lørdag den 15. december 2012

15. december

I vores julepyntede køkken har lammet fået en krans af blød ene, og selskab af et fint rødt granatæble. Fint og enkelt. Der står den så... og har godt udsyn ud over bageriet, og én af dagene... også konfekt-værkstedet.


Lammet har været en fast del af vores køkken lige siden vi fik lavet om derude. Ja, jeg vidste jo præcis hvodan køkkenet ville blive, og da jeg så lammet - så vidste jeg at det var perfekt derude. Så nu står den der for enden af vores køkkenbord - og bliver pyntet og flankeret af blomster og ting der passer til årstiden.


Min svigermor lavede for år tilbage disse skønne små julestrømper. Der er mange af dem.. så mange at der er til kopperne på lågerne hele køkkenet rundt. De har også et par "store brødre" - de hænger som sædvanligt på dobbeltdørene i mellem vores to stuer. Dem er jeg glad for kan I tro.


God lørdag til jer alle derude - håber I stadig har lidt sne tilbage.

*Mon der kommer gaver i sokkerne?*

7 kommentarer:

  1. Fint, smukt og enkelt. Kan godt forstå at du er glad for lammet, det kan jeg sagtens se for mig til alle årstider, indgående i forskellige opstillinger.
    Der kommer da helt sikkert gaver i sokkerne :-) Det er jo jul.
    Mange juleknus Anette

    SvarSlet
  2. Smukt. Lækre sokker!

    SvarSlet
  3. Enkelt og fint - dejligt med den store sok men ene og granatæbler er jeg jo vildt begejstret over!

    Mange julehilsner fra
    Katinka

    SvarSlet
  4. Herligt lam i smukke omgivelser - du har virkelig sans for det.

    SvarSlet
  5. Hvor er det et sødt lam og fint med den lille krans om halsen:)
    Sokkerne fra din svigermor er rigtig fine og sikrer en hyggelig julestemning. Hvor er det forresten også en flot vinter-header
    Rigtig glædelig jul.
    Lisbeth

    SvarSlet
  6. Hvor fint og smukt! Jeg er fuldstændig vild med lammet - er det det du har haft udenfor også og hvor kan man købe sådan et? Rigtig god jul. Kh Anne

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.