torsdag den 8. december 2011

8. december

I dag vil jeg vise ét af mine ikoner - det første som jeg fik.

Det viser den hellige Sankt Georg hvor han redder en ung jomfru fra en drage. Sankt Georg er en skytsengel for mange, og også for os.


Vi så det, da vi besøgte en ikonmaler i nordjylland - og jeg blev simpelthen draget af det. Det ligesom talte til mig, og der var noget ved netop dén, som gjorde at jeg blev ved at gå tilbage.
Efter sigende, så vælger man ikke selv hvilke ikoner man kan lide.... ikonerne vælger dig! Og ikonmaleren kunne så fortælle at de personer der blev tiltrukket at netop dét motiv, var personer der havde kæmpet med sine egne drager - og overvundet dem.

Dét var så sandt...... og i dag hænger ikonet i vores stue. Der er en speciel aura omkring det, og det er smukt.

Nu nærmer julen sig....... Er det ikke dejligt??

3 kommentarer:

  1. Hej Susan
    Hvor er den bare fin din ikon. Spændende hvor sådanne billeder kan påvirke en.
    De bedste hilsener
    Kirsten
    p.s. Jeg har lagt dig på min blogliste, så jeg hurtigt kan følge med i, når der sker noget nyt på din blog.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Det var da en flot historie og ikonen valgte dig:)
    Jeg har lige nydt alle dine billeder dernedaf, det er jo ikke altid man når at kommentere - du holder en dejlig julestemning lige efter min smag.

    SvarSlet
  3. Det er en meget flot ikon, og også en interessant historie.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.