lørdag den 16. december 2017

16. december - I sidste weekend var vi heldige.

I sidste weekend var vi heldige..... virkelig heldige. Vi fik nemlig et fint fint lag af den yderst ventede julesne, og den blev tilmed liggende i flere dage. Nu er sneen borte igen, og selv om det vil fryse ned til 7 graders frost i nat, så er det ikke den hvide jul vejrfolkene forventer. 


Men synet og følelen af sneen under støvlerne er i frisk erindring, og nu nærmer vi os 3. søndag i advent. Jeg har ikke været så aktiv herinde i den sidste uge, så nu følger alle stemningsbillederne fra sidste søndag. Måske det kan sprede lidt vinter og julestemning herinde - og måske vi endda kunne håbe på et lille vintermirakel i næste weekend også. 


Sneen var den der tunge slags som lægger sig på grene, kviste og hegn, og som får alting til at se endnu mere hvidt og snedækket ud. Det er som ligesom en bonus effekt... og lidt sne kan se ud af meget  :-)


Alting bliver så fint og rent at se på... og alting får et magiske touch og stemning. Ja min familie er ret vild med sne - for med sne kommer der smil og glæde, og masser af lys og noget smukt at se på.


Hundene havde glædet sig lige så meget som vi, og der var en dansen og hylen ved havedøren for at komme ud. Og ja - jeg indrømmer gerne. Vi var også selv ret begejstrede over at komme ud, og morgenmaden måtte vente til efter vores havevandring i vinterhaven.


Hundene skjuler ikke deres begejstring og de spurter rundt alt hvad remme og tøjler kan holde. Der bliver ikke sparet på hverken energi eller stemmebånd. Ja når der er sne er det en sand fornøjelse at være hund.


Vinterens dekorationer havde fået det hvide tæppe pakket ned omkring sig, og de havestole som endnu ikke var nået inden døre fik også én af de store hvide puder på. Stolene kan eftersigende står ude hele året, men planen er dog at de skal skal inden døre alligevel. 


Duen.. det franske loppefund... nød vist udsigten fra sin plads under den opstammede rododendron. 


Sneen blev liggende nogen dage... og regnen overtog vejrudsigten. Men så pludselige på min fridag trosdag kom der alligevel et hvidt drys til os igen. Men jeg tror også på at muligheden for mirakler - hvis man bare tror nok på at de kan ske ;-)


Man har før hørt om betydelige omslag i vejret og vejrudsigter der overhovedet ikke har passet - så det er hvad jeg håber og regner med vil gøre sig gældende til næste weekend. Jeg ser ikke regnsymbolerne på oversigten - men muligheden for at det bliver til sne, hvis bare temperaturen vil falde. Jo jo.. optimisme er vist vejren frem. 


I morgen venter en dag med julegaveshopping og råhygge. Jeg håber på en masse tid til "ingenting" .... for den vil blive vekslet til tid til hjemmebag og gaveindpakning. Hvem gider ikke godt det? ;-)


Næste uge er af den bedste slags for mig....  den har kun 3 arbejdsdage, og det betyder at jeg er så heldig at have juleferie allerede onsdag kl 17. Jeg er heldig.... jeg ved det... men jeg har også brug for det. Bedst som man tror man har snuden opad bliver man overrasket over bumpene på vejen, og tempoet må igen sættes ned for ikke at hoppe af vejen i farten. Men turen imod julen skal nok blive god - jeg har god tid til at nå derhen og jeg har godt selskab på turen.



Fortsat skøn og dejlig weekend til jer alle derude. 
Jeg hepper på sne.... gør I også?? 

4 kommentarer:

  1. Smukke stemningsfulde billeder :-) Ja sneen er ny energi til hunde selv min gamle dame på 15 troede hun var hvalp igen SKØNT og se jeg har endelig lært at sende en kommentar :-)Lene

    SvarSlet
  2. De skønneste snebilleder kan ikke andet end at vække sommerfuglene i maven. Jeg er helt klart også optimist og håber alt hvad jeg kan på at sneen vender tilbage meget snart.
    Knus Heike

    SvarSlet
  3. Tak for billeder. Vi fik ingen sne, men drømmen lever videre :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.