mandag den 27. marts 2017

Åben have......

Ja så fik vi åben have... sådan ret bogstaveligt altså. 


Temmelig uoverskueligt så det ud - og nu bagefter er det temmelig tomt og åben, men det der er vigtigt, og i vores lille haveverden helt fantastisk, er at hækken som vi i mange år har skulet til nu er væk.


Heldigvis har vi fået godt hjælp af effektive folk og deres grej - og så var hverken den gamle fejlplacerede syren eller den udtjendte blanding af elm, snebær og andet skrammel et større problem.


Men hvem ved hvor meget ravage sådan nogle maskiner ville lave? Ja vi vidste det ikke, og var temmelig spændte....  Men alt er vist i okay forfatning, og selv om havestierne skal lægges på ny, så er det stadig en stor glæde at vinke farvel til hækken.


En stor container stod klar til at køre det hele væk - og så var der kun den bare jord tilbage at muntre sig med. Og muntre os - det skal vi også de næste dage. Et raftehegn ligger klar i indkørslen, og i morgen starter vi på 2. del af projekt "nye vægge i haven".


Ja ... der sker noget her må man sige, og selv om jeg havde fået updates i løbet af dagen så var det et anderledes syn der mødte mig da jeg kom fra arbejde. De næste dage har jeg fri til at hjælpe til - og dét glæder jeg mig til.

* HAPPY HAPPY HAPPY *

18 kommentarer:

  1. Sådan Susan, det skal være skidt før det bliver godt og jeg skal da lige love for at det er effektiv opgravning.
    Det bliver bare så flot med det nye Raftehegn :o))
    Kæmpe Knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja.. lige nu er det ihvertfald Åbent. Jeg føler jeg drikker aftenkaffe med hele vejen, selv om jeg sidder i min stue.
      Men i de næste dage sker der noget nyt... jeg er SÅ glad :-)
      KNUS

      Slet
  2. Kære Susan. Sikke en forvandling, det må virkeligt have været underligt at komme hjem og se resultatet. Dejligt at det skete på en dag. Jeg kender godt til fornemmelsen af at sidde til åben skue. Vi står i præcis samme situation efter "væggen" af grantræer og morads af hæk mod genboen blev fjernet. Men vi har heldigvis også en plan. God arbejdslyst de næste par dage, jeg glæder mig til at se resultatet :-). Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mette
      Planer er skønne.... særligt når vi kan få dem ført ud i livet :-)
      De næste dage bliver spændende her ... jeg er SÅ klar til at indrette, plante, skabe og modellere vores "nye" have.
      Jeg vil glæde mig til at føle jeres spændende projekter også... var lige inde og snuse på din blog. Jeg vil glæde mig SÅ meget til at følge med derinde. Det skal nok blive godt - det er fine ideer du har... og et godt øje for detaljer.
      Mange havehilsner fra Susan

      Slet
  3. Uha væk med en udtjent hæk og ind med noget nyt, en hver haveejers dilemma. Åben og fri, hvor længe, hvad koster nyt, hvem skak lave det, hvornår er der læ igen. I har vist truffet en løsning sådan alt i en :-)
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik.
      Ja vi har jo haft temmelig mange år til at tænke over hvad vi gerne ville... så vi er nu HELT klar til at få det ført ud i "havelivet". Og af praktiske hensyn (hundene) var det vigtigt at få lukket igen så hurtigt som muligt.... Det er SÅ rart at kunne åbne havedøren hvis hundene skal ud tidlig og sent.. dér er det lidt upraktisk med snoren.
      Skøn ny uge til dig.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  4. Det skal nok blive fint! Jeg glæder mig til at se hvad der skal vokse opad raftehegnet :-)
    God arbejdslyst!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihhh... vi drømmer om klatrehortensia og andet frodigt.... måske en rose og klematis.... Og så skal der være masser af redekasser :-)
      Tak for din søde hilsen
      Knus

      Slet
  5. Hold da op et stort stykke arbejde, og sikke en forandring :)

    Det bliver spændende at følge processen i jeres projekt-raftehegn :)
    Rigtig god arbejdslyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja for søren da.... hurra for store maskiner til dén slags.
      I dag er der også en smule maskinhjælp.. men mest er det nok den slags arbejdskraft der kræver god frokost, kaffe og kage og alverdens andre gode ting for at kunne arbejde igennem.
      Det er ret spændende hvad der sker derude.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  6. Åh det må være skønt at have et par fridage til at kunne lege i haven.

    ...Jeg savner allerede mine feriedage, som jeg havde i sidste uge. Jeg kunne snildt have brugt en uge mere i haven.
    På denne årstid tager ens job alt for meget af ens havetid :)
    God arbejdslyst. Glæder mig til at se forandringen.

    SvarSlet
  7. Så fedt TILLYKKE med første etape, go fortsat god arbejdslyst:-) Hvor ser jeres orangeri altså sødt ud, også med virvar foran.
    Og tak for sidst til jer begge, det var så hyggeligt at møde jer irl, og i fantastiske rammer.
    Masser af forårshilsner
    Anette

    SvarSlet
  8. Kære Susan.

    Det bliver SÅ godt med det raftehegn ud mod gaden. Kan godt forstå, at du glæder dig til at få lukket af igen. Og denne gang med noget, der også er rigtig smukt at kigge på.

    Sådan en lille gravemaskine kunne jeg godt lige bruge, til et lille projekt, jeg går og drømmer om. Men den smider mig nok af. God fornøjelse med skabelsen af jeres nye have.

    Knus og pøj pøj

    SvarSlet
  9. Hvor bliver det skønt for jer med et raftehegn istedet for den blandede samling planter - vi fik selv lavet en "massakre" på nogle gamle syrener (som jeg ellers elsker) men de havde overtaget terrassen og skød op overalt og vi satte istedet et raftehegn op, hvilket vi ikke har fortrudt et sekund - et godt råd hvis i skal male hegnet er at købe/låne/leje en malepistol, det går som en leg og malingen bliver bogstavelig talt blæst ind i alle små revner :-) God arbejdslyst

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa
      Ja hegnet skal males... og har da også overvejet en malepistol. Men hvordan kan man undgå at ramme stolper og bundplade? Vil det ikke blive malet også? Og så er der siden imod vores nabo - den skal vi male ind imod os selv... men naboen må selv stå for siden ind imod dem. Mon mailingen bliver blæst igennem sprækkerne og over til dem?
      Men dejligt at høre at I har haft stor succes med jeres "skiften ud" - og at I er så glade for det. Jeg kan mærke det... jeg er allerede SÅ glad.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  10. Hej Susan! Sikke et spændende projekt I har gang i. Jeg er helt sikker på, at det bliver utroligt smukt. I nærheden af hvor vi bor, er det er par haver, der har dette raftehegn og det er bare smukt. De andre planer I har i støbeskeen, glæder jeg mig også til at følge.
    Desuden vil jeg ønske jer tillykke med de skønne og stemningsfulde billeder i Tante Grøns nye bog. Den og selvfølgelig også billederne er lige så fantastiske, som jeg regnede med:-)
    Forårs hilsner fra Lone i Silkeborg

    SvarSlet
  11. Uha, sikke voldsomme ødelæggelser at komme hjem til, men hvor bliver det bare godt i den sidste ende.
    Det bliver dejligt med den ekstra plads, så der er rum for planer. Planer er dejlige og livgivende:-)
    Glæder mig til at se det færdige hegn.
    Kram

    SvarSlet
  12. Store omvæltninger, når man fjerner en beplantning, men det bliver helt sikkert dejligt med et hegn og meget mere plads får I jo også til have.
    Nemt at der findes de stærke maskiner til at hjælpe ved opgravning.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.