torsdag den 29. marts 2012

Strålende

Når foråret kommer - så tænker jeg altid på at det nærmest er som om at blomsterne stråler.


Ja - de stråler nok ikke mere nu, end de gør som sommeren, men mon ikke det er forde vi ikke har set dem i lang tid? Vinteren kan jo få haven til at virke lidt farveløs - men det er ihvertfald slut nu.


Ja - skvalderkålen er også kommet. Ikke min bedste ven - men jeg ved at når Hostaen kommer op, så har jeg "taget på den".


Tak for alle jeres indput til mit sidste indlæg, hvor jeg spurgte efter hjælp til hvordan jeg kunne ændre mit ene bed. Jeg syntes jeg har fået nogle gode ideer - og en masse at tænke viderer over. Har du ikke set indlægget - så gi´ endelig dit besyv med :-)

5 kommentarer:

  1. Jeg har det ligesom dig med forårsblomsterne. Jeg tror også det skyldes, at vi efter en ret farveløse vinter virkelig trænger til nogle farver om foråret. Længere hen på sommeren bliver vi jo mere forkælede med alverdens skønne blomster i overflod.

    SvarSlet
  2. Sarah Raven skriver i Colour in the Garden, at blomsterne stråler, fordi solen endnu ikke står højt på himlen og giver et blødere lys end om sommeren. Jeg er tilbøjelig til at give hende ret. Man kan ikke forestille sig en vintergæk stråle i højsommeren.

    SvarSlet
  3. Du har ret, det som om farverne springer en i møde. Godt at du har fået input på valg af planter. Det er altid rart, at høre hvad andre kan komme med af forslag.

    SvarSlet
  4. Hvor er de kønne dine forårsplanter, den lille primula liger primulaer, som vi havde da jeg var barn - hvor er den bare sød.

    SvarSlet
  5. De længe ventede forårsblomster stråler, det er da det de gør... og gensynsglæden er stor :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.