fredag den 19. december 2014

19. december

Jeg elsker vores store spejl i spisestuen. Vi fik det sidste år, kort inden december, og jeg har nydt det hver dag siden. Der er noget særligt over gamle spejle, og så er det utroligt som de kan ændre en rumfornemmelse. Vores stue virker større og mere lys - og meget mere som jeg allerhelst vil ha´ den. 


Foran spejlet står altid blomster, lys og forskelligt glas. Og her i juletiden har det fået selskab af glaskugler og lidt ekstra blonder. Når lysene spejler sig - i både spejlet, glasset og stagerne, så bliver det magisk. For mig er det julemagisk.


I år har jeg også brugt sukulenter i juleudsmykningen. Farven passer perfekt til fattigmandssølvet, og jeg er så glad for at se dem i stuen. Sagen er.... jeg troede slet ikke de var velkommen, da min mand slet ikke er den store fan af dem. I haven har jeg én - og den er forvist til bænken bag Orangeriet, men heldigvis så han også hvor fint det kunne blive. Måske han ender med at holde bare en lille smule af dem i haven også :-)


Den fine guldfugl med blomsterkransen hører også til foran spejlet - og på den måde har jeg ikke bare én fugl men hele to i samme stilleben. Jeg fandt dem sidste år hos My Vintage Home - og jeg følte mig heldig, da jeg som regel altid er for langsom til at få fingrene i de ting jeg virkelig drømmer om. Derfor nyder jeg dem også særligt meget... Lidt men godt - og med stor effekt.


De gamle apoteker glas kan jeg virkelig godt li´. Dem bliver jeg altid glade for at finde og få. Her i julen er de ikke prydet af blomster - de er pynten i sig selv.


*GLÆDELIG JUL*

4 kommentarer:

  1. ..... og det er bare så fint - sikke et dejligt spejl :-)

    SvarSlet
  2. Det er simpelthen så smukt, total nostalgi. Hvor er din mand og dig bare super gode til det med indretning og hygge. :0) Jeg var på juletur til Flensborg i dag, og hvis det er noget tyskerne er gode til , så er det at lave julestjerner og julekugler. Min datter og jeg har aftalt vi næste år vil før afsted, og købe et stort læs nye julekugler med hjem, det tror vi vores juletræ vil kunne li. :0)

    SvarSlet
  3. So beautiful and christmassy! Happy weekend and Advent.

    Satu from Finland

    SvarSlet
  4. Hej Susan Smukt gammelt spejl du viser...............elsker spejle.
    Har lige talt at jeg har 7 stk i mit lille hus.'
    Og rigtig smuk opstilling foran spejlet.Har et fad hvor jeg har mit fattigmands sølv.
    Rigtig god weekend Knus Jette

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.