fredag den 26. august 2016

Når shopping er en fantastisk oplevelse

Er I klar.... klar på en billedkavalkade fra min ynglings butik i det tyske? Ja den er én af de butikker som jeg faktisk nyder allermest at komme i overhovedet, og jeg må bare dele billederne med jer. 


Jeg har vist billeder fra vores besøg dernede før... det er selvfølgelig Rathjens Depot. Butikken bugner med lækre ting i vintage, shabby-chic og industri-look. Alt er rent og lækkert, og udvalget er enormt. Her bliver man modtaget af virkelig søde smil og der er go´ plads til at et vintage-hjerte som mit kan banke.


Blandt så smukke og lækre møbler og ting får jeg virkelig trang til et større hus med højere til loftet - måske et mindre landsted hvor jeg kunne fylde alle de dejlige ting ind. Jeg får lyst til at indrette mig på ny, og mit hoved myldre for at få de rette ting med hjem.

Flere af tingene er SÅ specielle og unikke at jeg bare MÅ eje dem - men da vi jo ikke har en patricier ville med uendeligt med plads, så ved jeg godt at de slet ikke vil komme til deres velfortjente ret hos os.


Men tænk hvis man overså noget af guldet - og tænkt at fortryde når man kom hjem..... det ville være en katastrofe !!!!!!

 


Jeg plejer at være sikker i mine indkøb - og fortryder ikke noget når vi tager derfra. Men når jeg så sidder hjemme og kigger billederne, så fortryder jeg som regel alligevel at en ting eller to mere ikke kom med. Sådan kan det gå... og det er blot at håbe de står der næste gang vi kommer forbi. 




Gamle møbler, istandsatte eller med masser af patina - det er med til at give et hjem karakter og sjæl. Nogle ting bare har en særlig aura .... ja det er der nogle som ikke helt forstår, men der er bare nogle ting som nærmest "taler til én". Jeg er ikke tosset - blot passioneret tror jeg ;-) 


Jeg elsker når folk gør sig umage for at mærke sig selv...  og mærke efter hvad det er for ting og møbler som de gerne vil omgive sig med, og som danner et dejligt hjem for dem. Det virker nogen gange for nemt at bladre i et katalog og finde det der er moderne lige nu..... når man har mulighed for at finde det der vil sprede ægte glæde og tilfredshed istedet for. 


Jeg er vild med sådan noget shopping..... det er jo en oplevelse, en skattejagt og en udflugt på én gang. Ja faktisk er det ikke muligt at tage en "hurtig runde" hos Rathjens Depot.  


Vi starter altid med at stoppe op inden for døren - trække vejret dybt og bare glædes over at være landet :-) Én tur rundt er ikke nok - og en indlagt kaffepause, inden vi tager endnu en tur rundt er næsten nødvendig. 


Denne gang tog vi endda mål på et par ting.... for hvem ved om vi lige kan klemme det ind herhjemme i det lille hus. Nej - endnu er vi ikke på vej afsted efter nogle af tingene, for det er vist større indgriben i vores stue hvis vi skulle få plads ;-)


Nåååeee ja - lidt glas og lækkert gammel fajance kan man ALTID få plads til, og typisk er det her jeg lader mig friste.


Haveelskerne af jer vil nok falde i svimer over særligt disse ting.... jeg gjorde helt sikkert. Smukke spir og gamle havekrukker af den helt særlige slags. Det er lækre sager. 


♥ 


Ja .... det er altså bare en butik som bugner så meget af fristelserne af besøget ikke kan gøre hurtigt. Ikke for os - vi ELSKER at ose rundt herinde sammen. Her er shopping en fantastisk oplevelse.... og her får jeg følelsen af at være i skøn skøn lille boble.


Har gjort det før - og gøre det gerne igen. Er du til den her stil - og syntes du om hvad du ser på billederne så er butikken bestemt et besøg værd. Der er ikke langt når man først er nået til grænsebutikkerne - ja jeg siger det bare :-) 


* Du finder butikkens hjemmeside HER og du kan også finde dem på facebook *

7 kommentarer:

  1. suuuuk, der gad jeg godt bruge et par timer.... og de spir der, ku' du virkelig lade dem blive i Tyskland?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja på mærkværdig vis så kunne jeg godt lade dem stå Sussi... men det har jeg da fortrudt sidenhen *fnis*
      Go lørdag

      Slet
  2. Ja her kunne man godt shoppe sig fattig..<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må på udflugt derned en gang Lisbeth :-)
      Go weekend

      Slet
  3. Sikke en skøn butik - den vil jeg også gerne snuse rundt i et par timer - ved dog at min mand vil kede sig efter få minutter derinde- "det er jo bare en masse gammelt .... ", men så må han jo vente udenfor ;-)
    Jeg er ret sikker på, at de mennesker som køber møbler "ved at bladre i et katalog" også er vildt glade for deres møbler, selvom de ikke har været igennem 15 antikbutikker før de finder det rigtige møbel - nogle bliver glade for en sofa med masser af komfort og nogle bliver glade for en sofa med et smukt formsprog - og andre bliver glade for en sofa hvor slidtage og tidens tand fortæller en historie - heldigvis for det - for hvor ville verden se kedelig ud, hvis der kun var een smag der var den rigtige ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Jeg må sige... jeg kender mænd vil gøre en undtagelse netop her... det er nemlig noget specielt. Alt er RENT og lækkert, og så er det også en del af det "maskuline" og ting fra "gamledage" som har en vis tiltrækning på det mandlige publikum :-) Så inviter du bare manden med derned :-) I kan tage i grænsebutikker bagefter :-)
      Jeg tænkte nok jeg ville få en kommentar eller to på det med at vælge møbler i et katalog.... Javist skal man vælge frit - og vi har da også sofaer fra IKEA, ligesom også andre møbler er købt fra nye. Men der er bare SÅ mange der ikke kan finde dem selv i deres hjem - forde de bor næsten magen til ham naboen, som de iøvrigt ikke har noget til fælles med. Men det var jo det man kunne få i butikken - og det der er moderne lige nu. Jeg siger det bare ;-)
      Jeg siger ikke at én smag er bedre end andre... jeg ville bare ønske at flere tog stilling til hvad smag de havde.
      Rigtig god lørdag
      Susan
      Susan

      Slet
  4. Hej Susan! Det må komme an på en prøve- vi skal snart et smut til sønderjylland, så måske han kunne lokkes med en tur over grænsen med et kik forbi den skønne butik;-)
    Jeg kan sagtens følge dig mht katalogmøbler etc. - selv kan jeg bruge måneder på at vælge en vandhane!!! Jeg kan jo ikke bare sætte den op vvs-manden lige tilfældigt har liggende i bilen - min veninde kan, for bare der kommer vand ud er hun glad, og så slipper hun også for besværet med at kigge i et katalog eller på nettet - og af hende har jeg nok lært, at man ikke bliver ikke mere glad af det ene eller andet for hun er jo ligeså glad for sit hjem som jeg er for mit - vi vægter bare ting forskelligt :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.