fredag den 9. februar 2018

Foråret kigger frem ......

Jeg hepper stadig på vinteren får lov at vise lidt af sine flotte hvide tænder.... men når det er sagt, så er det nu virkelig dejligt at se hvordan foråret er begyndt at kigge frem til os.


Vintergækker og dorthealiljer har banet sig vej op igennem jorden, og forsigtigt skubber de vinterens blade væk for rigtigt at kunne strækker sig.


Lige nu er jorden frossen derude, men det ser alligevel ud til at de vokser sig større dag for dag.


Forår efter forår tænker vi alle, at det er vildt som de første blade og blomster som vi ser i haven, gør ekstra stor indtryk på os. Der er jo ikke så meget andet at konkurrere med derude, men jeg tror nu egentligt også at de små spæde blade og de kridt hvide blomster ville gøre sig godt på en sommerdag hvor alt andet også står i fuldt flor. Jeg skulle nok få øje på dem i hvert fald.


Tidligere års blomsterfrås i vindueskarmen, får nyt live i haven år efter år. Tazetter og perlehyacinter er mine favoritter.... men alle små forårsbebudere er velkommen.


Weekenden er startet og måske sneen kommer til os på søndag. Imorgen står den på udstilling i Fredericia, og både Lukla og jeg er klar. Ja den gamle pige er blevet varmet op, og vi skal prøve at stille i seniorklasse for første gang. Måske det også er et godt valg for mig.....  ;-) Et roligt og "ustresset" valg - og med målet om bare at have en hyggelig dag sammen med min veninde, og alle de andre hundefolk, så kan det kun blive en succes.


Jeg ønsker jer alle en dejlig og hyggelig weekend. Nyd solen når den kommer, og nyd også sneen hvis du er én af de heldige. Foråret er på vej, og lidt af det hvide inden da, vil kun være forfriskendene.

KNUS

5 kommentarer:

  1. Jeg håber at I får et rigtigt godt show - bare gi' den gas Lukla, og vis at seniorerne også "kan".

    SvarSlet
  2. ÄNTLIGEN säger bara! Tänk så lycklig man blir av små vårtecken :)
    Ha en skön lördag...
    Kram från Titti

    SvarSlet
  3. Jeg har også fotograferet vintergækker i dag. Dejligt :-)
    Jeg har både udstillet hund og gået til mange, mange lydighedsprøver, så jeg husker spændingen. Rigtig god fornøjelse.
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
  4. Tillykke med den fine medalje :)
    Ja, de små forårsblomsters fremmarch er altid meget imødeset, mine klumper er dog ikke så store endnu.
    God søndag til jer.

    SvarSlet
  5. I very much like your pattern it's beautiful,thank for sharing good i dea !

    หนังออนไลน์

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.