torsdag den 3. september 2015

Happy go lucky

Ja - jeg ved ikke med jer.... men jeg tænker lige jeg trænger til et total positivt og glad indlæg. 


Hvor alt er godt og alle er glade - og hvor glade billeder fortæller en god og positiv historie.


Og jeg er glad..... glad for en solrig formiddag hvor energien til stor overraskelse kom snigende og humøret fulgte med. Jeg nød at være der lidt for vores hunde og nød at mærke at de også nød det. 



Min søde mand kom hjem i sin frokostpause - for at sige hej og fordi det nye kamera var kommet til mig. Øj siger jeg bare. Er du blogger ved du det... et nyt kamera er noget der gør glad :-) Vi nåede at få det i brug inden han måtte stryge afsted igen - og så kunne jeg ellers hygge mig med det nye grej. 


Og det er godkendt.... ganske godkendt. Det kan fint opfylde mine krav til at lave lyse og glade billeder, og der er masser af dybde og nuancer. 


Kameraet fik min en lille tur rund i sensommer haven. Solen skinnede og jo - den varmer endnu. Og det er ikke kun mig som bliver lokket af solens varme. De smukke sommerfuglene har igen fundet deres vej ind i haven, og de tager for sig af retterne i de store verbena. Sommerfugle ... sådan nogle små og særlige væsner som altid får mig til at smile. 


I Orangeriet kunne jeg selv vande lidt ... SEJR :-) Regnvandet har fyldt zinkbaljen ved nedløbsrørret, og der var rigeligt at ta´ af. Jeg elsker dén ordning. God og gratis vand - lige ved hånden. 


Pelargonierne står ganske som de plejer - super flot. De lyserøde blomster hoveder ligner små totter af candyfloss og i skumringen lyser de op, nærmest som små elpærer. De er kæmpe store og fortsætter med at imponerer mig. Kan man ha´ sig en signatur plante? Så må det være dén :-) 


De blomstrende rødløg nyder støtten i plantestativet - alt imens vi nyder de indkøbte rødløg fra købmanden. Vi vil ikke fjerne noget der er så fint og smukt - bare fordi de var tænkt som spise og ikke pynt. Køkkenhaven viser os på sin egen måde at den på fineste vis har passet sig selv. De er vores happy go lucky-løg :-)


Lyset var skarpt og klart - lige indtil regnen kom piskende ned i et imponerende vejrskifte. Men dér lå jeg på sofaen med en hundehvalp i armen og en glad og tiltrængt middagslur der bare ventede forude. 


If you smile when no one else is around, you really mean it.
Andy Rooney

21 kommentarer:

  1. Så dejligt med sådan et positivt indlæg, og supersmukke billeder :-) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sussi :-) Kameraet er temmelig skønt.... ikke så ringe endda.
      Mange glade hilsner Susan

      Slet
  2. Det var da riktig så herlig med sånt et HAPPY innlegg. Takk for det! Nydelige bilder.

    Jannicke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hyggeligt at du kigger forbi Jannicke
      Ja ikke...... glæde og smil kan vi ikke få nok af.
      SMIL

      Slet
  3. Dejligt at høre at du er kommet lidt på højkant igen. Tillykke med det nye kamera, fine fine billeder du allerede har taget med det. Dejligt at du kan lege med kameraet imens Jesper må på arbejde :-) Lyder hyggeligt og dejligt med en middaglur med hundehvalpen.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen Anette :-)
      Det går bedre for hver dag.
      Mange havehilsner fra Susan

      Slet
  4. Hej Susan du kender mig ikke men jeg har fulgt din blog i et par år. Jeg er ikke vant til at lægge kommentarer på blog sider men nu må det være på tide at sige tusind tak fordi du vil dele dit liv i billeder med alle os have nørder. Du har en fantastisk blog, jeg elsker alle dine billeder fra hus og have og ikke mindst de dejlige vovser. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgith
      Hvor er jeg glad for at hilse på dig - og hvor er det dejligt at du havde lyst til at lægge en lille kommentar. Ja - jeg deler gerne ud, og håber at nogen derude nyder at kigge med, lige så meget som jeg nyder at skrive. Det er rigtig fine ord du skriver - tusind tusind tak for det. Det er virkelig dejligt at høre.
      Jeg håber du har lyst til at lægge en hilsen en anden gang - og hvis ikke - så var det super rart lige at høre fra dig.
      Stort knus og dejlig weekend
      Susan

      Slet
    2. Det kan du tro jeg vil, Susan. Når jeg ikke har gjort det før så er det fordi jeg er mere havenørd end IT- nørd men nu har jeg fået blod på tanden. Du skal vide at din blog er en af mine favoritter, jeg elsker din stil, personlighed og så er du flittig på bloggen. Jeg bor i Nordjylland så jeg vil helt sikkert komme forbi hvis du holder åben have igen. Min mand og jeg drømmer om et drivhus i stil med jeres. Stort knus herfra.

      Slet
  5. Kære Susan tillykke med dit nye kamera, sikke vidunderlige fotos du har taget med det -men det synes jeg altså også om dine fotos hidtil -det ved du;) Endnu mere tillykke med at det går fremad med dig, hvor ER det godt!!!
    Nu blomstre din lille blomst fra sverige-som-jeg-ikke-husker-navnet-på snart, kan jeg se, mine når vist ikke at sætte blomster/frø, så gem lige lidt frø til mig pleeeease;) rigtig god weekend til dig, Jesper og de nusersøde hundesnuder- som jeg er i gang med noget til -you know what;) kærlig hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Helle
      Jeg er SÅ spændt på at se hvad du er i gang med at trylle med i dit værksted... virkelig. Hundesnuderne er også spændte - bare så du ved det :-)
      Jeg skal nok gemme frø til dig... for i år glipper det ikke for mig. Den er så fin dén plante - så den skal vi sørme beholde.
      Mange knus

      Slet
  6. Et stort tillykke med dit nye fotoapperat. Dejligt det kan vække så stor glæde. Det lader til at være den rette medicin. :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man må sørme ikke gå ned på udstyr ;-)
      Nej - bloggen bliver til omkring mine billeder, og uden et kamera der vil som jeg vil - så er alting bare ikke det samme.
      Og du har vist ret - medicin til at glemme at noget gør avs er at lede tankerne hen på noget andet..... jeg må ta´ et par billeder mere i morgen ;-)
      Mange weekend hilsner Susan

      Slet
  7. Tak for et fantastisk positivt indlæg - og fantastiske billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Frede - og tak for din positive og søde kommentar :)
      Weekend glade hilsner
      Susan

      Slet
  8. Søde Susan.

    Det glæder mig sådan at høre, at du ligeså langsomt begynder at genvinde energien, efter din operation. Hvor er det godt, at operationen er vel overstået. Dine billeder er vidunderlige, som altid. Blide, lyse, lette og drømmende. Hvor er det dejligt for dig, at du har fået nyt legetøj. Du ved, jeg sætter kæmpestor pris på både dine og din søde mands billeder og det helt specielle udtryk, jeg finder i dem.

    Hvor er der sket meget, siden jeg sidst befandt mig her i din kommentarboks. Først og fremmest, skal der lyde et kæmpestort tillykke med jeres pragtfulde lille Sarpa. Hun er et vidunderligt smukt lille væsen, og det er så livsbekræftende at være vidne til al den glæde og kærlighed, hun vækker i jer.

    Jeg nyder også altid at komme ind og suge din positivitet, din livsklogskab og dine smukke billeder til mig. Du har en rigtig "Feel good" blog, og jeg har stor brug for at dyrke det positive og skønheden efter en meget hård tid, hvor alt inkl migselv har stået på stand by og på vågeblus.

    Så kære Susan. Tak for dig og alt det positive, du sender ud.

    Knus til både to- og firbenede

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Tante.
      Jeg føler mig meget ydmyg - en "Feel good" blog. Det er en meget fin betegnelse, og det er dejligt at du oplever den sådan. Det positive burde have en større plads i vores liv - for det er det der får os til at kunne klare det der ikke er så positivt.
      Jeg ved at du er på vågeblus - men jeg håber også du kan mærke at vi tænker på dig hele tiden. Tusinde positive tanker og alt muligt skønt sender vi din vej ♥

      Jeg er langsomt, men forhåbentlig sikkert på vej igang igen. Tålmodigheden er på prøve, og imens hygger jeg mig på bedste vis.
      Sarpa er et vidunderligt lille væsen - og det til trods for at hun kan forvandle sig til en lille og farlig drage på få sekunder. Hun er bild som et lam - og vandvittig som en ildspygende drage :-) Men hun får gang i huset - og har allerede fået sin helt egen plads i vores hjerter.

      Også tak for dig
      :-)

      KNUS

      Slet
  9. PS: Jeg er helt ekset med billedet af den sorte hundesnude midt i den bløde hvide pels.<3 <3 <3

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.