søndag den 8. maj 2016

Skøøøøøn mor´s dags gave :-)

Jeg er altså heldig... virkelig heldig. Jeg har nemlig fået verdens skønneste mors dags gave af min søde mand og hundebørn. Helt igennem lækre håndredskaber fra det Engelske Burgon & Ball - sådan et set som jeg har drømt om længe.


Redskaberne er fra deres serie som er designet af Sophia Conran. Det er nemlig lavet til kvinder.... godt grej som er funktionelt og samtidig smukt at se på, og ikke mindst så er det lavet så det passer til kvinders hænder som jo bekendt er mindre.  


Jeg fik helt kriller i maven da pakken fra England kom med posten. Redskaberne have hver deres gaveæske, og det hele er bare SÅ lækkert og gennemført. Alt er bare i orden - lækre at se på, at røre ved og ikke mindst så kan de gøre jobbet... nemlig at gøre havearbejdet nemmere og skønnere.


Og hvad er det så for herligheder....
Den lille håndløvrive er genial i vores tætte bede, hvor alt bliver håndluget og der ikke er plads til almindelige haveredskaber. Den gøre tricket og er SÅ skøn at bruge når vi gerne vil nå ind i krogene.
Planteskeen er super - den kan grave og den kan også flytte jorden. På én eller anden måde så kan dem vi har kun grave - jorden følger aldrig med op.
Den sidste - et lugejern som ligner en lille cirkelhakke. Formen på cirklen og vinklen på skæret gør det nemt at luge uden at ødelægge de omkringstående planter - og der skal ikke bruges så meget energi for at komme igennem jorden.

Alle redskaber får super god respons - og mine små teste er enige. Det er sørme godt grej. Jeg glæder mig til at prøve det... sådan rigtig.


Det er vist hvad jeg vil kalde en "skøn buket"...... jeg føler mig meget heldig.


Javist... redskaberne kan også købes i Danmark. Min mand fandt bare ingen butik som havde alle tre varianter på lager - og der var ingen servicemelding om hvornår de ville komme hjem, ej heller nogen steder hvor hele sortimentet var samlet. Jeg ville ellers gerne have henvist til en forhandler som kunne hjælpe jer som måske var blevet interesseret - men prøv at google jer frem til forhandlere og se hvad I finder hvor. Alternativt - I finder ALT i serien i England :-) Fx. hos Burgon & Ball
*Fortsat skønne sommertemperaturer til jer alle*

6 kommentarer:

  1. Sikke en lækker gave :-). Jeg er også selv ret vild med lækre haveting og deres indpakninger (nogle gange er det jo lige ved at det er indpakningen, som er afgørende for købet :-)). Jeg håber, at du senere giver en lille bedømmelse, når der er kommet mere erfaring med dem. Tillykke med dem. Jeg håber også, at du har det ok :-). Skønt vejr - heldigvis kan forberedelse til morgendagens arbejde foregå udenfor :-). Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  2. Sikke da en dejlig gave.
    Jeg har både en greb og spade fra Burgon and Ball og er meget glade for dem. Jeg vil gerne have deres lille staudespade, men som du også nævner er det ikke let at finde et sted her i Dk hvor de har dem. Lundhede har den på deres hjemmeside, men ikke på lager.

    SvarSlet
  3. Snygga redskap gör ju trädgårdsarbetet sååå mycket roligare! Dom där var verkligen fina...
    Alltid lika kul att kika in till dig! Ha en fin måndag...
    Kram från Titti

    SvarSlet
  4. Lækre haveredskaber...
    Burgon &Ball laver noget skønt grej. Jeg købte håndskovlen i Kew Gardens...og den lille "løvrive" har jeg også anskaffet mig sidste år...husker dog ikke hvor jeg købte den.

    SvarSlet
  5. så fine gaver at få og redskaber til haven der er gode er vigtige og hvis de oven i købet er lækre at bruge så er lykken gjort. Man kan få meget der ikke fungerer og ja hvordan kan det være når man vil grave et lille hul, så kommer jorden ikke med - men det kunne være at jeg skulle ønske mig det sæt til min fødselsdag eller jeg kunne jo også bare selv give mig en gave ...
    Tak fordi du delte din fine gave med hos andre
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
  6. Sikke lækre sager du har fået dig :0) Mon man tør lure på den hjemmeside ;0)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.