fredag den 22. september 2017

Spot en morgenmads-gæst

For nogle uger siden, imens jeg en tidlig morgen spiste min morgenmad, var der en lille gæst i haven der fangede mit blik. En lille fætter som også var igang med morgenmaden - en fætter som vi kender så godt. 



Kan du se den?? 

Den har boet i haven ihvertfald siden midt sommeren. Den var særdeles aktiv til vores Åben have, og jeg tror at mange af havegæsterne fik et lille smil på læben da en pilede rundt imellem bedene. Gæstehunde i haven fortæller os tydeligt hvor den holder til... og vores egne er heldigvis ret ligeglade. En gang imellem har jeg for en sikkerheds skyld skubbet havedøren i.....  når jeg har fornemmet det har været på vej igennem bedes langt huset, ellers vi kun hygget os med den.


Det er selvfølgelig den lille mus her..... Den lille mus som vi efterhånden kan genkende som "havemusen". Ja vi bor i et ældre hus, og er ikke ubekendt med mus i vægge, på loftet og på terrassen når vi har fodret fuglene, og denne her... den er altså helt sin egen.

Billederne er taget igennem stuevinduet - og det var som sagt ret tidligt. Men måske det lettere slørede billede bliver lidt bedre når man kan se at stauderne stadig står med smukke blomster.

SKØN WEEKEND TIL JER ALLE 

12 kommentarer:

  1. Nåhr hvor er den sød! Sådan én kan jeg også sagtens acceptere, men desværre kan vi ikke fodre fugle her, for så får vi omgående rotter - og det er ikke rart! Jeg har fodret havens fugle i alle de år, vi har haft en have, men desværre...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er nuller... og NEJ vi kan ikke accepterer rotterne!!!! Det er bare ikke særligt rart - og ja vi har haft dem på visit også. Vi har været udfordret ved foderpladserne også, og derfor har vi været (i følge fuglene) usædvanligt dårlige til at fodre.
      Knus og dejlig weekend til dig og Diki
      Susan

      Slet
  2. Nåååh..! Hvor er 'Havemusen' nuser. (Men de skal blive ude. Jeg bor inde!)
    Godt skudt. De er hurtige sådan nogle ;-)
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja.. den havde ikke travlt.. den spiste morgenmad. Frøstanden fra én af de afblomstrede i bedet. Og jeg stod i stuen.. så jeg forstyrrede ikke.
      Knus og havehilsner Susan

      Slet
  3. Ej hvor sjovt. Godt det er hos jer den bor og ikke her.
    Den ser sød ud. Men hader mus.
    Børnene har alle spurgt om ikke de må få mus. Trust me det sker aldrig her i huset :))))))))) Det samme gælder frøer!!!!!!
    Ufatteligt den er blevet "tam".

    God weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte.
      HA HA... ja jeg er jo heller ikke MEGA fan.. men når de er i haven er de søde nok. Ikke så gerne inden døre... der vil jeg gerne frabede mig deres besøg :-) Jeg ved ikke om den som sådan er tam.. men den tager flittigt for sig af havens forråd, og så lever den vist med at vi - og havens gæster også er her.
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  4. Hyggeligt med sådan en lille havegæst ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er hyggeligt... og lidt nuller. Men den må blive derude, og ikke finde på at komme ind ;-)
      Mange havehilsner fra Susan

      Slet
  5. Så det med det samme, at der var noget på første billed,men troede det var en lille fugl. Det er sjovt når du fortæller om det,og så længe de ikke kommer ind i huset. Men jeg er ikke til den slag kryb. Gog weekend til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Leila
      Njaaa... hvis man har fornemmelsen af at have "styr på dem"... og at de altså bliver uden for så er det ok for mig. Og jeg kan sagtens nyde synet. Nyde at iagttage dem og hvordan de færdes. De er sjove,... og opfindsomme.
      Håber du har haft en dejlig weekend
      KNUS Susan

      Slet
  6. Hei Susan. Enda godt den er ute i hagen. Ikke bra å ha sånne inne i hus. Jeg har ikke hørt om en mus som har blitt "tam" før. God søndag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne-Lise
      Jeg ved såmend ikke om den er tam... den er måske bare glad for vores forråd i haven, og tager så os som bor og færdes her "med i købet" :-)
      Den er nuller - når den er ude i haven. Det er jeg helt enig i.
      Mange havehilsner Susan

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.