tirsdag den 2. december 2014

2. december

Hvis I gerne vil  i julestemning - så skal I tage til Lemvig og besøge Karsten og Flemming hos "Karsten Andersen - Bolig og blomster". Det virker i hvertfald fantastisk godt for mig..... :-)


Det er også blevet en tradition for os...... ingen jul uden at ha´ besøgt deres smukke butik. Her bliver man altid budt hjerteligt velkommen, og her får man med garanti en stor portion rendyrket julestemning lige ind i hjertet.


Der sker nemlig noget magisk når dufte og indtryk mødes i en overvældende scene. Duften af friske blomster og duftene af jul..... og alle de mange fine fine ting man finder i butikken.


For butikken har rigtig mange ting - fantastisk mange ting. Det er lige sådan jeg elsker det. Jeg keder mig måske lidt i en butik hvis der er for "pænt og ryddeligt". Jeg vil inspireres vil jeg - og have følelsen af at gå på opdagelse og eventyr. Her er der masser af eventyr... og ved dette besøg selvfølgeligt et juleeventyr :-)


Og her kan jeg så gå og nyde livet..... nyde alle de glade besøgende og nyde at vi selv er afsted på tur. Sådan en tur er god energi til både krop og sjæl. Særligt min sjæl.


Jeg elsker de store madonnafigurer - og jeg elsker særligt den smukke hvide engel her. Den står og spejder ud over havnen i Lemvig, og var det første jeg så i vinduerne da vi kom. Og så er træet jo også lige mig.... et juletræ med kogler på. Det er helt perfekt.


Butikken har noget for enhver.... og uanset om du er til den "klassiske" julepynt med de flotte røde farver, eller om du er til alle de lyse farver, sølv og "vintage", så bliver du fristet. Den store Jesus-figur var virkelig flot..... jeg ville virkelig ønske at jeg havde det rette sted til den.


Men der var en særlig flot stemning omkring bordet med alt det kobberfarvede. Det var virkelig betagende, og selv om det jo ikke er den farve og det materiale som jeg normalt omgiver mig med, så blev jeg helt glad i maven. Alting er jo hvad man gør det til - og den stil man indretter sig med skal jo gerne være "sin egen", og ikke én du har set i et blad eller på Facebook. Der er altid plads til noget som gør dig glad.... og der er bestemt plads til at blande alle de "officielle" stilarter, og lave sin egen. 


Bordet her bød på flere ting som der bestemt ville være plads til i vores hjem.... smukke smukke ting. 


Tilbage til den slags jeg normalt forelsker mig i... gamle glas (eller dem der ligner), sølvstager og store fade, levende lys og natur. Jeg er vild med farverne og den varme som det udstråler.  


Gamle zinkkar og hørstof, gran og et fint opslag i bogen.......  Masser af stemning. 


Lysekronen her er lidt "for meget" til vores lille hjem... men man kan jo ikke andet end blive betaget af den. Se bare hvordan lyset fanges af prismerne. Elegant og lidt bombastisk...... og utrolig stemningsfuldt. 


Jeg elsker det hele... men har nok den bedste fornemmelse når jeg dekorerer vores hjem med noget der syner af "mindre". Jeg elsker de enkle stager, glasklokkerne med koglerne og alt det grønne. 


Julehund med stil :-) 


Og så husker I nok hvad jeg var så heldig at få med hjem. Denne smukke og eventyrlige buket. Jeg følte mig som verdens lykkeligste kvinde - med den bedste mand man kan tænke sig ♥ 
Buketten holdt sig næsten 14 dage. Vil du se flere billeder af den SMUKKE buket.. så kan du se dem HER.


Jeg håber I har nydt rundturen hos "Karsten Andersen - Bolig og blomster". Jeg har ihvertfald nydt gensynet ved at se billederne igen, og julestemningen får sig endnu en gang et lille nøk op ad.  



*Glædelig jul*


8 kommentarer:

  1. Ja, der ser meget, meget hyggeligt ud! Jeg bor lidt langt væk, så jeg må finde julestemning på anden måde. Og det går meget godt :-) Vi har i øvrigt en lysekrone der præcis ligner den du viser. Men vi har også meget højt til loftet, så den syner ikke så voldsom ...

    SvarSlet
  2. Sikke en Aladdins hule du der viser, lige til at blive glad i jule låget af. ;-) Kan godt forstå, at du blev betaget. Jeg husker det dejlige indlæg med din vidunderlige buket. God 2 december.

    SvarSlet
  3. Sikke mange gode billeder du har taget i butikken. Da jeg var der for godt 14 dage siden fik jeg også taget en masse, med telefonen, så der var ikke så mange, som var helt egnede til offentliggørelse, men jeg fik da nok til at der kunne blive et indlæg om det på bloggen. :-)

    Karsten var ellers så flink, at sige, at jeg tog nogle gode billeder, men det lykkedes nu ikke rigtigt denne gang. Og ja, det er en dejlig butik, som man netop skal besøge, så sandt det kan lade sig gøre, for billeder er slet ikke nok.

    Jette/ http://jettek.typepad.com/parttime_perfectionist/

    SvarSlet
  4. Fantastiske billeder, jeg har desværre aldrig oplevet butikken, men det ser virkelig fristende ud... Og den buket, ja den var da helt fantastisk... :0)

    SvarSlet
  5. Skønne sager vi skal følge med i her hos dig i julemåneden, det bliver hyggeligt og skønt.

    Besøget her i butikken var da meget sjovt og buketten, ja den husker jeg godt, smuk var den.

    Knus, Ulla

    SvarSlet
  6. Det er vist meget godt, at der er langt til Lemvig fra Ugerløse, for der er mange fristelser og en skøn stemning :)

    Hilsen
    Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet
  7. uhmmmmm det er vel nok et dejligt sted, jeg sidder her og sniffer og kan næsten mærke duften af lys og gran - desværre også lidt langt væk fra mig. Jeg besøgte Formidable i Roskilde i går, og det var også en dejlig oplevelse - med æbleglögg og Ris a la Mande - og masser af gamle skønne sager at kigge på https://www.facebook.com/www.lagare.dk

    SvarSlet
  8. Hej Susan.Sikke en eventyrstemning der er i den skønne blomsterbutik
    Kan godt forstå at du lader dig forføre over alle de vidunderlige ting
    Og jeg husker også den smukke buket din mand købte til dig.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.