onsdag den 2. juli 2014

Regn, sol og færdigt arbejde :-)

Ihhhh hvor har jeg savnet bloggen - og sikke jeg har savnet jer. Men nu er jeg tilbage igen, og jeg glæder mig til at lave de næste indlæg. Der er masser at fortælle.....


Min første uges ferie sluttede i søndags, og det til trods for det lille uheld med øjet, så blev jeg færdig med mit projekt "male-hus". Torsdag aften var jeg færdig - helt færdig. Godt brugt i kroppen, men glad i maven over hvor fint det er blevet. Det er ligesom at huset fortjener at være pænt og "nysseligt" - og min samvittighed over for husets "sjæl" er nu meget bedre.


Det var en nydelse at rykke møblerne tilbage på verandaen, og de sidste dage i ferien kunne jeg bruge på andre projekter i haven.
Og øjet - det går fint. Tak for jeres hilsner, og jeg kan love jer at jeg nu er blevet meget klogere når det kommer til at beskytte øjnene.


Og så kom regnen... store og intense skyl. Godt for haven, men ikke så godt for maleplanerne, de dage jeg stadig var igang. Men det var smukt - utroligt smukt, at se hvordan den tordenblå himmel og solens stråler mødtes. Den mørke baggrund får den grønne farve til at se endnu mere intens ud.


Men det har ikke kun været hårdt arbejde og vildt vejr..... Følesen som når solen skinner på én har jeg også mærket.

Èn af mine søde kollager opfordrede mig til at indsende et billede til en konkurrence i den lokale avis, en konkurrence om "Viborgs hyggeligste havekrog".


Det gjorde jeg - og nu får jeg rigtig mange søde kommentarer fra både folk jeg kender godt og dem som jeg kun kender ganske lidt. De elsker mit billede, og man kan jo kun blive glad og ør over at så mange deler vores følelse af, at det jo ER den hyggeligste have. Folk fortæller mig i forbifarten at det er en dejlig og smuk have jeg har - og så fortæller de også i forbifarten at de har givet mig en stemme. Det er dejligt - rigtig dejligt.

Hvis du har lyst til at kigge billederne i konkurrencen - og måske gi´ vores lille Orangeri en stemme, så kan du gøre det via linket HER. Aller nederst i artiklen kan man stemme - og nederst i teksten finder du et link til billederne.


I dag kom vi også hjem til et glas hjemmelavet marmelade, som min mor havde været forbi med. Ikke det værste at finde ved sin hoveddør :-) Hjemmelavet luksus, som jeg glæder mig til at smage. Godt at det er fridag imorgen, for så vil jeg nyde, at have tid til at nyde :-)

*Sommerhilsner* 

21 kommentarer:

  1. Hej Susan Hvor er dit hus bare blevet flot! Skønt med den veranda foran huset , det ser man ikke så tit. Pøj pøj med konkurrencen og god fridag imorgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Tina.
      Ja verandaen er vi ret glade for. Vi bruger den ikke så meget mere, som tidligere. For nu har vi jo fået vores lille Orangeri. Og det er nu anderledes at sidde i haven - gemt væk, istedet for ud mod vejen.
      Men vi har igennem tiden drukket meget torden-kaffe derude. En hund på hvert skød, og så bare at nyde vejret.
      Tak for din hilsen og skøn sommer
      KNUS

      Slet
    2. Tak i lige måde , har lige stemt på dit skønne billede i Viborg avisen. Fik i øvrigt en kasse med vin fra Pavillon Danmark og et fint lykønskningskort med dit Orangeri på. Grunden var , at vores eget stod færdigt efter lang tids venten. :-)

      Slet
    3. Herligt Tina.....
      Ja de er sødt til dén slags hos Pavillon Danmark. Lidt sjovt hvor langt vores billede når ud, men de bruger vores billeder til nogle forskellige ting. Det er herligt.
      Også herfra stort TILLYKKE med jeres Orangeri. Det er dejligt ikke :-)
      Tusind tak for din stemme
      Knus Susan

      Slet
  2. Dejligt i har fået malet huset, det ser godt ud :-)
    Held og lykke med konkurrencen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi.
      Ja det var et skønt projekt at få ordnet. Jeg er en smult træt efter alt det "stige-sjov", men følelsen er go :-)
      Tak for din hilsen
      Sommerhilsner fra Susan

      Slet
  3. Kære Susan.
    Jeg har også været fraværende længe pga træningsophold på SANO.
    Av, det er slemt at få en ridse i hornhinden, håber det er ovre nu.
    John og jeg har begge to stemt på Jeres hyggelige have.
    Kærlig hilsen til Jer begge to fra os, Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.
      Først vil jeg lige sig tuuuuusind tak sidst i "Onkel Claus´ " have. Det var hyggeligt at være på havevandring sammen med dig :-)
      Jeg håber du har haft en godt ophold og at det er gået efter planen. Det har sikkert været hårdt, men jeg håber også det giver pote.
      Ja tak - øjet er ved at være ok igen. Lidt særlig pleje og så er det nok perfekt igen snart.
      TUSIND tak for jeres stemmer..... :-) I er nogle søde og skønne mennesker.
      KNUS og varme havehilsner fra Susan

      Slet
    2. Kære Susan.
      Selvtak for sidst, det var en skøn eftermiddag. Dejligt at have så god tid sammen. I er altid dejligt selskab. Vi er nu så langt i planerne om at besøge Jer til august, at vi vil bestille B&B i Villa Blåregn i Sct Ibsgade . Kender I stedet eller er der et andet I kan anbefale?
      Jeg glemte også, pga træthed, at sige, at Jeres hus er blevet rigtig smukt. Det er et skønt vindue på 1. sal. Det må give en masse lys til værelset deroppe. Verandaen er også skøn. Tænk at sidde der en regnvejrsdag. Dejligt når sådan et stort arbejde er overstået.
      Jeg skal være her godt 3 uger længere, så det skal nok blive godt.
      Kærlig hilsen Eliane

      Slet
    3. Hej Eliane.
      Hvor hyggeligt og hvor DEJLIGT at I har planer om at komme til august.
      Jeg vidste faktisk ikke at der var B&B i Ibsgade... men jeg kender huset og det ser jo hyggeligt ud. Det er ikke langt væk fra os. Og så er det billigt.
      Men vores nabo har jo også B&B - denne her http://viborgbedandbreakfast.dk/
      Billederne er af ældre dato, og fra dem der havde huset før, det er vist lidt dyrere, og så har de så vidt vi ved udlejning af både stue etagen og 1. salen.
      Men..... den anden ser jo også super hyggelig ud.
      Fortsat god træning.... det skal nok gøre dig godt.
      Mange knus

      Slet
  4. Hvor er det et skønt hus - er vild med verandaen-:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja... det var vel også en af de ting som jeg forelskede mig i dengang vi så huset for første gang. Den er rigtig fin.
      Mange glade hilsner Susan

      Slet
  5. Det er dejligt at blive færdig med det man har sat sig for. Og det ser nu også godt ud:-)
    I er heldige, at I har fået lidt vand, vi har næsten ikke fået noget, kun 6 mm, så vi trænger godt nok nu...
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene.
      ja vi har fået lidt vand... og NU vil vi rigtig gerne ha noget sol og varme igen. Jeg trænger til solen syntes jeg. Jeg vil så sidde ude under åben himmel.....til sent - spille kort og drikke limonade og hygge. Det er der lige lidt for koldt til nu.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  6. Altid skønt når man kan sætte et flueben ved to do listen og flot ser det ud. Du kan vist roligt tage et velfortjent hvil og så sidde og vente på at du vinder konkurrencen, jeg stemmer i hvert fald på dig, det ser skønt ud :-), hilsen Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød Margit.
      Du kan tro jeg tager alle de hvil jeg kan.... og vil nyde et glas limonade imens.
      Tusind tak for din stemme
      Knus Susan

      Slet
  7. Så har jeg også stemt på dig, Susan :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Bente.
      mange glade hilsner fra Susan

      Slet
  8. Ja det er et stort arbejde at male huset, men det er vel nok blevet fint.
    Jeg må ind og stemme på dig.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Ja det er et stort arbejde, men bestemt overskueligt. Jeg har jo gjort det selv..... og jeg kender jo om nogen mine begrænsninger.
      Tusind tak for at du har lyst til at stemme på mig,
      Knus Susan

      Slet
  9. Uuhhhh min misundelse er stor over din fine veranda :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.