tirsdag den 31. maj 2011

Plantebestilling via nettet....


Nå... så fik jeg prøvet at bestille planter via nettet. Havde jo forelsket mig i den fine Pimpinella Maj "Rosea" som Claus Dalby skrev om på hans blog.... ja vel og mærket lige som mange mange af hans andre læsere kan jeg tænke mig. 


Første sted jeg bestilte var der udsolgt... Ja "Dalby-effekten" er stor, men jeg kom så på en "venteliste" og ville høre nærmere hvis de kom flere.

Men hjælpen var nær... fandt nogen hos en anden net-planteskole... og der var jeg heldig. Pakken blev afstendt igår, og jeg ventede spændt på komme hjem til pakken idag....
Men hov.. hvad var nu det?? Der var ikke mindre end 2 pakker til mig da jeg kom hjem...... Nu havde det FØRSTE firma også sendt til mig..... og nu... nu har jeg simpelthent Pimpinella til den store guldmedalje....!!!

Og hvad så... ? Jeg har selvfølgelig skrevet til firmaet, og de fortæller jeg bare skal beholde dem. Nu bliver venner og familie glade...... for nu er der Pimpinella til mange haver.

Spændende hvordan planterne udvikler sig......  Alle planter er fine, men selvfølgelig skrumsede efter fragten. Jeg tror nok aldrig jeg bliver den helt store fan, af planter pr postordre. Men for sådanne nogle specielle ting som denne her, som ikke er sådan lige at finde..... så er det jo genialt.

1 kommentar:

  1. Jeg bruger også nettet til at bestille både frø og planter. Udvalget er væsentligt større end på almindelige planteskoler, og der er lidt langt imellem specialplanteskolerne.
    Jeg skal til at bestille dagliljer og det bliver på Damholmgaard, som har et meget stort udvalg.

    Hilsen Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.