lørdag den 17. september 2016

En ny velkomst.... :-)

Efter jeg i flere dage har skulet til det triste syn som mødte mig ved vores hoveddør, blev der endelig tid til igen at få smukkeseret derude. 


En smukkesering som ikke krævede meget tanke - blot et visit på det lokale grønttorv efter nye og friske planter, og så bare hjem og igang.


Sommerfuglelavendel, kæmpe verbena og så nogle af de flotte "sølvtråd" hoppede op i vognen - og ganske hurtigt tog mine ideer og billeder af hvad jeg ville lave form. Ja ..... visuel som jeg er, så ser jeg tingene for mig imens jeg overvejer hvad jeg skal finde på. Det er egentligt ret smart, for jeg ved hvad jeg vil have, og kan glæde mig på forhånd til resultatet :-)


Efter en grundtig rengøring var der klar til de nye krukker på verandaen, og lynhurtigt har huset fået nyt liv og ny smuk velkomst. Der er ikke noget som en smuk dekoration til at byde én hjem fra arbejde, og gæsterne inden for. Det er guld værd at man føler sig velkommen og glad allerede inden man kommer inden for.


De grå og lilla farver er virkelig fine, og nærmest perfekte ved siden af den blå dør og de hvide vægge. De sølvfarvede små grene er i sig selv en smule mystiske, men som en del af helheden er de virkelig smukke og eventyrlige.


Grå og grålige krukker nærmeste ventede på mig. De var tomme og rene - og sjældent har det været så nemt at samle, plante og dekorerer. Men nogle ting skal også være nemt....  og resultatet det blev ihvertfald godkendt.


For mig er det godkendt når jeg kan mærk at jeg bliver glad ved synet. Når farverne går op i en højere enhed og når jeg rammer husets sjæl. Og når min søde mand også siger at det ser flot ud - så ved jeg det er endog rigtig godt :-)


Jeg håber I nyder sensommeren og de lune temperaturer. Det er blevet køligere nu, og mon ikke vi alligevel inden længe får det efterår som mange sukker efter. Jeg har ihvertfald nydt de ekstra sommerdage, og de stunder i haven som den slags nu giver mulighed for. 


*SKØN OG HYGGELIG WEEKEND TIL JER ALLE*

11 kommentarer:

  1. Hej Susan.

    Det er blevet smukt! Du ER jo god til den slags :-) Jeg har besøgt din blog jævnligt mens jeg har holdt blogpause, og vi ses jo også på Facebook, men det er hyggeligt igen at lægge en kommentar :-)

    God søndag til jer!

    Kh Nana

    SvarSlet
  2. Fornemmelsen af, at det hele er ved at være lidt slidt og mindre spændende at se på, kan jeg sagtens genkende, men har desværre ikke din sans for at skabe sådan en indbydende opstilling.

    SvarSlet
  3. meget smuk indgang
    og skøn hund som har hjulpet med at potte planter.

    SvarSlet
  4. Det ser rigtig fint ud hos dig, skøn mix af nye efterårsplanter. Altid dejligt at få frisket krukkerne op.

    SvarSlet
  5. meget meget flot Susan.... og jeg ELSKER dine krukker (og ja, selvfølgelig passer de perfekt til de blomster du har valgt, jeg havde nu heller ikke ventet andet fra din side ) Måske skulle jeg overveje en velkomstkomite foran min hoveddør... den lyserøde Georgine som jeg kan præstere ser faktisk lidt slidt og meldugsramt ud.... projekt efterårshoveddørsbænksopstramning begynder i morgen - tak for inspi.

    SvarSlet
  6. It looks lovely- I need to do the same my white cosmos and other flowers are getting a little tired.
    I hope you had a nice weekend
    Lise-Lotte

    SvarSlet
  7. Det ser rigtig godt ud.
    Jeg er ikke så begejstret for efterårets komme...for efter efterår kommer vinter...
    Måske det hjælper lidt i år, da jeg har taget en uges ferie i november...for november er altid så uendelig lang, mørk og trist.

    SvarSlet
  8. Wauw det ser godt ud .... sensommer og efterår er en smuk tid
    God uge
    Annette

    SvarSlet
  9. Så fint det er blitt ved din inngang, nydelige farger...
    Ja, nå er høsten her, fint i hagen da også...
    Fine dager til deg,
    Klem, Ida

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.