søndag den 22. maj 2011

En duft af syrener


Jeg ved det godt.... Syrenerne er ved at være afblomstrede, men jeg kunne alligevel ikke dy mig for at tage nogen af dem ind i aftes. De dryssede hele vejen ind, men alligevel er arbejdet det hele værd. Duften er simpelthen fantastisk.


De fik plads i vores soveværelse - for jeg syntes man sover så utrolig godt i duften.


Bedene foran Orangeriet er ved at vokse lidt til. Der er stadig masser af bar jord - som jeg jo ikke er så begejstret for, men det er ikke længere så "nyplantet" at se på. Planterne er begyndt at "rode lidt", og kan også nå hinanden nogle steder. Så jeg er godt tilfreds - ser ud til at min plan og tanker for bedene lykkedes.


I Orangeriet har tomatplanterne fået godt fat. De står tæt - 3 stk i en gammel frugtkasse, og nu er vi spændte på hvor mange tomater vi kan få lov at nyde. Vi ved godt at de faktisk står for tæt, og at kassen ikke er det optimale... men jeg er ikke så meget til kapilærkasser.  


Er der mon nogen der er kloge ud i frugttræer?
Vi har jo købt os to espalier pæretræer. Det ene, Herrepærere, er kommet rigtig godt igang, men det andet, Clara Friis, har ikke vist tegn på liv overhovedet. De små knopper er stadig grønne inden i, og barken virker frisk - men der sker ikke nogen udviklingen overhovedet. Det undre os lidt. Det ser nærmest dødt ud, men det kan vi jo se på skuddene at det ikke er.
Hvad tror I - skal vi regne med det kommer??


Pæonerne kommer ihvertfald talrigt i år..... håber vejret arter sig når de springer ud.... Så vi kan nyde dem længere.


Og ellers... Fortsat go´ søndag. 



2 kommentarer:

  1. Elsker også duften af syrener, men det er ved at være slut med dem - dog har jeg en minesyren som er flot endnu.
    Rigtig flotte billeder du har taget.
    Ha´en god søndag aften.
    /Hanne Bente

    SvarSlet
  2. Åh syrener er bare skønne. Jeg værner om min ene busk, og snupper hvad jeg kan andre steder :-)
    Sikke et pæonbed. Det bliver et flot syn.
    Fin blog. Har meldt som fast læser :-)

    Hilsen Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.