søndag den 11. marts 2012

Velfortjent

I dag har vi været i haven - der stod rengøring af Orangeriet og en rivning af plænen på programmet.


Ruderne er blevet pudset og profilerne rengjorte, alle borde og stole er blevet vasket af, ligesom alle mine skønne glas, flasker og lanterner.

Nu mangler kun alle tæpperne at blive vasket - men det må vente til den dag, hvor de kan tørre uden for. Og egenligt så var de heller ikke den bedste dag at vaske tæpper..... de var nemlig alle i brug. Lukla havde lavet sig en lille rede oven i stakken - som en prinsesse på ærten.


Alle krukkerne er klar. Gamle blade er fjernet fra de overvintrende hortensiaer, og der er kommet ny jord omkring dem som trængte. Desværre fik jeg slet ikke taget billeder af krukkerne med alle løgplanterne - de er ellers fine og meget "vågne". Dem må jeg vise én af dagene.



Min søde mand var flittig i haven. Så flittig at det var nødvendigt at tage en tur på genbrugspladsen med haveaffald. Og da vi nu var ude og køre, lagde vi vejen omkring Jem&Fix efter billige plantesække - og nåe ja... en velfortjent kage til kaffen fra bageren. Årets første jordbærkage.

5 kommentarer:

  1. Hvor har i været flittige :-)

    Kagen var vist velfortjent, den ser virkelig lækker ud :-)

    SvarSlet
  2. sikke flittig du har været... dejlig kage mums:) Anne Gine

    SvarSlet
  3. Dejligt med indflytning i orangeriet, så er sæsonen rigtig igang.
    Den kage kunne du da sagtens selv ha' bygget på no time!! Tænker på din fødselsdagskage, som jeg idag har serveret for gud ved hvilken gang, til gæster, - stort hit!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det er vist rigtig Fru Friis..... Fødselsdagskagen er et stort hit - og meget let at lave. Men med mine sorte fingre idag... så var det vist bedre med dén fra bageren :-)

      Slet
  4. Den hund er bare for nuser... en rigtig prinsesse på ærten ja :o)
    Det ser så hyggeligt ud i dit orangeri - glæder mig til at se mange billeder derfra - for det regner jeg med at vi kommer til ;o)
    Jeg glæder mig også til at få gjort Driveren klar, men det må lige vente lidt endnu... lige nu bruges det til opbevaring af møbler og lignende :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.