torsdag den 8. marts 2012

Smukke gamle flasker

Jeg har været heldig at falde over nogle meget gamle "Codd-flasker". Måske I har set dem på mine seneste billeder?


"Codd-flasker" blev opfundet i 1872 af engelske Hiram Codd - og det der gør dem så specielle, ud over det smukke glas, er at de ikke har nogen prop. Istedet har de en lille marmorkugle liggende i flaskehalsen, som sammen med en lille pakning, lukkede flasken til, når kursyren i flaskerne trykkeden den op mod toppen. De er SÅ fine, og meget usædvanlige.


De er meget smukke i farverne og glasset, og de bliver ekstra fine når lyset rammer dem. Jeg glæder mig til Orangeriet skal gøres klar til sommeren - ja måske allerede i denne weekend. For så skal jeg helt bestemt have nogen af dem med mig derud. Det bliver så fint.


Ja - selv ikke jeg kan bruge alle de flasker... så jeg har tre til overs. Dén ene mangler marmorkuglen (gad vide hvordan den er kommet ud?), men den er stadig super fin. De kan jo også  bruges som en vase til en enkelt blomst, eller til at vande de små potter med.

Er du interesseret... så se flere billeder i "Loppemarked".

♥Ej hvor jeg glæder mig til weekenden♥

6 kommentarer:

  1. Det er skønne flasker, og jeg har godt lagt mærke til dem på andre af dine indlæg :o)
    Sjov historie om dem, det har jeg aldrig hørt om...


    Ha en go aften...

    SvarSlet
  2. Ja det er en spændene historie, som jeg heller ikke kendte. De er meget smukke de flasker!

    SvarSlet
  3. Hej! Åh vilka fina flaskor och underbara bilder!
    Vad roligt att du vill vara med i min utlottning...Lycka till!

    Kram Anki

    SvarSlet
  4. Hvor er de dog smukke dine flasker. Meget usædvanlige. Jeg forstår så sandelig din glæde, over flasker og glashus,

    SvarSlet
  5. Hej..Hvor er de dog utrolig flotte og dekorative..Jeg har aldrig set sådan nogen før..God weekend, kh Camilla..

    SvarSlet
  6. Gode billeder af de smukke gamle flasker.
    Ja de er dekorative.
    Tak for kigget.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.