lørdag den 11. november 2017

En dejlig dag hos Fru Pedersen.... julestemning og hygge.

I fredags var vi inviteret til præmiere på Fru Pedersens julehave. En dag i selskab med ikke blot de skønne skønne mennesker Anette og John, som jo er de kreative og arbejdsomme sjæle bag haven, men også de andre dejlige havemennesker som også var inviteret til dagen. 


Det var en fantastisk og helt igennem dejlig dag. De mange opstillinger og dekorationer gav den dejligste stemning til haven, og inspirationen strømmede imod os alle steder vi kiggede.  


Ja Anette kan noget med opstillinger...  Opstillinger, lys og arrangementer af fine og særlige ting, og også de ting som er lidt "skæve". Julen kiggede frem til os alle steder - på en fin og diskret måde.


Haven er fuld af små rum og "steder".. ja steder hvor man kan sidde, og hvor der bare er en god stemning. Alle vegne var der pyntet op med lys og varme.... både levende lys i lanterner og stager, men også lyskæder og lystræer, og det var så fint og hyggeligt.


Jeg hører ofte fra folk at de er lidt ide forladte i deres egen have i vintermånederne. Men der jo bare så meget man kan gøre for at haven også kan sprede glæde i den mørke tid... og her er lysene jo bare helt fantastiske.



Det lille havehus indbyder særligt til hygge og en stille stund.....   Hvis det ikke var fordi at kaffen og den HELT fantastiske kage ventede, så ku´ vi godt ha´ taget en "sid ned" her.


Lys og glas er jo også en af de ting som jeg elsker aller højest. De mange glaskugler som pryder haven er misundelsesværdige og det blev tydeligt for mig hvor meget jeg bare MÅ have nogle flere i vores have. Jo jeg har allerede... men slet ikke nok :-)


Fredag bød på et lunefuldt vejr, og hidsige byger med både hagl og torden blev tilmed efterfuldt af en temmelig frisk vestenvind. Sne havde været helt fantastisk - og ret passende til en præmieredag for en julehave, men så heldige var vi desværre ikke.


Der var en virkelig dejlig stemning og masser af hygge og havesnak. Vi var en god blanding af kreative sjæle, havebloggere og "instagrammere" .. og mange mange flere. Mange tanker og ideer blev udvekslet og mange emner blev vendt. Ja sådan en hyggelig dag som kun gør godt og glad. 


Jeg havde selvfølgelig mit eget kamera med, men tiden har ikke været til at få billederne kigget igennem. Billederne her er derfor min søde mands billeder - for han havde også mulighed for at kunne lave billeder i skumringen. Mine billeder... måske de kommer senere, men ihvertfald skal de være min "eksterne harddisk" til alle de indput og ideer som jeg har taget med mig hjem til vores egen have. 


Kunstneren KAT havde lavet den fineste klokkeblomst i haven - og hun var også flankeret af masser af lys i mørket.


Lysene er helt sikkert det som jeg glæder mig mest til at få op i vores egen haven. En god portion batterier skal lige hjembringes, men så er jeg også virkelig klar til at få dem arrangeret. Lyskæder koster i dag næsten ingen penge, så der er vel ingen undskyldning for at få bare én op ude i mørket. 


Anette mangler ikke lys - og heller ikke ideer. Jeg syntes det er så fint med en have som hendes - for her kan alle få inspiration til deres egen. Måske man har forelsket sig i det hele - måske blot i dele af det - men alle kan tage ideerne med sig hjem og lave noget der ligner.
Nogen skal måske bare opleve hvor stor en forskel det gør at skabe liv og lys i vinterhaven - og nogen skal måske bare se hvor enkelt det kan være.


Tusind tak for invitationen til en fantastisk dag Anette og John - og tusind tak til jer skønne mennesker som var med til dagen. Forplejningen var som sædvanligt eminent. Vores julehumør blev boostet og nu er vi virkelig klar til at komme igang herhjemme hos os selv :-)

Hvis nogen skulle have fået lyst til at besøge haven så kan I se mere på Fru Pedersens hjemmeside HER Det er bestemt turen og et besøg værd.

Er I derude, også begyndt at tænke på jeres egen julehave? 

13 kommentarer:

  1. Smukke stemningsfulde billeder. Man fornemmer ikke kulden men varmen.

    SvarSlet
  2. Ja Anettes julegave er bestemt et besøg værd og man får mange fine ideer med sig hjem 😀 Jeg var der sidste år og skal også derned en tur i år, sammen med min søster.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  3. Super godt beskrevet Susan, ser virkeligt dejligt og hyggeligt ud. Kan se der er masser af inspiration. Skønne billeder Jesper ��

    SvarSlet
  4. Hvor ser der bare dejligt ud i Fru Pedersens julehave, tak for turen 😊

    SvarSlet
  5. I år vil jeg også se, om jeg kan komme af sted. Jeg bor jo ikke sååå langt derfra.

    Det ser meget smukt ud og billederne er helt eminente!

    SvarSlet
  6. Kære Susan.
    Som altid virkelig stemningsfulde billeder, som Jesper har taget.
    Annette have er noget helt specielt og vi regner selved at tage derop på besøg sidst på måneden.
    Knus Heike

    SvarSlet
  7. Kære Susan og Jesper. 1000 tak for besøget, de smukke ord og billeder. En rigtig dejlig dag som jeg kan glæde mig over længe.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  8. Fantastiske flote billeder og meget fortællende. Ja! det var en skøn oplevelse og hvor bev der talt meget.Jeg får ganske vist et kæmpe behov for at eje noget "nyt" hver gang vi har været i Fru Pedersens have og det kan jeg så læse her, at jeg ikke er ene om.Tak for samvær.Nu kan det rigtig blive Jul i vores haver.

    SvarSlet
  9. Sikke skønne stemningsbilleder <3
    Der er en rigtig julemagi i dem alle. Jeg er specielt vild med det billede hvor du står på den regnvåde sti. Sikke flotte spejlinger din mand har fået med. FLOT!

    Ih jeg ville have elsket at have været inviteret med i Fru Pedersens have. Det er altid så inspirerende og givende at komme ud og se hvad andre gør :)

    Jeg er så småt gået i gang med julerierne udenfor: Alle lyskæderne kom op i weekenden, så nu skal der lige bindes 'et par' kranse, og laves flere dekorationer, som skal underbygge stemningen rundt om i haven. Så der er stadig lidt julehyggetimer tilbage derude i haven <3

    Glæder mig til at se billeder fra din julehave :)

    SvarSlet
  10. Hej Susan

    Smukke og unikke billeder Jesper har taget.
    Anette har nogle fantastiske evner og forstår at fremtrylle en hel speciel og unik stemning i hendes paradis. Man kan godt blive "lidt" misundelig på den gode måde, men det er jo bare at kaste sig ud i det og blive ved med at forsøge.
    Men Jespers billeder er super gode, med det kunne da også være spændende at se hvad du har fanget med dit kamera, I har med garanti ikke fanget de samme guldkorn. :-))
    Forsat rigtig god dag til jer begge

    Knus herfra det midtfyske, Pia

    SvarSlet
  11. Sikke nogle dejlige billeder, din søde mand vil dele med os, der ikke lige kan besøge fru Pedersen. Hun er virkelig eminent til, at få ingenting til at stråle, men du kan nu også godt klappe dig selv og manden på skuldrene, I forstår også at skabe hygge og stemning 👍😊. Jeg tænker på juleudsmykning nu, håber jeg får en sparkstøtting bragt fra Sverige, når den svenske del af familien kommer i weekenden, jeg er spændt som bare den....så snart er der gang i haven. Glæder mig til, at se hvad I finder på i år. Knus Carina

    SvarSlet
  12. Det ser virkelig dejligt ud med alt det lys, ja fru Pedersen er fantastisk til at lave opstillinger - I er heldige at I bor inden for en overkommelig køretur - ....kun lidt misundelig 😍

    SvarSlet
  13. Så fine billeder. Skøn inspiration og en rigtig øv følelse med ikke at være med i år :))))
    Hyggeligt er det bare altid hos Anette og John.
    Skønt at se dig på billederne også. Det giver bare noget at se personen bag bloggen.

    God dag
    Charlotte

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.