fredag den 2. december 2016

2. december

Så blev det fredag.... endnu ikke weekend for mit vedkommende, men det er ganske okay for jeg julehygger alligevel. Gemalen er til julefrokost - og ude over at jule-blogge, har jeg fået givet haven sine første lyskæder. Om lidt vender hækletøjet og en god kop kaffe ♥


I dagens indlæg vil jeg vise min søde mands rombord i stuen. Ja - det smukke gamle bord med kanten rundt som er kommet til i stuen sidste jul, bordet hvor min mands samling af ynglingsrom står så fint. Det er en stor del af stuens charme.


Egentligt er "julelooket" jo ikke så meget anderledes end normalt. Men den fantastiske store Amarylis gør bare noget særligt - én af julens smukke blomster, og måske også én af mine ynglings.


Den har det dér elegante og lette udseende - sådan helt fløjlslet, og så alligevel meget dominerende. Den hvide farve lyser op i stuen, og det er ligesom den også får lyset fra den store stage til at stråle endnu mere. I mellem flaskerne ligger en lille lyskæde - de dyre dråber i flaskerne får den fineste farve når lyset rammer, og jeg må sige jeg syntes det er virkelig hyggeligt. Ja - jeg drikker ikke selv rom - men jeg elsker de smukke flasker.


Under bordet står den gamle hund Bobby med sin sløjfe om halsen - han er også juleklar.

* Skøn og dejlig weekend til jer alle *

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅh så fint Susan! jeg er også vil med Amaryllis. ikke mindst knopperne med limefarvede kinder lige før de springer ud. Jeg håber du får en hyggelig aften med hækletøj, levende lys og kaffe -og en dejlig blød hund eller to ved din side:) kærlig hilsen Helle

    SvarSlet
  2. Ps: Bobbys bror trived stadig på Gotland:)

    SvarSlet
  3. Tænk et helt bord med romflasker... Lækkert. Og skøn amarylis - dem er jeg også vild med.
    Knus

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.