søndag den 25. januar 2015

Hyggeligt ser det ud......

Hyggeligt ser det ud.... sneen på taget af Orangeriet. Det bliver så eventyragtig og elegant, og det ligner nærmest et vattæppe som har puttet sig om vores skønne havehus. 


Inde i Orangeriet er der hulestemning, og lyset er helt specielt. 


Og kigget til haven får sådan en "tunnel-fornemmelse" og øjnene drages ned mod havesofaen ved vejen og Lukla´s havevandring i sneen. Det er rigtig flot og specielt at være i et glashus med sne på taget.


Men når der loves tøvejr, så husk at få fjernet sneen i tide. Et tungt lang sne, bliver endnu tungere når det tør. Ikke alle glashuske kan bære vægten. Vi tror godt at vores kan bære vægten - da det jo har sikkerhedsglas som kan klare en del. Men vi tager igen chancer.og tænker også på vægten når den rammer tagranden og kantprofilerne.
En let indendørs kost klarer nemt jobbet - her godt hjulpet af min søde mand selvfølgelig. 


*Go søndag*

9 kommentarer:

  1. Ja det er nok sikrest at feje sneen ned ad taget, selvom det jo ser smukt ud når det ligger der og glitrer i solen

    SvarSlet
    Svar
    1. Våd sne er tungt..... :-) Og trist.
      Og midt i alt det triste - så behøver vi jo ikke ødelagt glas vel ? :-)
      mange hilsner Susan

      Slet
  2. Kære Susan.
    Jeg prøvede tre gange i går at lægge en kommentar, men den bliver ikke udgivet. Prøver lige en kort udgave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville rose Jer for de dejlige billeder I lægger på. Der er altid sådan en sjæl og glød i dem.
      Jeg har ligesom Jette gemt mine glasting væk for vinteren. Det gør, at der slet ikke er noget smukt i haven. Næste år vil jeg lade flere ting stå ude.Vinballonerne kan vi nyde i udestuen, hvor der er flere påskeklokker der blomstrer, samt en stor gammel julekaktus. I går kunne vi spise frokost derude i det dejlige solskin.
      Jeg er vild med den fine fugl på det sidste billede fra i går.
      Kærlig hilsen Eliane

      Slet
    2. Kære Eliane.
      Ja jeg oplever også lidt "knuder på tråden" i blog-systemet. Jeg aner ikke hvad der driller, men oplever også at man falder ud en gang imellem :-(
      Men dejligt du forsøgte igen.. for jeg elsker dine hilsner :-)
      Lad du bare glastingene stå ude, det skal vist være hårdt vejr før der bliver problemer med noget. Men hvor må det være smukt i jeres udestue. Jeg har en svaghed for påskeklokker, og sådan en dag hvor solen skinner. Det er rigtig god energi til krop og sjæl.
      Mange knus og hilsner til jer begge
      Susan

      Slet
  3. Skønne, dejlige billeder af jeres orangeri.
    Knus Anne Mette

    SvarSlet
  4. Super hyggeligt var det så længe det varede det snefald.......og som altid super hyggeligt i din have.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din hilsen Dorthe.
      Ja sneen forsvandt... men allerede nu er der mere på vej.
      Det er lige noget for mig.
      Mange knus Susan

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.