lørdag den 19. november 2016

Julen er startet.....

Julerierne er startet... og i dag har vi været på besøg på Søndermølle ved Viborg hvor min mor er medarrangør af et skønt og særligt julemarked. Julestuer og julemarkeder er altid hyggelige - men dog ikke altid lige interessante.... dét er julemarkedet på Søndermølle.


Her er det kunsthåndværkere der udstiller og sælger deres smukke kreationer, og jeg ved mange her finder den dér særlige julegave som man altid gerne vil kunne give.


Min mor er bronzekunster og hendes engle er noget af det som jeg er særligt vild med. Der er noget særligt over engle, og selv om de fleste måske kun tænker på dem her ved juletid, så er de jo altid omkring os og altid smukke. Du kan se mere på hendes blog AS-Bronzeart.


Men de tager sig nu godt ud dér i julelyset....  smukke med med hver deres aura. Ja jeg er vild med dem, og håber de vil bringe lykke og glæde hos nogle gode mennesker. Isfuglen som er ganske ny kom med en tur uden for ved mølledammen for at blive fotograferet - og sørme jo, vi ramte et tidspunkt med både tørvejr og lidt lys fra oven.


Udstillerne dækker en bred vifte af kunsthåndværk - og selv om stilarterne ikke alle rammer lige min smag, så kan jeg ikke andet blive imponeret over godt håndværk og dem som har sans for at lave smukke ting.


Keramik, fotografi, smykkekunst, glas, papirklip, maleri og broderi står side om side med min mors bronze, og det passer så fint sammen som helhed.


De fine små malerier af hortensia var jeg helt forelsket i, ligesom jeg altid er vild med smukt gammelt træ.


Håndlavede smykker ♥


Denne smukt dekoreret æske var til opbevaring af Georg Jensens julelysholdere - så fin med den broderede mistelten. 

De glade julegæster kan sidde midt i herlighederne og nyde lune æbleskiver og en kop kaffe, og det er ret hyggeligt. Ja julestemningen fornægter sig ikke og jeg syntes jeg kunne se at den også smittede af på de besøgende.  julegæster kan sidde midt i herlighederne og nyde lune æbleskiver og en kop kaffe, og det er ret hyggeligt. Ja julestemningen fornægter sig ikke og jeg syntes jeg kunne se at den også smittede af på de besøgende. 


Hvis du har forelsket dig i nogle af de fine ting, så sig til - jeg har selvfølgelig navnene på kunstnerne. Og skulle du selv have lyst, mulighed og trang til lidt julestemning så kan du også selv besøge Sønder Mølle i morgen søndag. Adressen er Vinkelvej 40, 8800 Viborg.



* Fortsat skøn og dejlig lørdag aften *

6 kommentarer:

  1. Din mor laver nogle skønne og smukke bronzefigurer:) Jeg har været på hendes blog, og jeg er helt vild med dem - både engle, men også hendes fugle og specielt isfuglen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Du må besøge hende en dag.... og opleve tingene :-)
      Go aften

      Slet
  2. Åh... så smukke engle, de er da ønskværdige :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihhh ja... de står også på min ønskeseddel ♥

      Slet
  3. Hej Susan!
    Sikke nogle dejlige bronzefigurer din mor laver - de har et helt særligt udtryk som jeg er vild med - hver og en måtte gerne flytte ind hos mig :-) skøn julestue som godt kunne være to timers køretur værd.
    God søndag

    SvarSlet
  4. Hyggeligt med sådan et julemarked og sikke smukke sager. Englene fra din mor er da fantastiske og måtte gerne flytte ind her :0) Tror lige jeg skal et smut forbi hendes blog ;0)
    Ha' en dejlig uge..

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.