mandag den 18. september 2017

Velkommen hos os

Det har været tid til at skifte ud ved fordøren....  skifte til sensommerens og efteråres farver og planter. Sommerblomsterne var blevet trætte - men hvem er ikke det i denne sommer. 

'

Nu er der igen frisk og fint ved døren - og de mørkere farver løv og de grålige toner forbereder os på at også dagene snart bliver mørke og noget køligere.


Ligesom gæsterne bydes velkommen - så byder jeg også efteråret velkommen - for jeg er klar til at hygge mig inden døre i varmen. Jeg sætter levende lys ved døren, i haven og i vores lille Orangeri, og så kan mørket ellers bare komme an.


De grålige sandstenskrukker - nye og gamle kommer til live med de lilla og grålige farver fra planterne. Ja selv mine rustne planteborde ser fine ud på denne tid - måske en maler burde tilse dem til næste forår.


De "nye" gamle havemøbler har fået lak og nu også fast plads for vinteren på verandaen - og bordet venter blot på endnu et par græskar finder vej hjem til os. Ja gerne sådan et par af de fine grå som er så svære at støve op.....


De farvede glaskugler og vinballoner vil også blive her i efteråret og vinteren. Jeg er  ret glad for dem på blomsteropsatsen - og ret glad for farvespillet som de bidrager med. Ja - jeg er faktisk ret glad for at komme hjem til vores hjem. For at smile når jeg går op i mod døren - og for at man kan se at her bor vi.


Er du også klar til at byde velkommen.....??

15 kommentarer:

  1. Nej, desværre har jeg ikke fået lavet det fint ved min fordør. Men du inspirerer da meget til at jeg kommer i omdrejninger 😊 Du byder virkelig dine gæster velkommen og dejligt for jer at komme hjem til 👍😀 Den aflange sandstenskrukke med indhold er virkelig smuk, og ja alt er så fint sat sammen Flot flot. Dejlig aften til jer. VH Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja den lange krukke er skøn... og jeg er ret vild med de små særlige blomster jeg har fundet til den. Navnet.. ja det er smuttet i svinget, men de bliver nævnt så mange steder alligevel ;-)
      Ja du må igang.. for jeg lover dig, man bliver så glad når man kommer hjem og det ser skøn og hyggeligt ud.
      Knus

      Slet
  2. Hvor er det smukt Susan. Tak for inspiration :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme
      Kan jeg inspirerer dig og andre.. så er det helt fantastisk for mig.
      Knus og havehilsner

      Slet
  3. Det er så fint! Jeg er også begyndt at efterårspynte. Siden vi flyttede ind på gården, har mine lanterner været pakket ned, for jeg syntes ikke jeg kunne finde plads til dem sidste år. Men nu står der 6 lanterner fulde af lys på hovedtrappen. Og det er godt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihhhh Nana..... det vil jeg da mægtig gerne se billeder af. Jeg kan lige forestille mig hvor smukt det er. Nogen gange så man se sine ting af.. og de steder man har at placere dem. Og SÅ bliver det godt.
      KNUS Susan

      Slet
  4. Hvor er det fint og indbydende, og rigtig dejligt at komme hjem til.
    Her har det hele jo lige fået en omgang til lysaftnerne, så det næste bliver julehaven, men der går da lige nogle uger endnu .-)

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette
      Ja vi nød at opleve ALLE dine smukke lys... og så snart jeg igen har "havetid" herude... så skal der hygges endnu mere med planter og lys.
      Julen er for mig noget væk endnu.. men derfor kan jeg jo godt tænke og få gode ideer.
      KNUS

      Slet
  5. Så rent og indbydende der er ved jeres dør.
    Så fine linje og farver.
    Jeg missunder dig jeres fine hvide hus. Det giver sådan en ro når der pyntes op.
    Jeg har ikke fået min fortrappe klaret endnu. Men det kommer. Inden julen skal til at findes frem.

    God tirsdag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejlig aften til dig Charlotte - og tusind tak for din hilsen.
      Egentligt er det kun fronten af vores hus der er hvidt... resten er i røde sten. Men folk omtaler vores hus som "det hvide hus" - og den hvide veranda gør sig godt til fine "velkomster" :-)
      Mange hilsner og god fornøjelse med din egen oppyntning af trappen.
      Susan

      Slet
  6. Hei Susan. Nydelig. Rent og innbydende. Her føler gjestene seg velkommen. Fin dag ønskes deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Hanne-Lise
      Tak for din søde hilsen.. :-)
      Dejlig aften til dig.
      Knus

      Slet
  7. Super flotte stilleben du har fået lavet,der er en flot "renhed" over din vekomst ved døren, det oser af ro. Jeg er, da bare så vild med jeres havestole,flot patina. Hygge herfra til jer med ønsket om en dejlig dag.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.