torsdag den 20. juli 2017

Sommerregn.... og Åben Have :-)

Det siler ned uden for....  virkelig effektiv sommerregn. Og vi har trængt til det, for haven har været tør i flere dage, og vandslangen har været nødvendigt til vores nyere planter. 


Siden vi i weekenden besluttede at vi igen åbner havelågen til "Åben have & Orangeri" har vi været igang med at få haven til at se så fin ud som muligt. Hver en ledig stund bliver brugt effektivt, for med så kort frist har vi jo givet os selv en "frisk" deadline.


Derfor blev der nusset om endnu et af bedene her til aften... ja alt imens at vores aftensmad blev færdig på grillen. Himmelen trak sammen og vi vidste jo hvad der ville komme.... regn.


Regnen kom imens vi nød aftensmaden i vores skønne lille Orangeri, men heldigvis havde kameraet været med en tur rund i haven inden da. Alt står så fint derude lige nu, og vi håber at haven d. 30 juli også kan vise hortensia og floks i fuldt flor.


Sommerdagen i går var også fridag... ikke dårligt må man sige. Den gode solcreme kom på, og så nød jeg ellers at ordne have hele dagen. Ja det er en luksus for mig - og en stor glæde. Og det er det vi også håber at vores gæster vil opleve.... at vores have er et sted hvor vi glædes, lader op og nyder livet.


Hundene er flittige til at hjælpe... ja man kan se at de også har travlt. Måske ikke så meget med at luge og feje som vi andre, men de nyder sommeren og at vi er så meget derude, og der leges og hygges på bedste hunde-maner.


De gør det også godt som selskab når man ligger dér med bagenden i vejret og luger stier og bede. Både Sarpa og Lukla finder gerne et sted lige i nærheden hvor de kan holde øje med hvad jeg laver. Råhygge og noget som jeg virkelig elsker.


Regnen har givet vandslangen en friaften - og jeg har haft frie hænder til at blogge og ordne hundenes pelse. Ja havehjælpere kræver nødvendigvis en vis portion pelspleje.

Jeg håber at nogle af jer har fået lyst til at komme forbi når vi åbner havelågen. En omgang "lopper" bliver også fundet frem fra gemmerne, og jeg håber at nogle af mine skønne skatte kan få nye og gode hjem hvor de kan sprede glæde.

13 kommentarer:

  1. Jeg er sikker på at både du og Jesper, de skønne hunde og jeres gæster får en vidunderlig dag i haven. God fornøjelse og god arbejdslyst indtil da. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Fru Friis.
      Ja jeg har jo været "på langt"... den "sædvanlige" omgang... men ham den gæve mand jeg har - han har været flittig :-)
      Jeg er sikker på det bliver en skøn dag på søndag.
      Knus Susan

      Slet
  2. Kæft hvor er det fint med de blå og lyserøde farver, min have er lidt kedelig rent farvemæssigt i øjeblikket, jeg glæder mig til alle mine solhatte springer ud, det vil hjælpe på det. Rigtig, rigtig god fornøjelse med åben-have... og hvaffenoget... er der også loppefund.... suk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Halløjsa.... ja der er også lopper :-) Vi har samlet alt godt - bronzekunst, hjemmebag, lopper, fotokort og ja.. bøger <3
      Og så er der lige haven.. den er godt ud... og vi håber de som kigger forbi får en skøn dag
      KNUS Susan

      Slet
  3. Endnu en gang en masse smukke stemningsbilleder der går lige i havehjertet <3
    Jeg har, lige som dig, også et par firbenede havehjælpere. Og de er, også ligesom dine, heller ikke helt på samme side, når det gælder effektiv arbejdskraft. Men hvad gør det? Det er SÅ hyggeligt at have selskab og et par følgesvende når man nusser rundt derude i det grønne - uanset om der er sol eller regn :)
    Rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er nemlig IKKE noget bedre end en lille hundesnude eller to som kigger med over skulderen - eller under armen - når man roder rundt derude. Jeg elsker det.
      Knus og skøn weekend Susan

      Slet
  4. Haven ser dejlig ud, og jeg glæder mig til at se den til åben have hos jer.
    De andre gange har jeg ikke haft mulighed for at komme, men denne gang passer det perfekt.
    Glæder mig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det dejligt at høre at du kigger forbi. Du er meget velkommen :-) Jeg håber du vil gi´ dig tilkende... og bære over med at jeg er utrolig dårlig til at huske navne.
      Mange hilsner og på gensyn
      Susan

      Slet
  5. Trädgården ser helt ljuvlig ut :) Lycka till och hoppas många hittar till dig...
    Sommarkram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Titti
      Tusind tak for endnu en skøn og sød hilsen .... Jeg bliver så glad når jeg ser du har været forbi herinde.
      STORT knus og skøn weekend til dig
      Susan

      Slet
  6. Fortsat god arbejdslyst, jeg synes nu at det ser godt ud allerede. Jeg har sat stort X i kalenderen og håber at vi får tid til en tur op til jer.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-) Jeg håber vi ses... det vil være SÅ hyggeligt.
      KNUS ... og på gensyn
      Susan & Co

      Slet
  7. Lycka till och hoppas många hittar till dig...
    Sommarkram från Titti


    หนังตลก

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.