lørdag den 18. november 2017

Klar - parat ... smugstart :-)

Det er ganske vist... det er snart jul og jeg glæder mig. Jeg ved at mange syntes det er alt for tidligt at tænke på julen allerede nu, men for mig betyder julen også masser af lys og smil i mørket. Og dét... kan man vel aldrig få for meget af vel?


Der er nok nogen der så nu tænker... "men hun må da mene hun har nok lys med den dér mængde lyskæder??". Og ja.. det tror jeg faktisk jeg har. Vi tog godt for os af varerne en dag byggemarkedet havde stor rabat - og nu har vi vist lige præcist de lyskæder jeg drømmer om.


Et par uger har de så ventet på mig... kun iført labels med stikord om hvor de skal pryde haven. Ja - min hukommelse er ikke i topform for tiden, så post-it´s er i høj kurs og fungerer som min eksterne harddisk ;-)

 

Men så blev der endelig tid - og batterierne var kommet i hus, så i aften har jeg gjort dem alle klar til brug. Min søde mand er jo den praktiske af os - og den som har hjemskaffet batterierne, så han mener de må ventet med at blive tændt til vi nærmer os 1. december. Ikke en ide mit lyselskende hjerte er helt hook på, men pointen om at de så måske kunne holde hele december er jo ganske go´.


Men det betyder jo ikke at man ikke godt kan tyvstarte lidt..... bare en lille smule altså. Jeg måtte lige se én af kæderne på sin plads, og af "planlægnings-mæssige-årsager" MÅTTE jeg montere én af dem i haven. Det fine cedertræ på vores nye terrasse blev det heldige - for det kan jeg se meget nemt fra havedøren.

Kun 2 lyskæder er uden batterier - men til stikkontakt, da vi ikke har strøm rundt i haven. Vi er ikke så begejstrede for ledninger og "samlinger", så løsningen med batterier er genial for os.


Jeg har egentligt én af mine lange weekender i disse dage, men da jeg efter eget ønske fik ombyttet en lørdagsvagt, har jeg idag været et smut på job. Men heldigvis er der stadig både søndag og mandag tilbage til at nyde livet og få tankerne i ro - og tankerne om vores julehave får snart lov at løbe i fuld galop.


Det hele former sig i mit hoved, og hvis vejret arter sig så tager vi et smut i skoven med hundebasserne i morgen.....  Mos, kogler og grene er ved at være en mangelvarer her - så noget må gøres :-)

Jeg håber I har en skøn weekend. Havehilsener fra Susan 

2 kommentarer:

  1. Hvor er cedertræet fint. Jeg får helt lyst til at købe lyskæder og sætte op i haven. Vi har altid lys i lysthuset, og det er også godt, men det er nu også fint i træerne.
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
  2. Skønne billeder..
    God ide med at købe lyskæder, da de var på tilbud -er sikker på jeres have kommer til at se helt magisk ud..
    Kan godt forstå du er tyvstartet - jeg ville ikke kunne vente til 1. december ;0)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.