og unikt.
Tak til min søde mand for at insisterer på at vi skulle ha dem begge to - og ikke bare den ene. De er helt perfekte i vores have.


*Næste indlæg - Havedag hos Staudefeen - og føs´dagsgave til min søde mand*

15 kommentarer:

  1. Åh, der kom lysten til sådan en nostalgisk tur lige buldrende igen. Havde tænkt på det sidste sommer, men fik aldrig kørt bilen den lange vej. Men men men, nu drøner planlægningstanker rundt i hovedet igen, for sikke et forrygende univers:0)

    Dejlig dag fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Herlig hilsen Katinka..... Ja du må UD på sådan en tur.
      Også rigtig skøn dag til dig.
      Hilsen Susan

      Slet
  2. Åh hvor ser det bare fint ud. Er helt sikkert også noteret på min liste over steder jeg gerne vil besøge når tid er. Dejlig læsning:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan være det ender med at være en laaaang liste Maria... :-)
      Dejligt at kunne inspirerer.
      Knus Susan

      Slet
  3. hi hi, jeg er glad for at jeg ikke bor såååå langt væk fra Honning og Flora, det bliver da gerne til et par besøg om året.... der er nemlig også dejligt ved juletid :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Juletid..... ihhh dét havde jeg slet ikke tænkt på.
      Kommer jeg forbi på dén tid af året -så ved I vist også hvor I kan finde mig :-)
      Dejlig dag til dig
      Susan

      Slet
  4. Det lyder så skønt og jeg får også lyst til at suse afsted. Dine beskrivelse og billederne er så inspirerende. Jeg vil så gerne blive endnu bedre til at "dække op" og pynte i haven og her er i hvertfald mange gode ideer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det dejligt at høre Lisbeth... at du bliver inspireret af mit indlæg. Det er jo lige sådan jeg drømmer om at det skal være :-)
      "dække op" og pynte i haven... prøv dig frem... nogen gange så "virker" det og andre gange ser der underligt ud. Men når du har gjort det nogle gange, så bliver det nemmere at se for sig.
      Det skal nok blive gode Lisbeth .. du skal bare igang.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  5. Jeg bor alt for langt væk..uhu..men det er nok godt for pengepungen.;-)
    Nu starter snart alle de gode markeder her oppe i det nordjyske, så må vi se om ikke man kunne blive fristet.
    Hvor er det en dejlig mand du har som gider tage med rundt og tilogmed være glad for det..:-)

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du kan tro jeg har en go´ mand :-) Han vil meget gerne med, og syntes også selv at det er hyggeligt og sjovt at gå på "jagt". Og så hygger vi os når vi er afsted.... Det er heller ikke så ringe :-)
      Markedederne er så småt startet ja... det bliver dejligt at komme ud og snuse rundt.
      Mange havehilsner fra Susan

      Slet
  6. Vakre bilder!! Nydelig kirsebærtre! Har to små kirsebærtrær i hagen vår. Det ene hadde masse blomster i år, mens det andre fikk kun blader. Lurer kanskje på om det er for kaldt her vi bor...Skulle gjerne ha besøkt Honning og Flora:) Nydelig butikk, med masse vakre ting:)
    Ønsker deg en fin kveld! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Herligt hilsen... tak for det :-)
      Mange forårshilsner fra Susan

      Slet
  7. Uhm så lækre og fristende billeder. Jeg kommer alt for sjældent afsted, men nyder det ekstra meget når det endelig sker. Tit kommer vi forbi de skønne steder på mc - heldigt for pengepungen, meeeen overvejer stærkt om der ikke kunne monteres ekstra store tasker på siden ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ekstra store tasker.... det var da en god ide. Så er det også plads til badetøj til dig selv næste gang I skal i sommerland :-)
      Og mht butikkerne I kommer forbi når I er på tur... Det er vel ikke noget problem at få hele banden til at holde ind og vente lidt imens du shopper.. er det?
      KNUS

      Slet
  8. Hej Susan.Det var da godt nok en tur i havde her til Sjælland.Alle de steder i har besøgt.Honning og flora er også et af de steder jeg meget gerne vil besøge.Kan godt forstå at du måtte have de to spyd med den franske lilje med hjem......er selv vild med franske liljer.
    God aften knus Jette

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.