tirsdag den 4. juli 2017

En ny blog... om foto

Så fik min søde mand sin blog sendt godt afsted... afsted til alle jer derude der er fotointeresseret og som også gerne vil læse noget om "nørderiet" der ligger bagved.



Ja på min blog bliver han jo kaldt "min søde mand" - men han hedder også Jesper, og det er ham du finder bag bloggen DurupFoto. Her viser han sine egne billeder og fortæller om oplevelserne der ligger bag dem.


Hvad det er der lokker ham afsted aften efter aften for at taget det perfekte billede.... og hvad det er for en passion der driver ham. 



Jagten på det perfekte lys .... og at fange stemningen er essentiel for ham, og hans passion har været en stor inspiration for mig.


At "fange" det perfekte motiv med de smukke og ofte meget sky dyr i naturen - det er et kapitel for sig, som han også brænder virkelig meget for. Utallige timer i skoven for at få det perfekte billede af en kronhjort er ikke usædvanligt - og selv om han ikke altid har det billede med hjem som han drømte om, så ved jeg hvor meget han nyder turen.  


Jeg har vist det længe... der er uendeligt mange smukke billeder i hans "arkiver" og der ligger virkelig spændende fortællinger bag langt de fleste af dem. Nu er han online og klar til at dele det hele med jer som måtte have lyst til at kigge med... og til de særligt "foto-nørdede" er der også info om udstyr, blænde, lukketid osv osv - Men mest af alt handler det om oplevelser ;-) 

3 kommentarer:

  1. Tusind tak for linket. Det vil jeg bestemt benytte. Fra din blog ved jeg jo allerede, hvor dygtig en fotograf han er.

    SvarSlet
  2. Hils husbonden og ønsk ha pøj pøj med bloggen. Dygtig er han jo :)

    SvarSlet
  3. Tillykke til Jesper med egen blog, jeg tror jeg fik smidt en kommentar hos ham for flere dage siden.
    Det bliver dejligt at se nærmere på hans billeder og måske lære noget.
    Knus

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.